Beef en Steak

BBQ controller Discussie

De functie van het mailen is voor mij niet handig, omdat het geen direct signaal geeft.  Het kan maar zo zijn dat zo'n mailtje 15 minuten later een keer binnen komt. Vandaar dat ik ook gekozen heb om de Pitdroid hiervoor te gebruiken.
 
Weet ik, maar gezien jouw reactie van laatst over de mailfunctionaliteit:
Dit is ook nog niet getest, dus dat is aan de eerste die een controller sessie gaat draaien ;
 
Cool, ben benieuwd naar de mogelijkheden!

Ga je ook automatisch berichten posten in het forum als je alarm gaat? En krijg je ook de mogelijkheid om een low-alarm in te stellen?
 
He het is experiment is gestart als social software development, dus jullie roepen coole features en dan gaan we kijken of we het kunnen / willen bouwen.

Low alarm klinkt als een goed suggestie.
 
Het sturen van een DM over Twitter is wel een leuke. Die is volgens mij ook niet zo heel moeilijk. Voordeel is ook, dat die redelijk snel op je telefoon een notificatie geeft.
 
Nog een puntje. De weergave van de grafiek in de controllersite is anders dan de grafiek die hier op het forum geplaatst wordt.

Zie: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/low-slow/mijn-eerste-pulled-pork-5486/

En vergelijk die met:
Schermafbeelding2013-11-16om145555_zps39dbe428.png
 
Voorbeeldje van hoe een banner eruit zou kunnen zien:
VoorbeeldbannerBBQGenootschap_zps2235df00.jpg


Naam van de sessie, setpoint, temperaturen. Je hebt meer ruimte op deze manier.

Zeker in combinatie met de alarmen kun je ook met de plaatjes leuke dingen doen.

Ander puntje:
Klikken op de Top Pitmasters werkt ook niet meer. Net zoals de link in je onderschift naar Social/Pitmaster/emiel.
 
Ik ga even kijken naar de verschillen in de grafieken.
Top pitmaster view had ik al gezien, stond al in mijn bug lijstje.

Bannertje, vind ik nice, maar grijpt wel redelijk in op het forum. Daar moet even goed naar gekeken worden, ook omdat sommige features ook misbruikt kunnen worden ;)
 
Laten we het zo stellen, we zijn niet echt fans van opzichtige banners.... ;)
 
Begrijp ik, en dit was ook even snel wat proberen om te laten zien wat ik bedoel. Qua formaat/opmaak/inhoud kun je alle kanten op, maar noem het een brainstormdingetje. Het kan ook in een balk van 15-20 pixels hoog, in het wit/transparant. Of zelfs door het toevoegen van alleen tekst aan je onderschrift, zoals nu ook de BBQCount werkt.

Nu aan het barbecueen: Pulled Pork
Pit: 107 C  Food: 50 C, 45 C, 44 C

Of een kleinere balk:
voorbeeld2_zpsec9c199e.jpg


Nogmaals, het is maar een idee-tje. De exacte uitwerking is punt 2 :)

voorbeeld2_zpse09bdbb2.jpg
 
Is dynamisch je signaturen bijwerken niet mooier dan een banner? :)
Ook minder opzichtig...
 
Ep Woody zei:
Daar lijkt het inderdaad sterk op!

Is het trouwens een idee om de kleuren/schaalverdeling van de meters iets anders in te richten? Nu is boven je setpoint rood, maar wat volgens mij mooier is, is de volgende indeling: + - 10 graden groen of wit, + - 20 graden oranje en alles daarbuiten rood?

Of als dat makkelijker is, gewoon een kale meter, zonder kleuren met alleen een lijn/pijltje waar de setpoint is. Zelfde voor de alarmen.
Kun je deze nog een keer uitleggen: even met een voorbeeld?

Dus stel setpoint 88 dan even zoiets?

groen: 78-88
oranje:88-98
rood:98-108
 
Nee, setpoint (Pit) is 105, dan is 100 tot 110 groen, 90 tot 100 en 110 tot 120 oranje, 90 en lager en 120 en hoger rood. Of het een vast aantal graden moet zijn of een percentage dat is nog het volgende punt.

Foodprobes zijn iets lastiger, omdat je op een bepaald moment wil stoppen. Dus een lijn op de alarm-punt lijkt mij het mooist en geen kleuren.
 
Even voor het controller configuratie deel is het huidige server deel voldoende om de  heatermeter te configureren??

En kan de HM bij configuratie ook alle de waarden van dit configuratie scherm 'overnemen'?
 
De configuratie van HM is flink uitgebreid, oa de low alarm en high alarm. Maar ook dat na een alarm een andere setpoint ingesteld wordt.

De instellingen van de probes neem ik nu niet over. PID instellingen ook niet.
 
Ep Woody zei:
Nee, setpoint (Pit) is 105, dan is 100 tot 110 groen, 90 tot 100 en 110 tot 120 oranje, 90 en lager en 120 en hoger rood. Of het een vast aantal graden moet zijn of een percentage dat is nog het volgende punt.

Foodprobes zijn iets lastiger, omdat je op een bepaald moment wil stoppen. Dus een lijn op de alarm-punt lijkt mij het mooist en geen kleuren.
Dat gaat niet lukken ik heb 3 kleurvlakken...

Dus pit zou je kunnen doen:
blauw: 90-100
green: 100-110
red: 110-120
pit.png


Voor food (alarm=80):
blauw: 70-79
groen: 79-81
red: 81-90

uV9RaDVaCHZjvZIFUMgGiU69lohpnJnsyLqUytKP_VM=w340-h308-no


Geen kattenhater btw, maar een van mijn mormels liep over het toetsenbord heen op het verkeerde moment ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan