BasBQ
Beef en Steak

BBQ Moestuin topic

Hier groeit alles zeer goed

Van de mini komkommers heb ik er al zeker een stuk of 20 afgehaald, daarom 2de plant naastgezet. De kerstomaten beginnen er door te komen, dus komt helemaal goed


IMG_1108.jpg
IMG_1110.jpg
IMG_1109.jpg


Alleen in de grote bak ... Daar waren dus een paar tomaten vorig jaar gevallen ... Ik heb dus nu zo een +-50 plantjes die uitkomen
Ga diegene die het minste groeien eruit halen uiteraard

IMG_1112.jpg


Nu is het wachten op het eerste teken van leven van de paprika's en snack paprika's
 
Dankzij jullie enthousiasme, ben ik dit jaar begonnen met mijn eerste moestuintje. Broccoli, prei, rucola, sla, tomaat, courgette, aardbei en wat kruiden. Gelukkig alles best gelukt met verzorgen en nu bijna tijd om verschillende dingen te oogsten. Zie foto hieronder.

4cc3313b61254c08e4b2a7c496650833.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ah nee :cry: Wat jammer. Die slakken zijn wel echt hufters dit jaar hoor. De truc met kopersponsjes werkt trouwens hier wel goed. Ga je een paar bloemen er in zetten om het op te fleuren? Dat deed mijn moeder vroeger.

Ik ben de helft van mijn nog onrijpe tomaten kwijt omdat mijn peuter ze er met een zandhapper af heeft gehapt 🤪
Zonde van je tomaten !!

Voorlopig doe ik even weinig, ik heb een ouwe zeur van 80+als buurman aan de andere kant daar staat stond een coniferen heg en die staat op mijn grond.. daar heeft hij me al meerdere keren op gewezen en er elke keer fijntjes bij verteld dat zijn kant van de heg altijd minimalistisch strak word bijgehouden en er daar niets te klagen viel, ik had de heg toen het kon wel kort geschoren maar aan mijn kant steken er takjes uit.. de horror! :oops: ( hij kan dat zien vanuit zijn slaapkamer raam )

Nu was ik langzaam aan bezig met de tuin weer helemaal op orde maken, na het overlijden van mijn vrouw had ik er geen zin in en geen energie voor en heb ik er te weinig aan gedaan, toen ik dat bij hem aangaf zei hij botweg dat hij daar geen boodschap aan had en dat hij voor wij hier kwamen wonen € 450 euro aan een hovenier had uitgegeven om de heg in te korten en dat ik maar meteen de heg en tuin aan moest pakken want hij staat helemaal op mijn grond (dit hele "gesprek" vond met luide stem plaats op straat voor mijn huis) nou dat heeft hij geweten.. ik heb mezelf een dag de tijd gegeven om af te koelen want ik was woest, dat heeft niet geholpen.

Ik heb de kettingzaag gepakt en de heg aangepakt zoals hij wilde, eerst heb ik alle takken van de stammen aan mijn kant afgezaagd en die is nu mooi kaal en ook heb ik al enkele stammen die echt scheef stonden weggezaagd dat geeft werkruimte.
De andere kant komt aan de beurt zodra de temperatuur wat daalt de komende dagen en dan gaat de heg helemaal om, dan kijkt hij maar tegen een groen gaashekje aan wat er ooit door de woningbouwvereniging is neergezet.

Normaal gezien ben ik niet haatdragend of doe ik anderszins lelijk, maar deze buur zeurt overal over, als hij de deksel van de bbq hoort begint hij al te kuchen staat de radio aan en is de keukendeur los dan heeft hij daar ook commentaar op.
Ik heb het lang genegeerd maar met de opmerking over mijn vrouw heeft hij de grens ernstig overschreden en heeft hij deze ellende over zich afgeroepen.
 
Hier groeit alles zeer goed

Van de mini komkommers heb ik er al zeker een stuk of 20 afgehaald, daarom 2de plant naastgezet. De kerstomaten beginnen er door te komen, dus komt helemaal goed


Bekijk bijlage 54297Bekijk bijlage 54299Bekijk bijlage 54298

Alleen in de grote bak ... Daar waren dus een paar tomaten vorig jaar gevallen ... Ik heb dus nu zo een +-50 plantjes die uitkomen
Ga diegene die het minste groeien eruit halen uiteraard

Bekijk bijlage 54300

Nu is het wachten op het eerste teken van leven van de paprika's en snack paprika's

Hahaha die tomaten 😂 Ik zie wel eens instagrammers voorbij komen die zo hun hele moestuin bestieren. Ze mikken wat oude vruchten en een hand zaden in een moestuinbak en de sterkste zullen zege vieren. Chaos Gardening.

Lekker he al die komkommers :D
 
Zonde van je tomaten !!

Voorlopig doe ik even weinig, ik heb een ouwe zeur van 80+als buurman aan de andere kant daar staat stond een coniferen heg en die staat op mijn grond.. daar heeft hij me al meerdere keren op gewezen en er elke keer fijntjes bij verteld dat zijn kant van de heg altijd minimalistisch strak word bijgehouden en er daar niets te klagen viel, ik had de heg toen het kon wel kort geschoren maar aan mijn kant steken er takjes uit.. de horror! :oops: ( hij kan dat zien vanuit zijn slaapkamer raam )

Nu was ik langzaam aan bezig met de tuin weer helemaal op orde maken, na het overlijden van mijn vrouw had ik er geen zin in en geen energie voor en heb ik er te weinig aan gedaan, toen ik dat bij hem aangaf zei hij botweg dat hij daar geen boodschap aan had en dat hij voor wij hier kwamen wonen € 450 euro aan een hovenier had uitgegeven om de heg in te korten en dat ik maar meteen de heg en tuin aan moest pakken want hij staat helemaal op mijn grond (dit hele "gesprek" vond met luide stem plaats op straat voor mijn huis) nou dat heeft hij geweten.. ik heb mezelf een dag de tijd gegeven om af te koelen want ik was woest, dat heeft niet geholpen.

Ik heb de kettingzaag gepakt en de heg aangepakt zoals hij wilde, eerst heb ik alle takken van de stammen aan mijn kant afgezaagd en die is nu mooi kaal en ook heb ik al enkele stammen die echt scheef stonden weggezaagd dat geeft werkruimte.
De andere kant komt aan de beurt zodra de temperatuur wat daalt de komende dagen en dan gaat de heg helemaal om, dan kijkt hij maar tegen een groen gaashekje aan wat er ooit door de woningbouwvereniging is neergezet.

Normaal gezien ben ik niet haatdragend of doe ik anderszins lelijk, maar deze buur zeurt overal over, als hij de deksel van de bbq hoort begint hij al te kuchen staat de radio aan en is de keukendeur los dan heeft hij daar ook commentaar op.
Ik heb het lang genegeerd maar met de opmerking over mijn vrouw heeft hij de grens ernstig overschreden en heeft hij deze ellende over zich afgeroepen.

Ja joh je moet je de pis niet lauw laten maken. Zo’n iemand maakt van hun ‘probleem’ jouw probleem. En dat kan je dan niet hebben na het overlijden van je vrouw. Rouw trekt als gif door een lijf en het duurt veel tijd, liefde, ruimte en verandering om dat gif weer af te voeren.

Je kan gruwelijke positieve aandacht aan hem geven. Want hij wil aandacht. Dus bij kuchen, gelijk reageren met "Zo buur klinkt niet best dat kuchje, ben je onlangs al naar de dokter geweest, zou ik anders een sapje voor je maken? Kan niet best zijn als je van een bbqtje al zo ziek wordt, heb je al eens aan copd gedacht? De zus van mijn tennispartner had dat ook en ging toen bridgen: knapte ze enorm van op! Etc etc."

Na een tijdje is hij al dat gezwets zat en stopt ie.
 
Dankzij jullie enthousiasme, ben ik dit jaar begonnen met mijn eerste moestuintje. Broccoli, prei, rucola, sla, tomaat, courgette, aardbei en wat kruiden. Gelukkig alles best gelukt met verzorgen en nu bijna tijd om verschillende dingen te oogsten. Zie foto hieronder.

4cc3313b61254c08e4b2a7c496650833.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wow! Lekker bezig! 🤩 Leuk met die potten en wat worden die courgettes groot hè🫣
 
Zonde van je tomaten !!

Voorlopig doe ik even weinig, ik heb een ouwe zeur van 80+als buurman aan de andere kant daar staat stond een coniferen heg en die staat op mijn grond.. daar heeft hij me al meerdere keren op gewezen en er elke keer fijntjes bij verteld dat zijn kant van de heg altijd minimalistisch strak word bijgehouden en er daar niets te klagen viel, ik had de heg toen het kon wel kort geschoren maar aan mijn kant steken er takjes uit.. de horror! :oops: ( hij kan dat zien vanuit zijn slaapkamer raam )

Nu was ik langzaam aan bezig met de tuin weer helemaal op orde maken, na het overlijden van mijn vrouw had ik er geen zin in en geen energie voor en heb ik er te weinig aan gedaan, toen ik dat bij hem aangaf zei hij botweg dat hij daar geen boodschap aan had en dat hij voor wij hier kwamen wonen € 450 euro aan een hovenier had uitgegeven om de heg in te korten en dat ik maar meteen de heg en tuin aan moest pakken want hij staat helemaal op mijn grond (dit hele "gesprek" vond met luide stem plaats op straat voor mijn huis) nou dat heeft hij geweten.. ik heb mezelf een dag de tijd gegeven om af te koelen want ik was woest, dat heeft niet geholpen.

Ik heb de kettingzaag gepakt en de heg aangepakt zoals hij wilde, eerst heb ik alle takken van de stammen aan mijn kant afgezaagd en die is nu mooi kaal en ook heb ik al enkele stammen die echt scheef stonden weggezaagd dat geeft werkruimte.
De andere kant komt aan de beurt zodra de temperatuur wat daalt de komende dagen en dan gaat de heg helemaal om, dan kijkt hij maar tegen een groen gaashekje aan wat er ooit door de woningbouwvereniging is neergezet.

Normaal gezien ben ik niet haatdragend of doe ik anderszins lelijk, maar deze buur zeurt overal over, als hij de deksel van de bbq hoort begint hij al te kuchen staat de radio aan en is de keukendeur los dan heeft hij daar ook commentaar op.
Ik heb het lang genegeerd maar met de opmerking over mijn vrouw heeft hij de grens ernstig overschreden en heeft hij deze ellende over zich afgeroepen.

Wat een hork zeg. Laat je niet gek maken, maar zo iemand is wel om gek van te worden...
 
Ik heb een paar bakken volgens het "makkelijke moestuin" principe.
Momenteel met wortels, struikbasilicum, babypompoen, palmkool en bindsla.
Misschien later nog wel een extra bak erbij.
 
Wat een hork zeg. Laat je niet gek maken, maar zo iemand is wel om gek van te worden...
Het grootste probleem is dat dit vanaf dag 2 dat we hier kwamen wonen al speelt, er is niet te praten met die man en iedereen kent het spreekwoord wel De kruik gaat te water tot hij barst, en die barst is er nu in gekomen.
 
Ik heb een paar bakken volgens het "makkelijke moestuin" principe.
Momenteel met wortels, struikbasilicum, babypompoen, palmkool en bindsla.
Misschien later nog wel een extra bak erbij.

Leuk! Ik kijk voor de planten die ik in potten wil stoppen ook naar de Makkelijke Moestuin. Omdat ze op zo’n klein oppervlak telen, zijn de zaden en tips hier ook op aangepast.

Qua pompoen kan ik deze ook aanraden: https://www.vreeken.nl/213320-pompoenen-baby-orange-little-october De pompoentjes zijn een makkelijk klein formaat. Ik mik er nu elke week eentje in de soepmaker en heb zo soep voor als mijn oudste uit school komt. Ze grillen ook mooi op de kamado.
 
Wow! Lekker bezig! Leuk met die potten en wat worden die courgettes groot hè🫣

Dankje! Heb een border, maar daar staan ook nog gewone planten in, dus dan zijn potten wel net zo makkelijk!
Die courgettes groeien inderdaad als kool (pun intended)!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Wat is een soepmaker?
Een soepmaker is eigenlijk gewoon een gevorderde keukenmachine met een setje programma's er in, je doet alle ingrediënten voor de soep in de machine en stelt deze naar je keuze in, dan start de machine op de gevraagde tijd en heb je als je thuiskomt een kant en klaar vers en warm soepje in de keuken staan en kan je meteen aanvallen ;)
 
Een soepmaker is eigenlijk gewoon een gevorderde keukenmachine met een setje programma's er in, je doet alle ingrediënten voor de soep in de machine en stelt deze naar je keuze in, dan start de machine op de gevraagde tijd en heb je als je thuiskomt een kant en klaar vers en warm soepje in de keuken staan en kan je meteen aanvallen ;)
Klinkt handig... Maar dat heb ik helaas geen plek voor.
 
[mention]BBCharlie [/mention] ziet er mooi uit allemaal! Ik loop zelf ook al lang door het met idee om iets te beginnen en dit geeft wel inspiratie! Groeit het ‘t hele jaar door? En hoe heet wordt het in de kleine kas in de zomer?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan