Beef en Steak

BBQ controller Discussie

Het is af en toe wel handig als je gewoon snel kan communiceren, via een chat-achtige omgeving. Vandaar dat de Shoutbox nog wel eens misbruikt wordt, maar zal het proberen niet weer te doen.

De aanpassingen aan de software van HM zijn wat mij betreft klaar. Nu alleen nog even testen of de installatie ook goed gaat en dan wachten tot de controller-server weer werkt.
 
Ep Woody zei:
Het is af en toe wel handig als je gewoon snel kan communiceren, via een chat-achtige omgeving. Vandaar dat de Shoutbox nog wel eens misbruikt wordt, maar zal het proberen niet weer te doen.

De aanpassingen aan de software van HM zijn wat mij betreft klaar. Nu alleen nog even testen of de installatie ook goed gaat en dan wachten tot de controller-server weer werkt.

Skype?
 
Graag google hangouts, kunnen docjes gelijk in google drive plaatsen. We hebben hier vaker mee gewerkt voor dit project (Ivo, JJ & Felix).

Dus laten we eens connecten op google, wie die behoefte heeft stuurt mij een pm dan stuur ik je mijn gmail adres en kun je via google+ via mij verbinden, zorg ik dat je in de genootschap controller hangout komt.

O ja de server is weer in de lucht, ik weet nog niet de reden van de downtime.
 
Ik heb je opgezocht op G+.

Mooi dat de server weer in de lucht is.
 
Hopliedop een nieuwe versie erop 0.3.6
* bij de configuratie alvast een controller versie toegevoegd
* als je geen controller hebt, zie je wat minder knopjes
* Het labeltje alarm bij probes vervangen door probe type
* De spam Ep met heel veel mailtjes bug opgelost
* Fix van de verschillen tussen de grafieken op het forum en op de controllersite
* Fix van de top pitmaster weergave
 
Mooie update.

structor zei:
* De spam Ep met heel veel mailtjes bug opgelost

Ik wist wel dat ik anders behandeld wordt dan de rest... :-S
 
Ep Woody zei:
Mooie update.

structor zei:
* De spam Ep met heel veel mailtjes bug opgelost

Ik wist wel dat ik anders behandeld wordt dan de rest... :-S
Ep, ik zie bij jou nu ook een knorretje!
How come?  :D :D
 
De knorretjes zijn weer op voorraad! :D
 
De Sint is er op tijd bij dit jaar. Zie hier een zwaar exploded view van een Heatermeter.

IMG_4239_zps588ccd34.jpg


Uipko bedankt  :D
 
Moet nog een paar componentjes, zoals de Frambozentaart en de Wifi Dongel..... o ja de Fan zelf staat nog in backlog bij DX. Maar dat maakt voor het HM printje allemaal niet uit, die ga ik binnenkort in elkaar bakken.

Ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat werken.
 
Veel plezier met het bouwen van je HM.
 
Even twee kleine puntjes:

- Hij stuurt nu 1 email in totaal. Dus als je 3 verschillende alarmen hebt gezet stuurt hij alleen de eerste keer een email.
- Tijdens het configureren van je controller (niet het starten van een sessie) loopt het balkje niet op, omdat hij  waitForDeviceConfiguring niet vind. (hoofdletter issue en/of omdat de JS met daarin die class pas later geopend wordt.)
 
Thanks ga ik even naar kijken. Op dit moment wordt bij het configureren van je device en bij het starten van een sessie er vanuit gegaan dat je een langzaam device met weinig geheugen hebt (lees mijn masternode). Alle berichten die verstuurd moeten worden om de gegevens over te sturen worden in een wachtrij geplaatst. De wachtrij wordt per device met tussenpozen van 30s geleegd. Voor de heatermeter lijkt me dit volstrekt overbodig, omdat en de cpu veel zwaarder is en het geheugen veel groter. Met het toevoegen van de device specifieke configuratie, kan ik dit dus nu ook gaan aanpakken.
Ik heb inmiddels zelf ook een rasp.pi besteld en ik ga hiermee mijn masternode vervangen. Ik kan dan nog dichter tegen de heatermeter aankruipen, ik kan dan locaal ook draaien. Het enige echt grote verschil blijft dan, dat ik de rasp.pi en controller ontkoppeld houdt. Deze twee communiceren dan de 466/866 mhz inplaats van rechtstreeks. Je zou dit ook met een heatermeter print kunnen realiseren, want hierop zit ook de faciliteit om dat chippie te plaatsen. De heatermeter plaats je dan in een los kastje en bij de rasp.pi plaats je dan een jeenode.

 
structor zei:
Thanks ga ik even naar kijken. Op dit moment wordt bij het configureren van je device en bij het starten van een sessie er vanuit gegaan dat je een langzaam device met weinig geheugen hebt (lees mijn masternode). Alle berichten die verstuurd moeten worden om de gegevens over te sturen worden in een wachtrij geplaatst. De wachtrij wordt per device met tussenpozen van 30s geleegd. Voor de heatermeter lijkt me dit volstrekt overbodig, omdat en de cpu veel zwaarder is en het geheugen veel groter. Met het toevoegen van de device specifieke configuratie, kan ik dit dus nu ook gaan aanpakken.
Ik heb inmiddels zelf ook een rasp.pi besteld en ik ga hiermee mijn masternode vervangen. Ik kan dan nog dichter tegen de heatermeter aankruipen, ik kan dan locaal ook draaien. Het enige echt grote verschil blijft dan, dat ik de rasp.pi en controller ontkoppeld houdt. Deze twee communiceren dan de 466/866 mhz inplaats van rechtstreeks. Je zou dit ook met een heatermeter print kunnen realiseren, want hierop zit ook de faciliteit om dat chippie te plaatsen. De heatermeter plaats je dan in een los kastje en bij de rasp.pi plaats je dan een jeenode.

Sluit je dan een USB jeenode aan op je pi?
 
Waarom verbaast het me niet dat je het anders gaat doen
 
Je zal dan denk ik wel andere software moeten hebben, want de HM gebruikt 433/866 om te communiceren met een externe probe. Maar het is inderdaad best haalbaar.
 
structor zei:
De wachtrij wordt per device met tussenpozen van 30s geleegd. Voor de heatermeter lijkt me dit volstrekt overbodig, omdat en de cpu veel zwaarder is en het geheugen veel groter.

Om de configuratie bij te werken hoef je ook niet meerdere requests te doen, maar kun je in een keer alle wijzigingen doorsturen. De tussentijd in de wachtrij kan wel handig/veilig zijn, om hammering te voorkomen, maar een tussenpoos van 0.5-1 sec is dan meer dan voldoende.
 
Terug
Bovenaan Onderaan