Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Camiel zei:Zag dat er een nieuwe printlayout is vrijgegeven; heatmeter 4.1
Weet (nog) niet wat de verschillen zijn, morgen eens de schema's naast elkaar leggen en de layouts bekijken.......
uipko zei:Camiel zei:Zag dat er een nieuwe printlayout is vrijgegeven; heatmeter 4.1
Weet (nog) niet wat de verschillen zijn, morgen eens de schema's naast elkaar leggen en de layouts bekijken.......
Een paar verschillen die ik zo snel kan zien, zijn:
- geen connectors meer aan de onderkant
- Phone/Ethernet jack voor fan+servo
- extra heatsink op pcb voor mosfet Q3
En hier staan alle aanpassingen :
http://tvwbb.com/showthread.php?47418-HeaterMeter-v4-1-PCB-now-available
Ik zie die noodzaak ook inderdaad niet om nu al naar 4.1 te upgraden.Camiel zei:uipko zei:Camiel zei:Zag dat er een nieuwe printlayout is vrijgegeven; heatmeter 4.1
Een paar verschillen die ik zo snel kan zien, zijn:
- geen connectors meer aan de onderkant
- Phone/Ethernet jack voor fan+servo
- extra heatsink op pcb voor mosfet Q3
En hier staan alle aanpassingen :
http://tvwbb.com/showthread.php?47418-HeaterMeter-v4-1-PCB-now-available
klopt, daarnaast:
- output van buzzer via een transistor ipv rechtstreeks, hierdoor kan de buzzer in theorie harder klinken (wordt geschakeld met 12 V i.p.v. 3V3 op het oude bord)
- mogelijkheid om (zonder draden) een piggyback te installeren om een thermokoppel te kunnen gebruiken i.p.v. de PT100/Maverick probes; een piggyback is een klein op zichzelf staand printje dat je op de hoofdprint kunt "inprikken" om het extra functionaliteit te geven.
Heb even gekeken maar voor mij geen reden om van 4.0 naar een 4.1 board te gaan. Misschien in de toekomst wat knutselen om mijn 4.0 board(s) 4.1 compatible te maken.
RedFox zei:....
Aanvullend op wat er bovenstaand al geschreven is over de verschillen, wordt bij de 4.1 dan ook nog vermeld dat de 12V blower spanning alleen effectief op de blower staat wanneer deze moet gaan werken.
....
Nosmo zei:RedFox zei:....
Aanvullend op wat er bovenstaand al geschreven is over de verschillen, wordt bij de 4.1 dan ook nog vermeld dat de 12V blower spanning alleen effectief op de blower staat wanneer deze moet gaan werken.
....
Dat is inderdaad een behoorlijke verbetering, ik vind de aansturing op de HM4.0 Kwalitatief Uitermate Teleurstellend qua ontwerp, maar dit is iets typisch Amerikaans lijkt het wel want daar zie ik het wel meer.
Maar ook voor mij nog geen redenen om nerveuze "buy now" verschijnselen te krijgen.