Beef en Steak

HeaterMeter Discussiedraadje

Is er ergens een lijstje van de verschillende instellingen per merk en type Q?
Er zijn al best wat mensen die hier een HM hebben, met een redelijke diversiteit aan Q's...
Misschien een idee dat Nosmo een lijsjte toevoegt aan de handleiding?

Als iemand ze voor de BGE-medium heeft, zou ik iig blij zijn ;)

ik heb mijn heatermeter 4.0 nu een jaar in gebruik op mijn BGE M en ik heb helemaal niets aangepast aan de waardes, out of the box is ie al zeer nauwkeurig...

waarom passen jullie dit allemaal aan? kun je de regeling nog zo veel positief beinvloeden. bij mijn langere sessies zit ie 99% van de tijd binnen de graad van de settemp

de enige aanpassing die  ik gemaakt heb is de lid open timer, die staat bij mij op 180 seconden ipv 240

De standaard settings zijn voor een BGE-L, waarschijnlijk werkt dit ook goed op een medium.

Nosmo zei:
De standaard settings zijn voor een BGE-L, waarschijnlijk werkt dit ook goed op een medium.

Goed om te weten! die vraag stond nog open bij mij :)

Ik heb mijn heatermeter nu twee keer gebruikt en ben er superblij mee. Ik merk wel dat de temperatuur over de settemperatuur heengaat:

12304433_714087905358069_7894270332355736764_o.jpg

Mijn instellingen voor mijn kamado XL:
P: 5.4, I:0.009, D:9

De Bias kan ik zo ff niet vinden. Iemand een idee hoe ik hem op de settemperatuur houd?

Heb hem nu overigens wel stabiel.
P: 5.40000009, I: 0.009, D :9

Ventilator op max. 25% gezet

Als je temperatuur heel erg over de setpoint heen gaat is de P waarde te groot.

Als de temperatuur eerst inzakt als de fan gaat draaien, dan is de "max fanspeed" te hoog.

Mijn ervaring met een keramische bbq is dat de fan op max 30% mag draaien, maar ik heb natuurlijk wel een vrij grote bbq (Primo XL), bij een kleinere bbq zou 20 of zelfs 15% waarschijnlijk snel genoeg zijn.

Heb dan uiteindelijk de HM kunnen koppelen aan de wifi en deze doet het nu uitstekend, heeft wel een tijdje geduurd, de HM zag wel de twee netwerken maar wilde absoluut niet praten met de tweede router al hoe wel de GSM?s en de laptop en de tablet dat wel wilde en probleemloos functioneerde in de tuin  :(  Way, na wat opzoeking werk met onze vriend Google kwam ik er achter,  die tweede router aan de praat te krijgen moet u vaak wel een ingreep doen in diens instellingen, want anders werkt hij niet. Een netwerk is er namelijk in beginsel op ingericht, om slechts ??n router te hebben: die deelt de IP-adressen uit aan de aangesloten computers. De router is "de kapitein" van het netwerk. En er kan maar ??n kapitein zijn.

?Neem een computer die niet met het internet is verbonden, noch draadloos noch bedraad. Met router 1 mag deze computer dus even helemaal geen enkele verbinding hebben.
nu een ethernetkabel in ??n van de vier ethernetpoorten (LAN) van router 2, en prik het andere einde van die ethernetkabel in deze computer. Dus stop bij router 2 de kabel niet in de WAN-poort (ook wel internet genoemd) In het configuratiescherm van router 2 geeft u hem een IP-bereik, dat buiten het bereik ligt van de DHCP-server van router 1,?

Ik heb geopteerd om de DHCP Settings uit te zetten en zo conflicten te vermijden, en het werkt, dus nog niet een oude router in de container met het huis vuil, kan nog van pas komen ? weet niet of ik al echt victorie mag kraaien want Port Forwarding heb ik nog niet ingesteld, ga er van uit dat ik toch niet van in de kroeg de BBQ mag  in de gaten houden  :D

Jongelui ik wil mijn heatermeter nieuw leven inblazen (heb inmiddels drie spiksplinternieuwe probes), maar wil mijn logo, en achtergrondbovenbalk  :|  aanpassen. (heb dit ooit gedaan, maar zie door de bomen het bos niet meer hoe ik dit het best kan doen)
Ben wel zover dat ik WinSPC werkend heb, maar krijg mijn afbeeldingen niet zoals ik gehoopt had.

Ik dacht het fire.jpg bestand 1 op 1 uit te wisselen met een bestand van wat ik dacht dat dezelfde grootte had 1920x281, maar deze komt maar deels in beeld.
Wat doe ik verkeerd, of wat kan ik beter doen.

Mijn logo.ng heeft een witte achtergrond, terwijl ik dacht dat juist een .png geen achtergrond toonde.

het is al weer een tijd gelden dat ik hier mee bezig ben geweest, maar krijg steeds meer moeite...............pffffff ik voel mij meteen oud  :(

Help......

Mac

Nou, morgen maar ff kijken, want de bestanden krijg ik er wel in, echter klopt de grootte niet.
Het originele bestand gaf aan 1920x281, dus heb ook mijn nieuwe bestand ook zo groot gemaakt, echter krijg ik maar een klein deeltje beeldvullend te zien  :-O
Als ik mijn nieuwe bestand 960x250 maak krijg ik ook deze maar een stukje (wel beeldvullend) te zien.

Mac

Bert, ik kan het WinSPC progje op mijn Mac draaien, en had het fire.jpg bestand gedownload om te kijken hoe groot deze was.
Zelf een plaatje uitgesneden in die zelfde grootte (1920x281), em deze fire.jpg genoemd, en geplaatst in de directory (de oude fire.jpg gewijzigd in Fire old.jpg)
Echter is het schermdeel helemaal gevuld, met maar een deel van mijn nieuwe plaatje.
Kan jij zien wat het de grootte van het originele fire.jpg file is ?😬

Mac

Zo, inmiddels weer wat verder gekomen.

Ik krijg het plaatje maar niet beeldvullend....... ~X(
Iemand enig idee ?

Heb net Google chrome gekeken waar het plaatje zich bevind, en of ik de grootte kan vinden (dacht ik ook gedaan te hebben)
Onderstaande beeld geeft aan, dat het plaatje 1342x258 groot zou zijn toch ?, maar als ik mijn fire.jpg naar deze grootte aanpas, dan blijf ik maar hetzelfde kleine  deel uitvergroot zien.  :(

24128112972_6bf8b217b8_h.jpg

Wat moet ik nog meer aanpassen ?? (ik zou graag onderstaand plaatje in mijn achtergrond willen zien.
24153701121_d12b739a4e_z.jpg

Mac

Zo, na het meer dan een jaar mijn HM niet meer te hebben gebruikt, had ik ff getest tijdens het koud roken, of alles het nog deed, en of ik veel temperatuurverschil zou meten door het koud roken.
Ik meeste een verschil van ongeveer 0,5 graden met buiten mijn ei, en in mijn ei. (nou dat valt iig niet tegen)

Echter toen ik het weekend aansluitend de HM weer eens voor het eggie ging proberen, kreeg ik geen respons van geen enkele probe (Probes van mijn Maverick ET-732)
Ik snapte er niets van, en heb diverse settings van probes geprobeerd, maar uiteindelijk kreeg ik er met veel moeite en maar 1 aan de praat.
Op mijn Maverick bleken ze overigens gewoon te werken  :-O

Uiteindelijk een speurtocht gedaan naar nieuwe probes, (omdat de probes van mijn Maverick ET-732 dus blijkbaar volgens meerdere bronnen niet betrouwbaar blijken op de HM), en het blijkt dat ik het best probes van ETI (de makers van de Thermapen) kon nemen voor mijn HM (die maken zeer betrouwbare meetapparatuur)
Deze zijn helaas niet in .NL te verkrijgen, en heb ik deze voor ietsje meer dan dat ik in .NL kwijt zou zijn voor de Maverick probes bij Meerbbq (Harm Scholten), besteld in de .UK

Ik heb er dan ook maar meteen 3 besteld.

Afgelopen week zijn  ze binnengekomen.

En....................het werkte direct, en zonder problemen (wel eerst ff de juiste setting instellen).

24256455275_60f8d29e32_z.jpg

23628220154_70634894da_z.jpg

Om te kijken of er verschil zou zijn met mijn Thermapen, heb ik deze er even er naast gelegd, en gemeten.
Nou, dat valt dan niet tegen  :)

24256456715_00e6177918_z.jpg

Nu nog het achtergrond plaatje op de juiste schaal krijgen, en de HM gaat weer eens actief deelnemen aan het nieuwe BBQ seizoen  <:-P

Mac

Ze zijn in Nederland wel te krijgen hoor ;)

Bij thermapen.nl en VuurenRook. Daar kun je ook de pit probe en grate clips bestellen.

en bij thermapen vanaf ?24,95 geen verzendkosten.

*edit: ze komen aankomende vrijdag weer binnen.

@Gerard, je hebt helemaal gelijk  :(

Ik had bij jou nog op de site gekeken, maar niet op je Thermapen site (sorry).
Tevens geeft ETI zowel Themapen.nl, maar ook Vuur en Rook niet aan als leverancier in Nederland (misschien wel de moeite waard om dit te laten corrigeren), en daarom heb ik niet verder gezocht in .NL

Er staat volgens ETI, wel een site geregistreerd in Zeewolde, maar deze is niet in de lucht......... (ik dacht in eerste instantie dat deze aan jou (of je maatje) gerelateerd zou zijn (nog steeds eigenlijk hoor  :-?)

Probes tbv de HM, worden vaak gelinkt aan MeerBBQ (Harm Scholten) als leverancier, maar daar heb ik eigenlijk helemaal niks mee, dus dan maar naar de andere kant van het water.
Maar ook omdat ik het gevoel heb, dat de kwaliteit van ETI beter is dan die andere probes.

Mac

Terug
Bovenaan Onderaan