Beef en Steak

HeaterMeter Discussiedraadje

Bert, kun je eens kijken wat er gebeurt nadat je de cache van je webbrowser eens helemaal hebt leegmaakt en daarna het ipadres van de HM ingeeft?

Wat zijn de verschillende Ipadressen die je krijgt? Dus met kabel en zonder kabel.

In plaats van onze vriend in USA vragen toch even zelf nogmaals de app goed bekeken qua mogelijke settings en daar een personalized Thermo Scale aangemaakt!
De current pit temp (18,9C) nu ook mooi te zien op de thermometer schaal van de iPhone app.

Welke setting heb jij hier ingesteld Geert ?

Mac

Mac zei:
In plaats van onze vriend in USA vragen toch even zelf nogmaals de app goed bekeken qua mogelijke settings en daar een personalized Thermo Scale aangemaakt!
De current pit temp (18,9C) nu ook mooi te zien op de thermometer schaal van de iPhone app.

Welke setting heb jij hier ingesteld Geert ?

Mac
Ik werk met de WSM 47cm in combinatie met de BBQ Guru Pit viper fan (10CFM blower) die ik 50% geknepen heb met het schuifje
De instellingen in de Heatermeter zijn daarbij als volgt en resulteren in zeer stabiel proces:
B= 10
P = 1.9
I = 0.0075
D = 10
fan min 10%, max 100%

Ik hoop dat iemand er iets mee kan  :)

oeps, iets te snel (dus niet) gelezen, het ging over ip adressen etc. en niet over BPID instellingen, sorry...
Ik heb exact dezelfde methode hier gevolgd zoals door Piet is beschreven in zijn handleiding.
Dat werkt hier inmiddels aantal maanden perfect.

Als jouw experia box adressen uitgeeft in de 192.168.2.X range en je stelt de HM in op 192.168.1.X dan gaat dat niet werken en is jouw HM onbereikbaar voor de andere computers op jouw netwerk.

Met de Linksys werkt het dan wel weer want die geeft standaard adressen in de 192.168.1.X range.

Geert, ik doelde eigenlijk op de aangepaste instelling van de Pitmeter App op de Iphone.
Om dit om te zetten naar een gr C schaal e.d.

Mac

Mac zei:
Geert, ik doelde eigenlijk op de aangepaste instelling van de Pitmeter App op de Iphone.
Om dit om te zetten naar een gr C schaal e.d.

Mac
Mac,
Daar heb ik in de settings (tandwieltje icoon) een nieuwe "Thermo Scale" schaal aangemaakt naast de default schalen voor medium temp, high temp, low 'n slow etc en die RedFox Pit WSM genoemd.
Je kunt dan daarin gewoon jouw temperaturen in graden Celcius invoeren en dan dit format kiezen als je schaal.
Werkt simpel en perfect.
gr
Geert

Yep die bedoel ik Geert.
Kan jij mij jou instelling laten zien ? (of aangeven)
Naam geven geen probleem, min max, en numbers every ook niet, maar de rest zegt mij niets  :(

Mac

Mac zei:
Yep die bedoel ik Geert.
Kan jij mij jou instelling laten zien ? (of aangeven)
Naam geven geen probleem, min max, en numbers every ook niet, maar de rest zegt mij niets  :(

Mac
Ik heb bij mij de volgende instellingen/settings uitgevlooid voor de custom thermo en daarmee ben ik dik tevreden.

name RedFox Pit WSM
min 10
max 165
numbers min 20
numbers max 160
numbers every 10
ticks min 10
ticks max 160
ticks every 10
small ticks every 5

geef ze maar eens zo in en ik ben benieuwd wat je er van vindt!
Suc6 Mac!

En mijn heatermeter is weer wat persoonlijker geworden.
Knipsel1.jpg

Bedankt Red Fox =D> =D>

mooi Bert

Ik mis wel ons mooie logo :(

Er ligt een slager op die kooltjes.....
:D

ReneR zei:
Er ligt een slager op die kooltjes.....
:D
Die krijg je echt niet meer gaar en gepulled.

Wie heeft de Heatermeter in combinatie met een mini Smokey Joe UDS en wil de PID settings delen?

mrwolf zei:
Wie heeft de Heatermeter in combinatie met een mini Smokey Joe UDS en wil de PID settings delen?

Ik denk dat je met het zelfde verschil zit als tussen een primo large en mijn junior.
Ik ben begonnen met de ventilator op 38 % te zetten. Dat werkte al prima
Later de I op 0.009 meer heb ik niet aangepast.

Ik heb vandaag de maiden run gehad van mijn Heatermeter op de mini UDS, gerookte kipfilet. Over het algemeen ben ik erg tevreden over de werking, wat een gemak zeg. De nerd/gadget freak in mij is helemaal blij :)

Ik heb wel een paar vreemde dingen waargenomen, waar iemand mij wellicht mee kan helpen, zie het plaatje hieronder.

6751e5a9b678d4d0e4d118a1ae1d5ef6_zpsa7436756.jpg

Ik heb mijn Maverick 733 mee laten lopen tijdens de run om de werking van de HM te controleren.

1. Ik deed het deksel open om de kip te plaatsen, en de lid detection ging netjes af. Ik wist alleen niet dat ik deze modus zelf weer uit moest zetten, dus dat ging even mis ;)

2 en 3. Na 3 kwartier zag ik een aanzienlijk temperatuurverschil tussen de HM en de Maverick, zowel de food probe als de pit. Ik heb de offset voor beiden aangepast, waardoor er 2 hikjes in de grafiek zitten.

4. Tijdens de run was ik wat aan het spelen met de alarmsettings. Ik zette de food probe op een alarm van 69, en ineens ging de pit temp ook naar 69! Dat was niet de bedoeling!

5. Even de deksel eraf voor een testje...

6. Kip is klaar :)

Een paar dingen vielen me verder nog op:

- de afwijking tussen de Maverick en de HM bleef ook na de aanpassing bestaan bij de food probe, de pit bleef gelijk. Dat kan zijn omdat beide probes in een ander stukje kip zaten, maar op het einde gaf de Maverick 73 graden aan, en de HM 68, dus zelfs al n? een aanpassing van 5 graden. Iets om erg goed in de gaten te houden, ik ga alle probes binnenkort even testen met ijs en kokend water.

- ik had de minimum fan speed op 10% gezet, maar hij ging steeds terug naar 0. Voor het resultaat niet zo erg, de temperatuur was goed constant, al moest er veel bijgeblazen worden zoals te zien is.

- ik heb op geen enkele manier een alarmsignaal kunnen triggeren, wel in de webinterface, maar geen akoestisch signaal.

Terug
Bovenaan Onderaan