BasBQ
Beef en Steak

HeaterMeter Discussiedraadje

En toen was het over en uit.

Per ongeluk de wifi verbinding verwijdert uit de heatermeter.
Hij doet het enkel nog maar op de ethernet kabel.

De gehele wwan per ongeluk gewist en geprobeert hem terug te plaatsen maar de correcte settings weet ik niet.
Hij geeft telkens een melding not associated

Ondertussen ben ik ook not associated.
 
Lees dit draadje even terug, op pagina 21 staat hoe je het kaartje kan voorzien van nieuwe software.
 
Wifi werkt weer, duurde nogal ff maar hij maakt verbinding met het netwerk.
Hij krijgt 192.168.2.99 als adres.
Ik kan hem inzien dmv dit adres in safari in te tikken.

Alleen extern bekijken is een probleem.

Wat gebeurt er.
Volg ik de handleiding dan moet ik hem een statisch ip adres geven.
Doe ik dat dan geeft de hm bij de opstart geen ip adres weer.

Doe ik dat niet dan geeft hij het ip adres weer.

Dat kan ik simpel oplossen door in de router de HM een vast ip te geven.
Ipbinding heet dit.

Dat werkt wel.

Bij opstarten vd HM krijg ik ook netjes een ip adres te zien wat ik heb ingesteld.

Alleen van buitenaf inloggen lukt gewoon niet.
 
Wat me wel telkens opvalt is dat als ik in de HM kijk dan staat er bij IPv4 adres telkens het adres van mijn router.

Ik zou denken dat daar het adres moet staan van de heatermeter.
 
Daar moet je volgens mij inderdaad je vaste ip van de heatermeter in zetten.
 
Ik heb een vraagje over de heatermeter instellingen, laatst was ik de bbq aan het klaar maken voor low and slow alleen de heatermeter regelde de temperatuur bij het opstoken net iets te enthausiast waardoor de temperatuur ongeveer 20 gr boven de ingestelde waarde uitkwam. Nu las ik dat dit waarschijnlijk aan de "p" instelling ligt. Heeft er iemand toevallig de juiste pid-instellingen voor een bastard large?
Dat zou me wat werk uit handen nemen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
88ef73dc84e8e9af6b36cfd02a368648.png


Dit zijn mijn instellingen
 
avr zei:
88ef73dc84e8e9af6b36cfd02a368648.png


Dit zijn mijn instellingen

Top dank je wel
Is kijken wat ie nu doet en dan kan ik hem altijd nog een beetje "tweaken"


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Vandaag de heatermeter uitgeprobeerd met de bedoeling om driekwart dag twee magere runderlapjes lekker mals te laten worden bij een pittemp van 95graden.
BigGreenEgg MiniMax, luchtschuiven eruit en adapterplaatje erin, blower erin met de veer 'vastgezet'.
BGE asvrij gemaakt, wokkel in het midden en gevuld met goede houtskool. Brandde lekker.
Convector erin, rooster erop, pit thermometer eraan, lapjes erin met een probe erin.
HM aangesloten en de ventilator begon direct te blazen. set op 95graden ingesteld en gauw naar binnen.
Binnen twee uren ging de bbq gewoon uit!!! Daar heb ik hem nou juist niet voort gekocht!!
Vuur nogmaals aangestoken en de fan op 25% gezet, want dat had ik ergens gelezen.
Ook nu weer ging het vuur gewoon uit!

Wat doe ik verkeerd?

Graag jullie tips!!

grt van Raymond.
 
Goede avond,

Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een heatermeter, heb deze ingesteld met de handleiding van nosmo, dit ging prima alles werkt.
Maar nu komt het, zodra ik mijn HM uit zet ben ik de instellingen van mijn WWan kwijt, de HM onthoud mijn ip adres niet.
En moet ik weer verbinding maken met de kabel aan mijn router.
Wie kan mij helpen, alvast bedankt.
 
Gelukkig nieuwjaar allen!!

Gister voor het eerst tijd gehad mijn heatermeter te testen.
Ik had nog een iberico rib in de vriezer liggen. Deze ontdooit, ontvliest en met een heerlijke rub ingesmeerd.
Ik heb de 3-2-1- methode aangehouden.

Ik was erg benieuwd of de PID settings goed waren.
Ik ben tijdens het testen tot ??n probleem gekomen, ik kreeg een gigantische overshoot aan hitte!
Nu ben ik gaan denken wat het probleem was en ben tot 2 mogelijke oorzaken gekomen, wellicht weet een van jullie welke de boosdoener is geweest:

1. (meest logische  ;)!)Ik had een kogelkraan open, een gewone buis open waarop de heatermeter(auber) zit. aan de voorkant een grote schuif, en de "rooktoren"volledig open.
Dit zorgt voor veel zuurstofdoorlaat, ik dacht alleen dat dit moest en dat de heatermeter hiermee rekening zou hebben en eerder zou moeten stoppen met blazen (al denk ik dat die overige luchtgaten al zorgen voor +110?C en dat dat het verpest heeft)

2. Ik had mijn probes in de bbq zitten die ik in het vlees wou doen. Is dit goed of moet ik beginnen met koude vleesprobes (dus gelijk met het plaatsen van het vlees in de UDS).

PID settings, ik zie een vrij mooie schommeling na de overshoot, het lijkt er op dat ik niks hoef te veranderen?

7igF0cgl.png

Wat vinden jullie? Iets aanpassen en die eerste overshoot aannemen door de fout die ik gemaakt heb zoals hierboven beschreven?


FYDf34il.jpg

Rubje!
YvCYQoDl.jpg

7VGNnOGl.jpg

Er zat heel veel vet op de rand, deze heb ik er afgesneden en er op gelegd voor wat extra smaak (erna heb ik het ook deels opgegeten, was heerlijk)
7v5yTG7l.jpg

Ik had geen schaal om hem op te leggen, dus maar een ovenplaat met wat folie. Hebben jullie ergens een mooie snijplank/bord gevonden voor stukken +50cm?

Allemaal nog een fijne 1 januari en een vlezig 2018 !

Gr

 
Wie kan mij uit de brand helpen? Ik ben mijn HM een vast ip adres aan het geven 192.168.1.10 en na het opnieuw starten ervan kom ik met geen mogelijkheid meer erin.
 
svda zei:
Wie kan mij uit de brand helpen? Ik ben mijn HM een vast ip adres aan het geven 192.168.1.10 en na het opnieuw starten ervan kom ik met geen mogelijkheid meer erin.

Ik denk dat ik een vergelijkbaar probleem heb. Ik had de hele installatie goed werkend vorige week, echter net mijn modem vervangen door een nieuwe en nu kan ik mijn HM niet meer benaderen om eea weer werkend te krijgen op het nieuwe netwerk.
Doe ik iets raars?

Ik heb de HM met een de netwerkkabel (in de netwerkpoort) aangesloten op de modem. Er verschijnt een IP adres, als ik dat invoer in mijn browser, krijg ik geen verbinding... ('kan pagina niet bereiken')
Ik had vorige week bij het instellen de stappen doorlopen zoals in de beschrijving (Vast IP-adres instellen / Port forwarding etc.) Kan dat er wellicht iets mee te maken hebben?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Edit:
Ik heb de HM gereset via het menu 'Reset Config'. Vervolgens kon ik overall gewoon weer in. Opgelost
 
Ik had hem ook gereset maar een vast ip adres krijg ik niet voor elkaar. De rest wel allemaal.
 
De HM heb ik al meer dan een jaar niet meer gebruikt, nu even bijgewerkt naar de laatste versie.
Wat wordt er aangeraden met de margrietschijf, moet deze volledig open staan of bijvoorbeeld op de helft omdat je de aanvoer onderaan controleert?


Wat ik lees margrietschijf kan je zo goed als afsluiten, spreekwoordelijk een tandenstoker ertussen dat werkt inderdaad hierdoor ook geen enorme pieken/dalen in de temperatuur.  :)
 
Ik laat de margrietschuif altijd geheel open, mooi stabiel al ruim een jaar min 2x in de week.
 
Weet iemand of ik een powerbank kan aansluiten op 1 van de USB poorten voor stroomtoevoer?
 
Nee dat kan niet. De USB  poort stuurt alleen 5 volt uit


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Durf mijn heatermeter niet te gebruiken wanneer er regen voorspeld is. Iemand nog een goede oplossing hiervoor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan