BasBQ
Beef en Steak

BBQ controller Discussie

Het idee van een sessie moet wat mij betreft ook alleen op de rasp-pi bestaan. Deze moet wat mij betreft een set met commando's krijgen die vanuit het forum met de api-key aan te sturen zijn.

De rasp-pi zou idd ook moeten opslaan of er een actieve en aan de hand van die notitie wel of niet naar de site uploaden
 
Ik merk dat ik wat slordig omgegaan ben met de definities. Ik bedoelde met de HM de combinatie van de rpi en de HM-print.

De rpi moet kijken naar de set met commando's/variabelen, en deze verdelen naar de HM-print en naar zichzelf. Als er een actieve sessie is, moet hij gaan uploaden. Na het aanpassen van de informatie zou de rpi een Ok/Failed melding geven, aangevuld met de huidige config, zodat het forum kan controleren of er met dezelfde gegevens gewerkt wordt. (eventueel alleen setpoint en alarm tijdens een sessie, en de instellingen van de probe tijdens het configureren.)
 
Vandaag de frambozentaart opgehaald in Eindhoven

20131217_122014_zpsv1penvhd.jpg


Gelijk aangesloten! Vergeet niet de RCA connector eraf te slopen anders past de HM niet lekker

20131217_124248_zps03lwqnau.jpg


20131217_124248_zps03lwqnau.jpg


Eureka!!!!!! Then there was light.

20131217_124736_zps1rve6npu.jpg


Kan iig connectie met intern en met de Android app maken. Met het forum controller nog niet helemaal.
 
Hey Emiel, ik kan er nog niet heel veel mee omdat de fan nog steeds niet geleverd is. Echter ik kan al wel testen of ik connectie kan maken, met de controller server...... tenminste als ik de port forwarding werkend kan krijgen. Met Pitdroid op mijn Galaxy kan ik ook geen externe verbinding maken. Weet jij welke poort ik het beste kan gebruiken?

Edit: Gewoon poort 80 gebruiken. Pitdroid werkt nu. De controller site nog niet. Hij maakt simpel weg geen connectie, ik zie in de logs van de firewall dat hij wel binnen komt. Moet ik nog iets met de API sleutel doen?

Edit 2: Ik krijg een error wanneer ik de configuratie pagina invul en dan save. Zie error message hieronder:

Server Error in '/' Application.

Runtime Error

Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.

Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".


<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="Off"/>
    </system.web>
</configuration>

Notes: The current error page you are seeing can be replaced by a custom error page by modifying the "defaultRedirect" attribute of the application's <customErrors> configuration tag to point to a custom error page URL.


<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
    </system.web>
</configuration>
 
Ehm.....? Uitbreidingen?
 
Ik heb nog Erwin (Ep Woody) even gevraagd even een installatie instructie voor zijn uitbreidingen aan de rasp.pi te pm-en (meestal is hij erg snel ;) ) . Ik ga die dan even een deftige plek op dit forum geven, zodat dit een onderdeel worden van de installatie instructie!
 
Cool, dan ga ik ondertussen tussen al mijn kabel rommel een geschikte voeding zoeken ;-)
 
Vandaag even niet ;) Kom er morgen op terug, vandaag genoeg vierkanten en rechthoeken gezien...
 
Ik heb het TAB blad erbij gekregen, de API sleutel ingevuld en de URL aangepast. Daarna een sessie opgestart, kreeg geen foutmeldingen oid. Echter ik zie dat het "waiting for device to configure" blijft hangen. Oftewel iets gaat er nog niet goed.
 
Als je dan op Home drukt moet je de juiste grafiek zien. Hij blijft nog hangen op waiting for device to configure. Is een bekende bug, maar doet niets af aan de werking van de site.

Goed om te horen dat de installatie gelukt is.

Een ander ding waar je nog op moet letten is dat de URL automatisch aangepast wordt als je een sessie start. Het vinkje staat standaard op ja.
 
Ok ik zie nu een lege grafiek...... :-/ Als ik in Linkmeter kijk dan heeft hij het setpoint ook niet aangepast.
 
Als je in het configuratiescherm kijkt, heeft hij dan de URL aangepast? Zo ja, als je hem weer terug aanpast, teruggaat naar het home-scherm en daar de setpoint emt 1 graad aanpast. Doet hij het dan wel?
 
Als ik /luci achter de url zet dan geeft de controller aan dat het het ip adres veranderd is. Dan pas ik het setpoint nog een keer aan en dan gebeurt er nog niks.
 
Ep Woody zei:
Als je dan op Home drukt moet je de juiste grafiek zien. Hij blijft nog hangen op waiting for device to configure. Is een bekende bug, maar doet niets af aan de werking van de site.

Goed om te horen dat de installatie gelukt is.

Een ander ding waar je nog op moet letten is dat de URL automatisch aangepast wordt als je een sessie start. Het vinkje staat standaard op ja.
Ik hoor hier nog een aanpassing voor het aanpassen vd url, ik kan natuurlijk in het geval van de hm de url anders aanpassen. Als je ip verandert werkt hij hem wel bij, maar dan correct ;)
 
Ook als ik het vinkje uit zet. Dus URL niet aanpassen, blijft het stil aan de over kant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan