Beef en Steak

BBQ controller Discussie

Deze Geert ;)

structor zei:
Zo ik ben even wat uitstaand werk aan het afronden, dus vond in de garage nog een fan die bijna klaar was. Tevens gaf mijn huidige fan bij de laatste de indruk dat er een draadbreukje zat, dus die meteen nagekeken.
Het laatste bleek weer makkelijk oplosbaar het draadje was van de fan geknapt, maar wees wel op een onderliggend probleem. Ik heb geen trekontlasting op de draden, dus hopliedop dat ook maar even aanpakken.

Hieronder zie je beide fan's. De bovenste was degene die in gebruik was, dus ik hoop dat ik nu nog sneller kan regelen! De huidige moet veel meer 'oemph' hebben.

20130921-_MG_9741.jpg


Hieronder zie je de trekontlasting, deze is erg simpel een gat boren en daar een tiewrap door heen frunikken, zodat het draadje daar gefixeerd wordt...
20130921-_MG_9743.jpg


Bij de grote fan had ik iets meer ruimte, dus even op 2 plekjes het draadje gefixeerd:
20130921-_MG_9744.jpg


Nu moet ik alleen nog even boutjes halen voor de grote fan om alles vast te zetten, want deze lengte had ik niet liggen.

O ja het solderen van een stukje buis wilde niet lukken, het buisje knapte er telkens af. Dus het gaat een klein beetje op geveild en toen er een knelkoppeling in gedraaid. Deze zit dermate strak (lees het gat was te klein) dat ik deze verder niet vast hoef te zetten.
 
Ja die foto's had ik wel gezien, ik dacht dat je het verschil in lucht/temp/tijd liet zien in de post....even verkeerd opgepikt hier.
 
Ik zou hem wel met het gat naar beneden doen als dat nog kan, dan heb je minder last van eventuele regen.
 
Heb ik normaal ook, maar de eerste sessie is dit makkelijker, zie je hem bewegen....

Maar uhm te laat, een windvlaagje heeft mijn setup te pakken gehad. Deurtje er uit gewaaid, WSM naar 135 graden.... Controller direct onder de wsm en totaal verwrongen door de hitte  :((

Ik mag weer solderen binnenkort =))

20131013-_MG_9797.jpg
 
soms zit het mee, en soms zit het niet mee
 
Moet nogal een windvlaag zijn geweest dat je deurtjd eruit lag!
 
Mijn controller doet het al een redelijk aantal sessie goed hoor, de behuizing heeft nu een tik gehad, maar daar heb ik nog wel een extra van liggen...

Ik vrees dat ik vanaf nu ook nog maar 2 foodprobes kan meten, maar wellicht is het alleen een draadje wat schade opgelopen heeft. Niks wat een avondje solderen niet kan herstellen ;)
 
structor zei:
Pitprobe meet niks meer, maar foodprobe1 nog wel, dus laptop er naast en die twee verwisseld en hop door met de sessie...
Wie niet sterk is moet slim zijn!  :)
Goede ingeving Emiel.
 
Tja, daar kan je je niet op voorbereiden. :-(
Maar je had wel zon.. Hier de hele dag regen.
 
Je nieuwe fan lijkt qua formaat op de fan van bbqguru. De andere is idd niet zo groot. Kun je misschien wel gebruiken op de wsm37 ;)
 
structor zei:
@Uipko: ik heb even gekeken naar je klapper in de controllersite.

Je had bij je probes geen waarde gekozen, ik heb nu al je probes op ET-72 ingesteld. Ik ga hier in de volgende release, verbeterde foutafhandeling opzetten. Tevens zag ik dat ik daar een bizarre vertaling op heb gezet namelijk "alarm", terwijl daar "probe type" had moeten staan.
Ik geef je hier even antwoord, want deze klapper kunnen meerdere mensen last van hebben, een (tijdelijke) workaround is dus even alle probes van een type instelling voorzien.

Aha ik snapte inderdaad niet zo goed wat alarm met type probe te maken had, dus maar niets mee gedaan :)

 
structor zei:
Ik vrees dat ik vanaf nu ook nog maar 2 foodprobes kan meten, maar wellicht is het alleen een draadje wat schade opgelopen heeft. Niks wat een avondje solderen niet kan herstellen ;)

Jeetje das wel behelpen, maar 2 food probes  =))

Je had er wel goed weer bij! Ik ben gister tijdens mijn sessie meer met het zeil, dat voor een beetje drooge werkplek moest zorgen, dan met de WSM+heatermeter bezig geweest. Regen is tot daar aan toe, maar diw wind ~X(
 
[bbqsession]80[/bbqsession]
Code:
[bbqsession]80[/bbqsession]

Enorm behelpen idd. Ik kan 4 probes tegelijkertijd meten... (flauw)
 
structor zei:
Wat gebeurde er rond 5,6 uur? Deksel open? Windvlaag? Volgende keer kun je dat sneller terug brengen door je top vent (tijdelijk) te knijpen (een vieze wsm helpt ook).

Toen heb ik de ribben uitgepakt en van een laagje saus voorzien, ik heb toen de ribben stuk voor stuk terug op de WSM gelegd. Dus ~7 keer deksel open in korte tijd. Rond die tijd heb ik ook nog cammembert op het onderste rooster klaar gemaakt.

Ik heb helemaal geen actie ondernomen om de overshoot te lijf te gaan. Ik heb het idee dat dit ook niet z'n groot issue is in de laatste fase van de 3-1-1 ribbels. Om de WSM warm genoeg te houden zonder overmatig fan geweld had ik ook 1 van de roosters een klein beetje open staan. De eerste twee kandidaten waren dus rooster en kraan dicht draaien, ik zal volgende keer eens kijken of dat veel vershil maakt.

Over het vies zijn hoef je je geen zorgen te maken, daar is/wordt hard aangewerkt.
 
Dennis (noskos) heeft ooit eens uitgelegd dat hij de afsluiter dicht doet, de deksel voorzichtig open trekt en alle ribbels eruit haalt. Sinds ik zijn voorbeeld zijn mijn overshoots weg. Mijn sessie van gister, vergeet even wat er tussen 2.3 uur een 3.4 uur gebeurt (deurtje uit de weber en controller gesmolten =)) ). Verder zie je een keurig afgeregelde sessie, inclusief 3x de deksel open (inpakken, 2x glazen). De hobbel op het eind (na 5,7 uur) is bewust, ik ging daar een upside down taart maken op de wsm, dus ik heb daar alle schuiven open gegooid, achteraf gezien had ik ook de fan op 100% kunnen zetten... Ik snap mijn begin niet, in het begin ging de temperatuur hard omhoog en kakte daarna in, ik heb even naar binnen gegluurd en zag mijn hete kolen deels gedoofd en alleen de strook vanaf de fan naar het midden van de mand leek nog te branden.

[bbqsession]81[/bbqsession]
 
Terug
Bovenaan Onderaan