Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nosmo zei:Ik denk dat een LM 7805 te heet wordt als je hem zonder koellichaam monteert. Zo'n OKI-78SR-5 is een schakelende voeding, die zijn veel effici?nter en worden daardoor veel minder heet.
Conrad.nl heeft een equivalent voor de OKI-78SR-5 maar die is wel mega duur. Zijn ze op Ebay niet te vinden?
structor zei:Nu moeten we even gaan gokken hoeveel amp?re het heatermeter circuit gaat trekken, volgens mij wordt in gewone modus mentale alleen de display gevoed vanuit dit circuit, maar ik kan het hier mis hebben. Laten we voor de zekerheid ruim gaan zitten 0.5 A voor het totaal.
Als ik in de HM3 versie kijk zie ik dat ze een 7805 variant hadden en hiervan afgestapt zijn, waarschijnlijk met een reden je kunt ook even kijken of je deze kunt achterhalen...
In de componentenlijst van Mouser stond deze OKI-78SR-5 toch ook? Prijs in mijn lijstje was Euro 3,42 en hij is ook uitgeleverd.Nosmo zei:Zo'n OKI-78SR-5 is een schakelende voeding, die zijn veel effici?nter en worden daardoor veel minder heet.
Conrad.nl heeft een equivalent voor de OKI-78SR-5 maar die is wel mega duur. Zijn ze op Ebay niet te vinden?
structor zei:Om te bepalen of een lm7805 kan moet je even gaan rekenen en je moet zeker weten dat je 7805 niet gaat oscilleren. Laten we eerst naar het laatste kijken, ik baseer me even op de volgende spec sheet http://www.fairchildsemi.com/ds/LM/LM7805.pdf
.......
Kortom mijn advies zou zijn, ben jij iemand die experimenteel is ingesteld probeer LM7805 en houdt rekening dat je alsnog voor de schakelende optie moet gaan. Ben jij iemand die voor zekerheid gaat, ga voor de schakelende voeding. Je hebt natuurlijk ook nog een optie 3, de weerstand....
Als ik in de HM3 versie kijk zie ik dat ze een 7805 variant hadden en hiervan afgestapt zijn, waarschijnlijk met een reden je kunt ook even kijken of je deze kunt achterhalen...
Ik ook niet.............Camiel zei:structor zei:Om te bepalen of een lm7805 kan moet je even gaan rekenen en je moet zeker weten dat je 7805 niet gaat oscilleren. Laten we eerst naar het laatste kijken, ik baseer me even op de volgende spec sheet http://www.fairchildsemi.com/ds/LM/LM7805.pdf
.......
Kortom mijn advies zou zijn, ben jij iemand die experimenteel is ingesteld probeer LM7805 en houdt rekening dat je alsnog voor de schakelende optie moet gaan. Ben jij iemand die voor zekerheid gaat, ga voor de schakelende voeding. Je hebt natuurlijk ook nog een optie 3, de weerstand....
Mooi duidelijk verhaal Structor, had ik niet beter uit kunnen leggen.
Inderdaad Frits!Frits zei:Bestellingen bij Mousser en Conrad geplaatst, mail gestuurd voor twee oranje behuizingen.
Het begint ergens op te lijken