Beef en Steak

BBQ controller Discussie

Er zitten nog wel wat vreemde dingen in de grafiek:

[bbqsession]31[/bbqsession]

Soms terug naar 0, soms even geen meting, terwijl ik hem op de console wel door zie lopen.
Het lijkt ook alleen maar met afkoelen te gebeuren.


Op de
 
Dan zou ik de print nogmaals eens zorgvuldig nameten. Met name de de 3.3V punten en de gnd lijnen. Focus ook even of er stiekum niet een ieniemienie sluitinkje in je soldeerwerk zet, kijk even kritisch naar je jeenode rondom je analoge pinnen.

Een andere gok zou nog kunnen zijn dat de connector van je grid/foodprobes sluiting maken (net aan).

Tenslotte hoeveel elektronische junk die staat te zenden heb je in de kamer staan waar je nu bezig bent?
 
De grap is dat ik wel gewoon spanning meet over de polen van de probes op het moment dat hij U aangeeft.
maar ik ga het idd allemaal nog een keertje nalopen.

Ik zat nog even te kijken op de heatermeter wiki. En daar staat dat de probes van de ET-73 voorkeur hebben boven die van de 732. Ook hebben ze een normale plug. Ik denk dat ik die maar ga bestellen. hoef ik de probes van de 732 ook niet te knippen / solderen.

Electronische junk valt wel mee. Tenminste... ik zou niet verwachten dat dat invloed heeft op de lokale read-out van de bbqcontroller.

Alvast een paar piccies:

IMG_2484.JPG

IMG_2485.JPG

IMG_2486.JPG


crappy pic:
IMG_2487.JPG
 
Voorzover je dat op een foto kunt beoordelen. Ik zou op P4 de AIO pin en gnd nog even laten vloeien.  Op P3 AIO, DIO en pwr. Op P2 de 3.3V pin. En op P1 de DIO pin.
Zou je de draden richting je P2 en P3 ook middendoor kunnen routeren, dan hou je die ook uit de buurt van je RF deel.

Ik zie dat je bij de masternode net als ik de programmeer input mooi naar buiten hebt gerouteerd, makkelijk is dat he?
 
Klusje voor morgen :-)

Het blijft een beetje een vreemd verhaal..

Overigens nog eentje voor de todo.

Kan op de grafiek ook de huidige tijd komen te staan? ipv het verloop in uren?
 
Tja ik kan het ook niet echt direct verklaren. Er moet ergens iets net niet lekker zitten of storing oppikken.

Wat is nog 1 voor de todo?

De grafiek kan wel op tijd komen te staan, alleen ik vind dat persoonlijk niet zo handig. En beide weet ik niet of dat kan. Ik ga wel eens kijken of ik het instelbaar kan maken bij je persoonlijke voorkeuren.

O dat was ik nog vergeten, je prints zien er keurig uit!
 
Of iig begin tijd + datum is ook goed.

Ik ga morgen alles nog even bij langs, het zal idd wel een simpele soldeer verbinding zijn. bahbah.
Thx voor het compliment! Straks maar productie werk van maken :D

 
Geniaal project!  8)
 
@jjb: had jij die tplink liggen? Het is wellicht toch even interessant om daar naar te kijken, als masternode alternatief. Je zou daar de kleinste jeenode in kunnen zetten en dan heb je feitelijk de masternode.
 
wat heb ik gemist? wat gaan we met de tplink doen?
 
Nee Felix, in de basis blijft alles zoals het is. Echter Ivo heeft wil eventueel meerdere nodes kunnen aansturen en dan zou een net iets snellere cpu met iets meer ram handig kunnen zijn. Daarnaast kun je zo'n tplink / rasp pi vrij snel als masternode vervanger in zetten. Maar de masternode blijft. Ik ben wel bezig geweest de code van de masternode ietwat op de schop te nemen zodat er wat meer geconfigureerd kan worden ipv in programmacode vervangen. Tevens wat bug-fixing nav de sessie van JJ geintegreerd in de controllernode. En wat aanpassingen in de controller site.
Ik ga ook nog even testen of ik de snelheid van de berichten ook iets kan opvoeren (staat nu op 40s per bericht van de server richting de masternode) daarom duurt het configureren ook zo lang. Hier zittten ook nog wat bugjes die opgelost moeten worden...
 
ok, helder verhaal.
gaaf om te lezen dat er meer mensen wensen hebben en dat de basis flexibel is.

na mijn vakantie gaat de eerste serieuze sessie plaatsvinden....
 
Terug
Bovenaan Onderaan