Beef en Steak

BBQ controller Discussie

Duidelijk ergens overheen gelezen, excuses daarvoor :blush:

Maar goed om te horen, ik heb geen hardsoldeer spullen thuis liggen dus schroeven is makkelijker. Mijn vorige houdertje is van te dun alu, dus eerst maar even een dikkere alu plaat scoren.

Mijn huidige opzet met de pvc buis (http://www.bbqgenootschap.nl/forum/diy/fan-met-kogelkraan-op-wsm/msg93619/#msg93619) vertrouw ik niet zo, de kogelkraan word best warm en pvc heeft niet zo veel nodig om zacht te worden.  :-/
 
Zo ik heb even een nieuwe versie van de site geplaatst. De veranderingen zijn:
  • Temperaturen bij de gauges op 1 cijfer nauwkeurig
  • De tijd wordt op het punt weergegeven bij de xy grafiek (dus als je er boven hangt met je muis zie je naast de duur ook het tijdstip)
  • Het veranderen van de datum van een sessie is toegestaan
  • De legenda's van de grafieken worden nu bovenaan geplaatst
  • Het setpoint van je grafiek kun je nu vanaf de sessie pagina wijzigen door op het setpoint te klikken
  • De alarm waardes worden nu met een onderbroken lijn getoond (op verzoek)
  • Er zit wat half af werk in voor het opzoeken van kern temperaturen
  • Er zit een eerste versie in van dynamische avatars (yeah i'm on fire)**
  • Het loggen gebeurt nu op naam van de gebruiker, wat helpt bij eventueel troubleshooten

** Je kunt avatars uploaden naar de controller site. Zodra je een actieve sessie hebt, worden er vlammetjes over de avatar geplaatst. Ik heb nu voor de demo een test sessie aangezet, voorlopig is deze feature alleen beschikbaar voor admins, omdat ik even moet kijken hoe dit op het forum integreert. Ik zit er ook aan te denken om een variant te maken met een paar temperaturen....
 
Oeps forum integratie met grafiekjes is kapot :blush:, ga ik fixen

Fixed, ik was dus vergeten de  javascript van het grafiekje van het forum aan te passen aan de stippellijn verandering....
 
Je bent goed bezig geweest Emiel. Ben ook nieuwsgierig naar de dynamische avatars.

De tijdaanpassing en het opsplitsen van de ventilator en de temperatuur is erg handig.

Wat misschien ook nog leuk/handig is, is dat je de namen van de probes kunt aanpassen en ook de alarmtemperaturen, zodat je halverwege een ander gerecht op de Q kunt leggen, met nieuwe alarmtemperaturen.
 
Thanks.

Jij moet eerst een statische avatar maken =)), maar ik kan het wel even op een andere rol zetten en je even in die rol zetten hoor. Het is nu nog een beetje gevoelig dus je zult even moeten freubelen.

Je laatste comment is een goede, daar heb ik zelf ook wel eens over nagedacht, alleen dan moet ik mijn datamodel aan gaan passen. Maar ik zal hem op de todo gaan zetten.
 
Liep er tegenaan dat ik een probe vergeten was een naam te gegeven, en de alarmtemperatuur had gegokt. Vandaar.

Ik zal een mooie avatar maken :) Gevoelige stukjes software zijn mijn specialiteit :)

 
Nou alsjeblieft dan 0.3.4 met als het goed is een experimenteleFeatures rol en die heb jij. Even een tip van mijn kant je moet een avatar hebben van 60x60 hebben, anders gaat het niet goed komen ;)
 
Thanks. Het werkt. Moet alleen nog even een andere avatar maken.
 
Er is weer een nieuwe versie geplaatst, primair om een bug op te lossen. Als je de avatar probeerde te veranderen wilde dat niet, waarschijnlijk wordt de file gelocked door gebruik vanaf het forum. Ik heb hier nu wat code tegenaan geplakt om dit tegen te gaan.

Tegelijkertijd is er een klein stukje functionaliteit uit het sociale scherm beschikbaar gekomen (niet geheel gepland) & het versturen van mailtjes bij het bereiken van een temperatuur waarde. Dit is ook nog niet getest, dus dat is aan de eerste die een controller sessie gaat draaien ;

Ahum een ouderwetse ik gooi een nieuwe versie over de schutting oplevering dus, net als vroeger  :blush:
 
De mooiste versies inderdaad. Vooral als je je mailbox volloopt met emails dat het alarm afgaat...

controller@bbqgenootschap.nl 14:51   Probe Food has reached it's temperature 88,5.
controller@bbqgenootschap.nl 14:50   Probe Food has reached it's temperature 88,5.
controller@bbqgenootschap.nl 14:50   Probe Food has reached it's temperature 88,5.
controller@bbqgenootschap.nl 14:50   Probe Food has reached it's temperature 88,5.
controller@bbqgenootschap.nl 14:50   Probe Food has reached it's temperature 88,4.
controller@bbqgenootschap.nl 14:50   Probe Food has reached it's temperature 88,4.
controller@bbqgenootschap.nl 14:49   Probe Food has reached it's temperature 88,4.
controller@bbqgenootschap.nl 14:49   Probe Food has reached it's temperature 88,3.
controller@bbqgenootschap.nl 14:49   Probe Food has reached it's temperature 88,3.
controller@bbqgenootschap.nl 14:49   Probe Food has reached it's temperature 88,2.
controller@bbqgenootschap.nl 14:49   Probe Food has reached it's temperature 88,2.
controller@bbqgenootschap.nl 14:48   Probe Food has reached it's temperature 88,1.
controller@bbqgenootschap.nl 14:48   Probe Food has reached it's temperature 88,1.
controller@bbqgenootschap.nl 14:48   Probe Food has reached it's temperature 88,1.
 
Dan weet je wel dat het klaar is :D
 
Klopt ;) Maar 5 mailtjes per minuut is wat veel :P

Wat misschien ook een leuke addon is, is een banner voor in je onderschrift. Daar kun je dan je huidige temperatuur, setpoints, etc inzetten.
 
Was ook maar een brainwave. Voor de rest nog geen concrete idee?n...
 
Daar lijkt het inderdaad sterk op!

Is het trouwens een idee om de kleuren/schaalverdeling van de meters iets anders in te richten? Nu is boven je setpoint rood, maar wat volgens mij mooier is, is de volgende indeling: + - 10 graden groen of wit, + - 20 graden oranje en alles daarbuiten rood?

Of als dat makkelijker is, gewoon een kale meter, zonder kleuren met alleen een lijn/pijltje waar de setpoint is. Zelfde voor de alarmen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan