Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ep Woody zei:Goede tip Email. Wellicht kun je dat ook oplossen met een terugloopklep? Dan hoef je de afsluiter ook niet meer te bedienen en zakt de temperatuur in de Q ook sneller als hij te hoog komt.
structor zei:Lekker belangrijk dat die fan op 30% staat te draaien! ik denk dan altijd had hij maar geen fan moeten worden. Er gaan vanzelf genoeg kolen gloeien dat hij niet continue hoeft te draaien. Ik heb dus alle schuiven dicht en de top vent op iets minder dan de helft.
Ep Woody zei:De reden waarom je de topvent moet sluiten, is omdat je wil dat er zo min mogelijk natuurlijke trek is. Hierdoor zou het vuur moeten doven als er geen zuurstof in geblazen wordt. De controller moet dus werken om de temperatuur onder controle te houden. Dit klopt perfect met jouw gevoel dat hij meer grip heeft. Hoe verder je topvent open staat hoe meer natuurlijke trek, en hoe minder controle de controller zal hebben om de temperatuur omlaag te kunnen brengen.
Ep Woody zei:Gisteravond heb ik de Steinhart-hart parameters van de KTJ thermometer opnieuw berekend. Ik zou alleen nog graag met een andere thermometer willen controleren of de gemeten/berekende temperatuur overeen komt met een andere thermometer waarvan we weten dat hij correct is.
Ep Woody zei:Nee, zulke luxe apparaten heb ik niet... Maar heb wel een koortsthermometer en heb nog een analoge thermometer maar die is nogal onnauwkeurig door zijn grote bereik. Ga in ieder geval wel even hiermee testen en wellicht kan ik ergens een andere (maverick of fantast oid) lenen om ernaast te houden.
O ja het solderen van een stukje buis wilde niet lukken, het buisje knapte er telkens af. Dus het gaat een klein beetje op geveild en toen er een knelkoppeling in gedraaid. Deze zit dermate strak (lees het gat was te klein) dat ik deze verder niet vast hoef te zetten.