Beef en Steak

BBQ controller Discussie

mooi zo..:-)
 
Zo ik zit nog een beetje na te komen van alle bacon en ondertussen wat te hobby-en met de volgende versie voor het forum. Op verzoek van felix heb ik de labels een beetje leesbaarder gemaakt en maar boven in geplaatst zodat het grafiekje maximaal leesbaar blijft. Daarnaast heb ik de titel, de datum en het setpoint met een inline edit, bewerkbaar gemaakt. Het setpoint verstuurd natuurlijk het nieuwe setpoint naar je controller. Als ik dit doe moet ik eigenlijk ook het setpoint in de grafiek anders gaan opslaan, maar ik ga eerst door met wat kleine bugjes pletteren.

(dit staat nog niet live btw)

aanpassingen.png
 
Kun je de target-lijn ook dunner maken? (alarm en setpoint)

Grafiek ziet er zo een stuk overzichtelijker uit idd.
 
Of gestippeld?
 
Boehoehoe, ik krijg het niet voor elkaar. Het vervelende is, het kan wel, ik kan het ook wel, alleen op de een of andere manier niet in combinatie en ik zie het niet, zelfs niet na 1 uur staren  X(
 
Staren naar een stukje code is ook niet de meest effectieve manier van foutzoeken. Beginnen met een kop koffie werkt beter.
 
Zo gelukt, Google graphs zit op dit punt niet zo lekker in elkaar....
Ik heb tegelijkertijd de fan snelheid op de secundaire as geplakt en een klein beetje doorzichtig gemaakt, dat is mijnsinziens toch iets minder relevante info.
Ik neig er nog naar om de stippellijnen uit de legenda te laten (of ik ga de volgorde herschikken) omdat je nu ziet dat niet alle info past. O ja ik heb ook rechte lijntjes gepakt ipv de gefitte lijnen die gaven soms wel eens wat rare effecten...

XY_Graph.png
 
Zo ik ben even wat uitstaand werk aan het afronden, dus vond in de garage nog een fan die bijna klaar was. Tevens gaf mijn huidige fan bij de laatste de indruk dat er een draadbreukje zat, dus die meteen nagekeken.
Het laatste bleek weer makkelijk oplosbaar het draadje was van de fan geknapt, maar wees wel op een onderliggend probleem. Ik heb geen trekontlasting op de draden, dus hopliedop dat ook maar even aanpakken.

Hieronder zie je beide fan's. De bovenste was degene die in gebruik was, dus ik hoop dat ik nu nog sneller kan regelen! De huidige moet veel meer 'oemph' hebben.

20130921-_MG_9741.jpg


Hieronder zie je de trekontlasting, deze is erg simpel een gat boren en daar een tiewrap door heen frunikken, zodat het draadje daar gefixeerd wordt...
20130921-_MG_9743.jpg


Bij de grote fan had ik iets meer ruimte, dus even op 2 plekjes het draadje gefixeerd:
20130921-_MG_9744.jpg


Nu moet ik alleen nog even boutjes halen voor de grote fan om alles vast te zetten, want deze lengte had ik niet liggen.

O ja het solderen van een stukje buis wilde niet lukken, het buisje knapte er telkens af. Dus het gaat een klein beetje op geveild en toen er een knelkoppeling in gedraaid. Deze zit dermate strak (lees het gat was te klein) dat ik deze verder niet vast hoef te zetten.
 
Lekker aan het knutselen :D
 
@Uipko: ik heb even gekeken naar je klapper in de controllersite.

Je had bij je probes geen waarde gekozen, ik heb nu al je probes op ET-72 ingesteld. Ik ga hier in de volgende release, verbeterde foutafhandeling opzetten. Tevens zag ik dat ik daar een bizarre vertaling op heb gezet namelijk "alarm", terwijl daar "probe type" had moeten staan.
Ik geef je hier even antwoord, want deze klapper kunnen meerdere mensen last van hebben, een (tijdelijke) workaround is dus even alle probes van een type instelling voorzien.
 
structor zei:
Hij kan veel sneller de temperatuur opkrikken bij aanvang....
Mooie constructie zo.
Wat is de "winst" Emiel? Normaliter is mijn WSM na ca 40-45 minuten op 120C (en gedurende die tijd ligt het vlees er al op).
 
RedFox zei:
structor zei:
Hij kan veel sneller de temperatuur opkrikken bij aanvang....
Mooie constructie zo.
Wat is de "winst" Emiel? Normaliter is mijn WSM na ca 40-45 minuten op 120C (en gedurende die tijd ligt het vlees er al op).
Mijn vorige kleine fan, had echt moeite de temperatuur omhoog te krijgen met 12 blokjes heet. Deze kan behoorlijk veel meer lucht verplaatsen... (een paar posts terug kun je het verschil zien)
 
Emiel, ik kan de post die je bedoeld niet zo snel vinden, welke dag/tijdstip? (teruggebladerd tot pagina 56)
 
Terug
Bovenaan Onderaan