Hmmm, onderstaande stappen met mijn nieuwe heatermeter uitgevoerd, maar vervolgens is de web interface van de HM niet meer te bereiken. Niet via wifi en niet via lan. Ook zie ik bij opstarten van de heatermeter geen ip-adres meer in beeld komen.
Ik kan nog wel ssh verbinding maken.
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Ik kan nog wel ssh verbinding maken.
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
VeloChill zei:structor zei:Dit kan maar ik moet even op zoek naar hoe ook alweer, Erwin heeft hier een kant en klaar script voor gemaakt.VeloChill zei:hoe kun je je controller(heatermeter in mijn geval) aan dit deel van de site koppelen?
heb al gezocht naar informatie over die pagina, maar niet echt iets kunnen vinden...
En gevonden, onderstaande is het script van Erwin met zijn beknopte installatie instructie (let wel dit vereist een beetje linux kennis, als je die niet hebt moet je het even roepen):
1) Log in op je hm met ssh
2) Zet onderstaande script in /root/install.sh
3) sh /root/install.sh
Ik heb begrepen dat je het script ook via de HM interface kan uitvoeren maar dat heb ik zelf nog niet gedaan. Volgens mij had EP Woody het over (mis/ge)bruik van alarm test mogelijkheid in interface.
--- Script ---------------------------------
#!/bin/sh
scriptfile="/tmp/installbbqgenootschap.sh"
url="http://epwoody.royalwebhosting.net/installscript.html"
# download installscript
wget "$url" -O "$scriptfile"
# run installer
sh "$scriptfile"
kan ik dat script in de HM als scrpit opvoeren?
van linux heb ik geen kaas gegeten, dus als ik daar iets moet doen graag wat hulp