Beef en Steak

BBQ controller Discussie

Ep Woody zei:
Graag. Dan kan ik concreter testen. Maar ik neem toch aan dat het uploaden zelf vanuit de masternode gebeurt en niet vanuit de remote node?

Ik krijg nu dit in m'n logbestanden :  [04/Sep/2013:11:01:42 +0200] "GET /updateadb.php?sp=20&t1=U&t2=U&t3=U&t4=21.2&fs=0 oftewel de data wordt nu netjes geupload.

Ik wil wel zo'n zelfde soort call toevoegen op de server, dan houden we de paden ook gescheiden. Vind ik eigenlijk netter en wordt het voor jou een stuk eenvoudiger. Ik denk hier vandaag nog even over na...

Heb je ook een call voor de setpoint get?
 
Het was meer een proof of concept. Kijken of ik alle data binnenkrijg en kan doorsturen.

Setpoint is iets lastiger omdat je daarvoor om het inlogsysteem heen moet. Dus daar moet ik nog even naar kijken.

Edit: Setpoint aanpassen lukt nu ook. Alleen nog even een goede truc bedenken om te voorkomen dat iedereen de temperatuur zomaar kan aanpassen.
 
Ep Woody zei:
Het was meer een proof of concept. Kijken of ik alle data binnenkrijg en kan doorsturen.

Setpoint is iets lastiger omdat je daarvoor om het inlogsysteem heen moet. Dus daar moet ik nog even naar kijken.

Edit: Setpoint aanpassen lukt nu ook. Alleen nog even een goede truc bedenken om te voorkomen dat iedereen de temperatuur zomaar kan aanpassen.
Firewall regel, in principe draait de controller site op een vast ip ;) of in je code de client ip checken...

Daarnaast moet je bij ons nog een apikey meegeven in twee richtingen dat zou je ook kunnen gebruiken...
 
Idd, ik zat al even naar de APIkey te kijken. Lijkt me een prima oplossing.

 
De setpoint informatie heb ik overgenomen vanuit de requests die binnenkomen vanaf de controller site. Dat is goed te doen. Reageren kan ook prima op die manier. Geef maar aan wat je handiger vindt.
 
Dat is zeker niet gek. Hoeveel kilo kolen had je er ongeveer in zitten? Wel super handig dat je gewoon kunt weglopen bij je wsm en hij vrij netjes op temperatuur blijft :)

Ik heb een basis versie klaar voor het uploaden van de gegevens naar het online systeem. Nu alleen nog even wachten totdat het uploaden ook aan de serverkant werkt en we kunnen een testrun doen. Ook het opslaan van de apikey werkt.
 
Ep Woody zei:
Dat is zeker niet gek. Hoeveel kilo kolen had je er ongeveer in zitten? Wel super handig dat je gewoon kunt weglopen bij je wsm en hij vrij netjes op temperatuur blijft :)

Ik heb een basis versie klaar voor het uploaden van de gegevens naar het online systeem. Nu alleen nog even wachten totdat het uploaden ook aan de serverkant werkt en we kunnen een testrun doen. Ook het opslaan van de apikey werkt.
Ik heb goed nieuws en slecht nieuws, ik heb op mijn debug omgeving getest de url zoals gecommuniceerd werkt. Het slechte nieuws ik kom vanaf hier niet bij de controller server, dus kan de spullen niet plaatsen.
 
Dat is goed nieuws inderdaad. Dan weten we dat het systeem werkt. Nu alleen nog even wachten tot je weer toegang tot je server hebt en we kunnen verder testen en bouwen.

Morgen krijg ik de spullen binnen om de besturing van de ventilator te bouwen. Dan is mijn systeem ook zover dat ik echt kan testen en wellicht m'n buren pesten met het doen van een testrun :)
 
Ik plaats hem meteen uit mijn werk wel, dan test ik even en als het werkt geef ik een seintje. Je kunt deze test gewoon vanuit je browser aftrappen ;) Dus een controller sessie starten, dan probeert hij te configureren wat in jouw geval faalt ;) Direct even op home klikken. Daarna elke keer als je de doorgegeven url aftrapt met jouw apikey krijg je direct je waarden te zien. Nou ja tenzij je overdrijft want ik schrijf niet alles in de database hier moet een bepaalde tijd tussen zitten ;). Maar ik heb de tijd nu (nog steeds) vrij kort staan.

Wat je wel nog een keer mag doen, is een posting er aan wijden hoe jouw setup straks in elkaar zit, dan voegen we die in het sticky topic toe. Dan zouden we dus ook meer heatermeter gebruikers met een rasp pi kunnen bedienen!
 
Om je database niet te plagen heb ik de updatetijd nu op 120 sec staan.

Ik zal tzt inderdaad even een maken van mijn setup met wat foto's.

Trouwens: Configureren gaat prima. Hij zet de setpoint op de juiste temperatuur. Hij geeft alleen niet de juiste info terug om te melden dat het gelukt is.
 
Hey ik heb (eindelijk) de versie voor je klaar gezet.  Ik heb net getest en ik kan uploaden.

Het configureren heb je al rond?

Ik stuur achtereen volgens
1) set setpoint
2) get setpoint
3) set alarm (fp1, fp2, fp3)
4) get alarm

In principe hoort de pagina nadat hij het juiste setpoint en het juiste alarmbericht terug heeft ontvangen naar de volgende pagina te springen. Momenteel werkt dit niet helemaal, het lijkt op de alarm berichten te struikelen, maar mijn thuis versie van de site en de controller praten niet meer met elkaar & ik kan er niet achter komen waarom dit fout gaat wat het debuggen wat lastig maakt.
Maar in principe als dat bugje geplet is zou je op die manier moeten weten of het gelukt is.
Verder is het vanuit je sessie scherm nu nog niet mogelijk om je setpoint opnieuw in te stellen, de ui is niet aangesloten. Die staat ook op de todo lijst...
 
Bewijslast
2013-09-05_2215.png
 
De versie van gisteravond heeft een bug (hij probeert mijn laptop te bereiken), waardoor de forum integratie met hier stuk is. Impact is: dat er geen livegrafieken getoond kunnen worden, steven&me lijstjes en bbqcounts. Ik zal dit vanavond herstellen.

Sorry  :blush:
 
Net tijdens het wachten op de spareribs even de controller verder gesoldeerd, maar hij werkt nog niet helemaal. Hoewel de ventilator ook niet echt nodig is. Zie:

[bbqsession]67[/bbqsession]
 
het zou mooier zijn als de setpoint en de pit andere kleuren zouden hebben.
 
Hoeveel mensen zijn er die gebruik maken van dit systeem? Of van een heatermeter? Wellicht leuk voor volgende week?

Mijn ventilator aansturing werkt nu ook . Was een draadje los gebroken. Alleen mist nog de deftige aansluiting op de ton. Waardoor hij niet lekker werkt.
 
FelixH zei:
het zou mooier zijn als de setpoint en de pit andere kleuren zouden hebben.
Had ik eerst ik doe nu met veel moeite pit en setpoint in gelijke kleur, die twee horen ook over elkaar te lopen. Maar ik ben makkelijk over te halen hoor, wie vind dat nog meer een goed idee?

O ja de forum integratie is ook weer hersteld, ik zal vanavond nog even een tweede update voor Ep Woody plaatsen, zodat ook hij 4 temperaturen kan loggen.

Mag ik nog een verzoekje doen? Willen jullie de test sessies in 2012 plaatsen, dan zie je die niet het pitmaster overzicht. Ik zal ook vanuit het historie lijstje als je door zoomt naar je sessie het ook mogelijk maken je datum aan te passen. Ik heb zelf nog wel eens dat ik er ook niet over na denk als ik een sessie zonder controller invoer van de dag daarvoor en dan staat hij verkeerd in je sessieslijst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan