Deze Geert
structor zei:Zo ik ben even wat uitstaand werk aan het afronden, dus vond in de garage nog een fan die bijna klaar was. Tevens gaf mijn huidige fan bij de laatste de indruk dat er een draadbreukje zat, dus die meteen nagekeken.
Het laatste bleek weer makkelijk oplosbaar het draadje was van de fan geknapt, maar wees wel op een onderliggend probleem. Ik heb geen trekontlasting op de draden, dus hopliedop dat ook maar even aanpakken.
Hieronder zie je beide fan's. De bovenste was degene die in gebruik was, dus ik hoop dat ik nu nog sneller kan regelen! De huidige moet veel meer 'oemph' hebben.
Hieronder zie je de trekontlasting, deze is erg simpel een gat boren en daar een tiewrap door heen frunikken, zodat het draadje daar gefixeerd wordt...
Bij de grote fan had ik iets meer ruimte, dus even op 2 plekjes het draadje gefixeerd:
Nu moet ik alleen nog even boutjes halen voor de grote fan om alles vast te zetten, want deze lengte had ik niet liggen.
O ja het solderen van een stukje buis wilde niet lukken, het buisje knapte er telkens af. Dus het gaat een klein beetje op geveild en toen er een knelkoppeling in gedraaid. Deze zit dermate strak (lees het gat was te klein) dat ik deze verder niet vast hoef te zetten.