BasBQ
Beef en Steak

Fotowedstrijd januari 2021: "Dry January".

 
 
 
 
 
 

mrooding

Administrator
Forumleiding
Berichten
1.152
Het onderwerp voor deze maand is: "Dry January”:

"Als we de alcohol niet mogen drinken, gebruiken we het om mee te koken. Hiermee doel ik op gerechten waar bier, wijn of sterke drank in is verwerkt."

Gekozen door de winnaar van vorige maand: @(Koen)

Regels:
- Wedstrijd loopt tot en met 31-01-2021, middernacht
- De foto moet deze maand door jezelf zijn gemaakt en het gerecht moet van de barbecue komen.
- Foto mag niet worden bewerkt met filters (zoals die er zijn voor o.a. voor iPhone, Android, Lightroom en andere fotoprogramma's), echter corrigeren van witbalans, contrast en uitsnede is wel toegestaan.
- Je laat in een apart draadje zien hoe je het gerecht hebt gemaakt. En plaatst een link naar dat draadje bij je foto.
- Winnaar wordt bepaald door een Poll.
- 1 foto per deelnemer.
- De foto van de winnaar komt in de Hall of Flame.

Let op:
In dit topic uitsluitend de deelnemende foto plaatsen, alle ander foto's worden verwijderd.
Bij dubbele inzending volgt diskwalificatie.

De te winnen prijs is een waardebon van onze sponsor Beef & Steak, en natuurlijk de camera-sticker en eeuwige roem in de hall of Flame!
 
Dat wordt weer een flinke klus. ...😉
 
Hmmm ik heb nog een boek 'koken met bier' ergens liggen, die ga ik maar eens opzoeken dan.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Dit is wel een zeer interessant onderwerp. Heel goed gekozen (y)
 
Leuk onderwerp🍻🥂🥃🍷
Ik krijg opeens zin in een bloody mary

Doe maar niet Jet, dan zijn we allemaal kansloos deze maand en moeten we nog meer drinken...
 
Ik ben benieuwd naar alle ideeën.
Varkenwang met bruin bier is hier in huis een favoriet.
 
Zeer interessant onderwerp, maar alcohol is eigenlijk een bestanddeel dat men in het gerecht 'niet' ziet, volgens mij.
Bij andere onderwerpen is altijd het onderwerp zichtbaar als ofwel hoofdbestanddeel ander bestanddeel.
Dus deze kan alle richtingen uit waarin alcohol te verwerken valt, zonder dat dit ook zichtbaar is op de foto. Wat mezelf betreft, ga ik dit wss dan skippen, maar ik ben echt wel benieuwd naar de inzendingen. (y)
 
Je kan het bijvoorbeeld verwerken in een sausje? Als je dit meeneemt in je draadje waarin je het gerecht uitlegd en het op foto's te zien is dan lijkt het me goed genoeg?
 
Je kan het bijvoorbeeld verwerken in een sausje? Als je dit meeneemt in je draadje waarin je het gerecht uitlegd en het op foto's te zien is dan lijkt het me goed genoeg?

Je kan 1001 sauzen maken met alcohol in. Je kan 1001 stoofpotjes maken met alcohol in. Mosselen in witte wijn, kip in brandewijn, kip stroganof, banaan met rum,... . Maar dat gerecht staat op wedstrijdfoto, maar je kan aan dat ene plaatje niet zien of er ook effectief alcohol in zit :D Daarom dat ik het deze keer zo interessant vind.

Spannend. Ik ga ik ook eens heel hard over nadenken of ik iets kan verzinnen.
 
Je kan 1001 sauzen maken met alcohol in. Je kan 1001 stoofpotjes maken met alcohol in. Mosselen in witte wijn, kip in brandewijn, kip stroganof, banaan met rum,... . Maar dat gerecht staat op wedstrijdfoto, maar je kan aan dat ene plaatje niet zien of er ook effectief alcohol in zit :D Daarom dat ik het deze keer zo interessant vind.

Spannend. Ik ga ik ook eens heel hard over nadenken of ik iets kan verzinnen.
Vergeet het belangrijkste niet: zolang je er maar lol in hebt
 
Zeer interessant onderwerp, maar alcohol is eigenlijk een bestanddeel dat men in het gerecht 'niet' ziet, volgens mij.
....
Wat mezelf betreft, ga ik dit wss dan skippen, maar ik ben echt wel benieuwd naar de inzendingen. (y)

Je vindt het zeer interessant maar je doet niet mee omdat het onderwerp (de alcohol) niet goed zichtbaar zou zijn?
Dat biedt dan toch juist een schier-onuitputtelijke bron van mogelijkheden? Elk plaatje kan raak zijn!
Ik bekijk je bijdrages zeker positief maar kan deze redenering niet goed volgen. Vind je het niet uitdagend genoeg
omdat het onderwerp niet goed te onderscheiden is in de foto, bedoel je dat?
 
Je vindt het zeer interessant maar je doet niet mee omdat het onderwerp (de alcohol) niet goed zichtbaar zou zijn?
Dat biedt dan toch juist een schier-onuitputtelijke bron van mogelijkheden? Elk plaatje kan raak zijn!
Ik bekijk je bijdrages zeker positief maar kan deze redenering niet goed volgen. Vind je het niet uitdagend genoeg
omdat het onderwerp niet goed te onderscheiden is in de foto, bedoel je dat?
Integendeel. Te uitdagend voor mij omdat ik een manier wil vinden om toch iets met de alcohol te doen dat het zichtbaar is in het plaatje :D

Mss als er wat inzendingen verschijnen dat ik wel op dreef geraak en iets verzin. Ik ben niet echt een keukenprins en nog maar een groentje :ROFLMAO:

We zien wel.
 
Je kan 1001 sauzen maken met alcohol in. Je kan 1001 stoofpotjes maken met alcohol in. Mosselen in witte wijn, kip in brandewijn, kip stroganof, banaan met rum,... . Maar dat gerecht staat op wedstrijdfoto, maar je kan aan dat ene plaatje niet zien of er ook effectief alcohol in zit :D Daarom dat ik het deze keer zo interessant vind.

Spannend. Ik ga ik ook eens heel hard over nadenken of ik iets kan verzinnen.
Foto van een biertje erbij? Gewoon omdat het kan
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan