Gelukkig nieuwjaar allen!!
Gister voor het eerst tijd gehad mijn heatermeter te testen.
Ik had nog een iberico rib in de vriezer liggen. Deze ontdooit, ontvliest en met een heerlijke rub ingesmeerd.
Ik heb de 3-2-1- methode aangehouden.
Ik was erg benieuwd of de PID settings goed waren.
Ik ben tijdens het testen tot ??n probleem gekomen, ik kreeg een gigantische overshoot aan hitte!
Nu ben ik gaan denken wat het probleem was en ben tot 2 mogelijke oorzaken gekomen, wellicht weet een van jullie welke de boosdoener is geweest:
1. (meest logische
!)Ik had een kogelkraan open, een gewone buis open waarop de heatermeter(auber) zit. aan de voorkant een grote schuif, en de "rooktoren"volledig open.
Dit zorgt voor veel zuurstofdoorlaat, ik dacht alleen dat dit moest en dat de heatermeter hiermee rekening zou hebben en eerder zou moeten stoppen met blazen (al denk ik dat die overige luchtgaten al zorgen voor +110?C en dat dat het verpest heeft)
2. Ik had mijn probes in de bbq zitten die ik in het vlees wou doen. Is dit goed of moet ik beginnen met koude vleesprobes (dus gelijk met het plaatsen van het vlees in de UDS).
PID settings, ik zie een vrij mooie schommeling na de overshoot, het lijkt er op dat ik niks hoef te veranderen?
Wat vinden jullie? Iets aanpassen en die eerste overshoot aannemen door de fout die ik gemaakt heb zoals hierboven beschreven?
Rubje!
Er zat heel veel vet op de rand, deze heb ik er afgesneden en er op gelegd voor wat extra smaak (erna heb ik het ook deels opgegeten, was heerlijk)
Ik had geen schaal om hem op te leggen, dus maar een ovenplaat met wat folie. Hebben jullie ergens een mooie snijplank/bord gevonden voor stukken +50cm?
Allemaal nog een fijne 1 januari en een vlezig 2018 !
Gr