Beef en Steak

BBQ controller Discussie

Je houtskool/briketten beginnen te enthousiast te worden :) Kun je je luchttoevoer nog knijpen?

Edit: Die dippen in je signaal zijn erg verradelijk voor de toevoer van lucht. Doordat hij af en toe dipt krijg je een extra boostje met zuurstof en dus extra warmte.
 
Rooster in je deksel mag met deze techniek bijna helemaal dicht, zeker als hij op temperatuur is. Het is beter dat je ventilator regelmatig moet blijven blazen, dan dat hij altijd uit staat. Hij kan namelijk alleen extra lucht toevoegen en niet een teveel aan lucht weghalen.
 
Het gedrag wat je nu ziet is precies wat je wil zien. Een vuur dat langzaam uitgaat doordat het te weinig zuurstof krijgt. Het gebrek aan zuurstof zal de controller nu langzaam gaan aanvullen.
 
Jep,

gaat nu weer langzaam omhoog:

[bbqsession]65[/bbqsession]

Even kijken wat hij blijft doen, anders de aanvoer idd ook nog wat knijpen, staat nu nog vol open.
 
Nog een kleine wens (aanpassing) aan het dashboard

1 - Temperaturen op 2 cijfers achter de komma afronden
2 - De tijd er bij, het is makkelijker te onthouden wanneer je wat gedaan hebt ipv de uren terugrekenen :D
 
Gaat goed de sessie! Alleen zonde dat er niks op ligt behalve een aardappel ;)

Server todo's
1 - Change: Temperaturen bij de gauges op 2 cijfers nauwkeurig, is te doen
2 - Change: De tijd er bij, je voorstel via de chat ga ik proberenb, dus tussen haakjes 5 (19:15)
3 - Bug: Configuratie start niet lekker door
4 - Bug: Pit temperatuur opnieuw instellen doet niks (zit wel in de ui, maar doet niks)
5 - Change: Pit temperatuur moet niet 1 getal zijn, maar in de temperatuur logs opgenomen worden (je kunt dan zien wanneer je een set  point instellingen gedaan hebt)
6 - Change: Bij configuratie aangeven dat je een controller gebruiker bent en UI daarop laten reageren (b.v. bij starten sessie, geen controller dan hoef je ook geen controller sessie op te kunnen starten ;))
7 - Bug: Tijd en temperatuur in het nederlands
8 - Change: alarmen uitwerken (heb ik nog input voor nodig)
9 - Bug: kern temperaturen lookups afmaken en van vulling voorzien
 
Tijd en temperatuur in het Nederlands?
 
structor zei:
Gaat goed de sessie! Alleen zonde dat er niks op ligt behalve een aardappel ;)

Server todo's
1 - Change: Temperaturen bij de gauges op 2 cijfers nauwkeurig, is te doen
2 - Change: De tijd er bij, je voorstel via de chat ga ik proberenb, dus tussen haakjes 5 (19:15)
3 - Bug: Configuratie start niet lekker door
4 - Bug: Pit temperatuur opnieuw instellen doet niks (zit wel in de ui, maar doet niks)
5 - Change: Pit temperatuur moet niet 1 getal zijn, maar in de temperatuur logs opgenomen worden (je kunt dan zien wanneer je een set  point instellingen gedaan hebt)
6 - Change: Bij configuratie aangeven dat je een controller gebruiker bent en UI daarop laten reageren (b.v. bij starten sessie, geen controller dan hoef je ook geen controller sessie op te kunnen starten ;))
7 - Bug: Tijd en temperatuur in het nederlands
8 - Change: alarmen uitwerken (heb ik nog input voor nodig)
9 - Bug: kern temperaturen lookups afmaken en van vulling voorzien
10 - Task: uitzoeken of je avatar een overlay kan krijgen tijdens actieve sessies

Oeps verkeerde knopje...
 
Wellicht een extensie op Heatermeter waarmee ook geupload wordt naar dit systeem? Dat zou heel handig zijn. Dan heb je het beste van beide werelden.
 
Ep Woody zei:
Wellicht een extensie op Heatermeter waarmee ook geupload wordt naar dit systeem? Dat zou heel handig zijn. Dan heb je het beste van beide werelden.
Hoezo het beste van beide werelde, ik kan lokaal draaien, draadloos binnen meekijken via de remote en bijstellen en via de ipad ;)

Zonder gekheid, als je de masternode vervangt door een rasp pi, dan zou je echt het beste hebben van both worlds. Dan kun je ook nog lokaal grafiekjes renderen.

Maar terug naar je originele vraag, het zou niet heel moeilijk moeten zijn om de spullen te moeten uploaden naar de server. Wat zou hier voor nodig moeten zijn:
1) code in de rasp pi om te uploaden
2) een change in de site om een controller sessie te starten, zonder te configureren. Hiervoor zou in het configuratie scherm het controller type geconfigureerd moeten worden en die setting op een paar plekjes gebruiken.

Het protocol richting de server is niet echt heel ingewikkeld, kun jij coderen?
 
Het grote voordeel van heatermeter te blijven gebruiken, is dat je ook gebruik kunt maken van de functies en addons die de community geschreven heeft. Ik denk bijvoorbeeld aan de app Pitdroid.

Ik zal de broncode van de masternode eens bekijken en kijken of het snel te regelen is om de temperatuur/fan informatie door te spelen naar de online pagina, en (een paar) instellingen terug te sturen.

Heatermeter is trouwens voor mij de Heatermeter in combinatie met de Raspberry Pi.
 
Ep Woody zei:
Het grote voordeel van heatermeter te blijven gebruiken, is dat je ook gebruik kunt maken van de functies en addons die de community geschreven heeft. Ik denk bijvoorbeeld aan de app Pitdroid.

Ik zal de broncode van de masternode eens bekijken en kijken of het snel te regelen is om de temperatuur/fan informatie door te spelen naar de online pagina, en (een paar) instellingen terug te sturen.

Heatermeter is trouwens voor mij de Heatermeter in combinatie met de Raspberry Pi.

Ik zou alleen de temperatuur en fan updates doorsturen, de configuratie spullen zou ik lekker bij de HM houden. Pitdroid kijk ik wel even naar, ik was zelf ook bezig met een android appje, maar tja tijd....


jjbakker zei:
Loopt nu 20 uur..

Door de nacht heen behoorlijk wat schommelingen

De schommelingen kunnen meerdere redenen hebben:
* wind
* lucht lekjes in je WSM
* niet optimale PID parameters

Ik vermoed het laatste, ik moet nog eens bij de HM opzoek gaan naar een redelijke set met PID variabelen en vergelijken met de mijne. Voor mijn gevoel dat hij te snel te veel lucht bijblazen als ik het grafiekje zie. Enne is je brandstof nu op?
 
Brandstof is nog niet op, maar internet ligt er wel uit, dus geen updates meer :(

Lucht lekken zouden er niet in moeten zitten, ding is zo vet als wat.
 
Ik zat ook met name te denken aan de setpoint, zodat je op afstand je temperatuur kunt aanpassen. De rest, de probe, pid, lid open instellingen lijkt me niet erg nuttig.

Balen dat je internet eruit ligt. Het is een leuk grafiekje om te volgen.
 
Graag. Dan kan ik concreter testen. Maar ik neem toch aan dat het uploaden zelf vanuit de masternode gebeurt en niet vanuit de remote node?

Ik krijg nu dit in m'n logbestanden :  [04/Sep/2013:11:01:42 +0200] "GET /updateadb.php?sp=20&t1=U&t2=U&t3=U&t4=21.2&fs=0 oftewel de data wordt nu netjes geupload.


 
Terug
Bovenaan Onderaan