Beef en Steak

BBQ controller Discussie

pittempvoorbeeld_zpse1ad6268.png
foodgauge_zpsc18744a8.png
 
Nee je hebt drie vaste kleuren, je kunt hier spelen en plak er dan even deze code in:

Code:
function drawVisualization() {
  // Create and populate the data table.
  var data = google.visualization.arrayToDataTable([
    ['Label', 'Value'],
    ['Memory', 80],
    ['CPU', 55],
    ['Network', 68]
  ]);
        var options = {
          redFrom: 70, redTo: 80,
          yellowFrom:60, yellowTo: 90,
          greenFrom:50, greenTo: 100,
          greenColor: '#FF0000',
          yellowColor: '#FFFF00',
          redColor: '#00FF00',
          minorTicks: 5
        };
  
  // Create and draw the visualization.
  new google.visualization.Gauge(document.getElementById('visualization')).
      draw(data, options);
}
?
 
HTTP Error 503. The service is unavailable.
Grin... Controller-server heeft het zwaar :)

Code:
         greenColor: '#dc3912',
         yellowColor: '#ff9900',
         redColor: '#109618',

Voor de mooi?gheid kun je bovenstaande kleuren pakken. Die zijn iets chiquer dan de harde rood/geel/groen.
 
Nee de controller server is totaal onbereikbaar (1.5 uur), ik heb Kloenie al even een mailtje gestuurd. Wellicht had iemand weer een kabeltje nodig ;)

Dan heb je ook gelijk het nadeel van mijn controller versus de heatermeter, we hebben mazzel dat Kloenie de server ter beschikking heeft gesteld, alleen we krijgen er geen garanties qua uptime bij (het ging al heel lang goed).
 
Klopt, server was wel bereikbaar, alleen niet via HTTP. Ach, het is ook niet heel belangrijk.

Hier zit ook meteen de zwakte van de huidige oplossing met uploaden van de Heatermeter. Als hij geen verbinding kan krijgen blijft het hele systeem hangen.
 
Vreemd, ping komt hier netjes terug. 2.8-2.9 ms. Maar hij deed niets tijdens het laden van een pagina, en nu geeft hij een 503.
 
Vanavond nog maar eens op pagina 1 begonnen met het doornemen van de post, maar bij pagina 9 raakte ik de draad kwijt door alle elektronica en programmeer termen.
Dit bracht mij op de wellicht domme vraag:

Is het mogelijk om een CyberQ wifi ook via dat programma te laten lopen?
 
Robert als ik hoofdstuk 12 lees, zijn er mogelijkheden. Met een beetje hobby werk van mijn kant kan ik denk ik wel de temperatuur statussen uitlezen, dus het displayen van een grafiek op dit forum moet lukken. Het is wel een andere manier van werken, de heatermeter en mijn controller zijn in staat zelf berichten naar de server te versturen. Voor deze controller moet ik vragen aan jouw controller gaan stellen. Ik wil hier best wat tijd aan besteden. Je moet dan wel je cyberQ rechtstreeks aan het internet hangen dat staat in hoofdstuk 11 beschreven. Mijn vraag aan jou is gaat je dat zelf lukken? Zoniet dan moeten we even kijken of ik op afstand iets voor je kan betekenen of wellicht is er een forumlid wat iets meer in de buurt van je woont je op locatie even hiermee kan helpen.

O ja ik geef geen garanties dat het gaat lukken, maar het lijkt er wel op dat ik je cyberQ deels kan aansluiten.
 
structor zei:
Robert als ik hoofdstuk 12 lees, zijn er mogelijkheden. Met een beetje hobby werk van mijn kant kan ik denk ik wel de temperatuur statussen uitlezen, dus het displayen van een grafiek op dit forum moet lukken. Het is wel een andere manier van werken, de heatermeter en mijn controller zijn in staat zelf berichten naar de server te versturen. Voor deze controller moet ik vragen aan jouw controller gaan stellen. Ik wil hier best wat tijd aan besteden. Je moet dan wel je cyberQ rechtstreeks aan het internet hangen dat staat in hoofdstuk 11 beschreven. Mijn vraag aan jou is gaat je dat zelf lukken? Zoniet dan moeten we even kijken of ik op afstand iets voor je kan betekenen of wellicht is er een forumlid wat iets meer in de buurt van je woont je op locatie even hiermee kan helpen.

O ja ik geef geen garanties dat het gaat lukken, maar het lijkt er wel op dat ik je cyberQ deels kan aansluiten.

Kijk, dat is mooi om te lezen.
Reageer verder nog wel even via pm.
Alvast bedankt.
 
De uploadfunctie is bijna af. Moet alleen nog de mogelijkheid voor het starten en eindigen van een sessie maken/integreren. Daarvoor zullen we nog even moeten wachten tot de controllerserver weer in de lucht is.
 
Klopt, maar daar moet ik ook iets voor bouwen :) Kan het starten in ieder geval wel aan de setpoint hangen, voorlopig.
 
structor zei:
Dan heb je ook gelijk het nadeel van mijn controller versus de heatermeter, we hebben mazzel dat Kloenie de server ter beschikking heeft gesteld, alleen we krijgen er geen garanties qua uptime bij (het ging al heel lang goed).

Als het een structureel probleem is kan het waarschijnlijk ook wel bij mij op werk. Alleen hebben we normaal gesproken alleen maar  Linux (debian) servers. Als we op ??n of andere manier de software kunnen regelen kan ik waarschijnlijk wel een virtuele server regelen. Wij hebben een klein cluster nu 2 maar binnenkort 4 pizzadozen met virtual machines voor zogenaamde sponsor sites.
 
De server had in het begin wat aanloop problemen. Als je ms-sql server niet configureert dan pakt hij al het geheugen wat hij kan. Maar de laatste tijd (zeker 3 maanden) waren er geen problemen. Ik was begin van de week ingelogd en toen kwam er een vooraankondiging van updates, ik doe daar niks mee (ik beheer de server niet, alleen het bbq-deel). Ik vrees dat daar iets niet helemaal lekker mee is gegaan. Het probleem is even dat de beheerder (Kloenie) ook wel eens wat anders doet dan op onze server passen.

Hij gaf vanavond via de mail aan dat hij er later op de avond nog naar ging kijken, maar als hij remote er ook niet bij kan moeten we even wachten tot morgen. Wel bedankt voor je aanbod!
 
Oproepje: kunnen we de shoutbox een beetje schoon kunnen houden van ons technisch geneuzel over de controllers. Ik zou niet willen dat we straks een deel van de mensen uit de shoutbox kwijt zijn.

Functioneel aanperkend opmerkingen mogen hier of in een hm thread.
 
structor zei:
Oproepje: kunnen we de shoutbox een beetje schoon kunnen houden van ons technisch geneuzel over de controllers. Ik zou niet willen dat we straks een deel van de mensen uit de shoutbox kwijt zijn.

Functioneel aanperkend opmerkingen mogen hier of in een hm thread.

Sorry! Nu je bent toegetreden tot de groep van BOFH's kan je toch wel even s/.*(ftp|ssh|telnet).*//i doen :D
 
structor zei:
Oproepje: kunnen we de shoutbox een beetje schoon kunnen houden van ons technisch geneuzel over de controllers. Ik zou niet willen dat we straks een deel van de mensen uit de shoutbox kwijt zijn.

Functioneel aanperkend opmerkingen mogen hier of in een hm thread.
Agree Emiel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan