Beef en Steak

BBQ controller Discussie

idd, heb de info van daar gehaald. Ik hou jullie op de hoogte eens ik in dit projectje stap. Is dit enkel voor een WSM? of is dit ook makkelijk te gebruiken op een OTP?
 
In tegenstelling wat ik eerder meldde, werkt de KTJ thermometer ook prima als probe. (diode test om te bepalen of een probe een NTC is werkt niet echt goed) Voor ongeveer ?6 incl verzendkosten lijkt dat een prima optie, zeker omdat deze tot 300 graden gaat. Alleen nog even de exacte Steinhart-hart parameters uitvogelen.
 
Hmm, ik heb een rPi met de juiste wifi adapter liggen...
 
De 4e waarde werd al meegenomen met het versturen van de call. Nu alleen het instellen/terug rapporteren nog even netjes maken.

Dennis: Dan heb je de belangrijkste spullen al binnen. Aangezien de ventilator van je DigiQ ook prima op de Heatermeter/BBQ Controller kan. Arduino erbij, of een mooi ge?tst printje met de originele onderdelen erop.

Ook het installeren van de uitbreiding gaat nu vrij eenvoudig, en het updaten helemaal.
 
Ik zat zelf aan dat printje en een display te denken ;)
 
De winter komt eraan dus lekker de tijd om 's avonds lekker te solderen.
 
structor zei:
noskos zei:
Ik zat zelf aan dat printje en een display te denken ;)
Je bedoelt het heatermeter printje? Of een experimenteer printje Met een display wat ik aan mijn remote heb hangen?

Ik zit daar wel aan te denken; eerst aanstaande zondag een mooi stuk spek op een "controlled" UDS klaarmaken... :) :)
 
FelixH zei:
structor zei:
noskos zei:
Ik zat zelf aan dat printje en een display te denken ;)
Je bedoelt het heatermeter printje? Of een experimenteer printje Met een display wat ik aan mijn remote heb hangen?

Ik zit daar wel aan te denken; eerst aanstaande zondag een mooi stuk spek op een "controlled" UDS klaarmaken... :) :)
Huh een hm-printje Felix? Dat verrast me een beetje, waarom zou je dat willen? Lokaal draaien? Dat zou ik snappen, maar ik zou dan persoonlijk een controller houden en een rasp-pi masternode...
Als dat is wat je wil, zou ik gaan kijken naar het kant en klare printje van openenergy monitor, die heeft namelijk dat namelijk precies... Je hebt dan bij je bbq zo weinig mogelijk elektronica. Maar als jij andere overwegingen hebt vind ik ze interessant om ze te horen.
 
CRAP ... Verkeerde post geciteerd...:-(
Zit te denken aan display waar jij het over had. Maar ok de Rpi lijkt me leuk om mee te stoeien... Ben er nog niet uit.
 
FelixH zei:
CRAP ... Verkeerde post geciteerd...:-(
Zit te denken aan display waar jij het over had. Maar ok de Rpi lijkt me leuk om mee te stoeien... Ben er nog niet uit.
De rpi lijkt mij ook nog leuk, de huidige masternode kan zijn taak net aan...
De rpi kan of met die usb jeenode of via serieel zoals in de openenergy monitor. Je kunt dan de rpi gewoon in de meterkast stoppen en een klein kastje bij de bbq.
 
Dat is wel heel nice! Jammer dat er nog geen prints zijn anders ging ik op de buy now knop drukken!
(niet omdat de masternode het niet doet, maar ik zou graag eens los gaan met een rasp pi)
 
Dat leek mij ook idd, bij gebrek aan beter wordt het dan toch tijdelijk zelf even dit aan elkaar solderen. Ontvangertje kost ongeveer 7 euro via ebay.

Ik hoop vandaag de ventilator en de stappenboor te krijgen, dan kan ik de Heatermeter echt aansluiten. Heb ook meteen nog een tweede KTJ thermometer besteld zodat ik straks 2 probes heb naast mijn NTC.
 
Bij mij komt de live graph niet helemaal overeen met jullie:



zal wel een lokale instelling zijn; maar welke?
Windows 8; Chrome browser. resolutie 1600*900
 
Terug
Bovenaan Onderaan