Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
mrwolf zei:Ik heb vandaag de maiden run gehad van mijn Heatermeter op de mini UDS, gerookte kipfilet. Over het algemeen ben ik erg tevreden over de werking, wat een gemak zeg. De nerd/gadget freak in mij is helemaal blij
Ik heb mijn Maverick 733 mee laten lopen tijdens de run om de werking van de HM te controleren.
1. Ik deed het deksel open om de kip te plaatsen, en de lid detection ging netjes af. Ik wist alleen niet dat ik deze modus zelf weer uit moest zetten, dus dat ging even mis
2 en 3. Na 3 kwartier zag ik een aanzienlijk temperatuurverschil tussen de HM en de Maverick, zowel de food probe als de pit. Ik heb de offset voor beiden aangepast, waardoor er 2 hikjes in de grafiek zitten.
4. Tijdens de run was ik wat aan het spelen met de alarmsettings. Ik zette de food probe op een alarm van 69, en ineens ging de pit temp ook naar 69! Dat was niet de bedoeling!
5. Even de deksel eraf voor een testje...
6. Kip is klaar
Een paar dingen vielen me verder nog op:
- de afwijking tussen de Maverick en de HM bleef ook na de aanpassing bestaan bij de food probe, de pit bleef gelijk. Dat kan zijn omdat beide probes in een ander stukje kip zaten, maar op het einde gaf de Maverick 73 graden aan, en de HM 68, dus zelfs al n? een aanpassing van 5 graden. Iets om erg goed in de gaten te houden, ik ga alle probes binnenkort even testen met ijs en kokend water.
- ik had de minimum fan speed op 10% gezet, maar hij ging steeds terug naar 0. Voor het resultaat niet zo erg, de temperatuur was goed constant, al moest er veel bijgeblazen worden zoals te zien is.
- ik heb op geen enkele manier een alarmsignaal kunnen triggeren, wel in de webinterface, maar geen akoestisch signaal.
50%Bert zei:Ik denk dat de instellingen van jouw fan nog niet goed zijn.
Waar staat de maximum fan speed op?
Die was heerlijk, maar misschien net te droog. Oefening baart kunst!Oja het belangrijkste vergeten, hoe smaakte de kip?
mrwolf zei:50%Bert zei:Ik denk dat de instellingen van jouw fan nog niet goed zijn.
Waar staat de maximum fan speed op?
mrwolf zei:Dat was bij mij ook het geval. Zie http://www.bbqgenootschap.nl/forum/low-slow/ook-maar-aan-de-gerookte-kip/msg112510/#msg112510 voor tips om de kip minder droog te krijgen.Die was heerlijk, maar misschien net te droog. Oefening baart kunst!uipko zei:Oja het belangrijkste vergeten, hoe smaakte de kip?
structor zei:Staat wel online toch ik heb met veel pijn en moeite lopen copy pasten
RedFox zei:Piet, ik heb denk ik nog een "zetduiveltje" gevonden bij de Heatermeter handleiding, verwisseling van de I en de D:
I - Is de snelheid waarmee de ventilator reageert op veranderingen in temperatuur. Een te grote D zorgt ervoor dat de ventilator in een paar seconden van 0 naar 100% gaat of vice versa. Voor een goede regeling is het van belang dat de regelaar een ventilatorsnelheid vindt die vrij constant aangehouden kan worden. Vergelijk het maar met het regelen van de snelheid van je auto, als je een constante snelheid wilt aanhouden, dan geef je ook niet afwisselend vol gas of juist niets.
D - Is het ?voorspellend? vermogen van de regelaar, Met de I waarde berekend de regelaar hoelang het duurt voordat de setpoint temperatuur bereikt is en zal voordat het zover is de fan snelheid al gaan regelen om te voorkomen dat er pieken en dalen ontstaan.
Of heb ik het mis.....?
Zou je deze parameters willen delen?Ep Woody zei:Ik heb ook nog parameters voor de KTJ probe, en in de Heatermeter 4, vorige versie van de Linkmeter is ook de ikeaprobe te vinden.