Beef en Steak

BBQ controller Discussie

Dank Emiel!
En daar is het mooie bericht!!
Gisteren voor het eerst een geslaagde sessie gehad!!
De communicatie tussen controller, masternode en website verliep goed!!

Ik heb de probe afwisselend in een glas koud water en warm water gehouden en je ziet de ventilator reageren..:-)
dit is niet op het plaatje waar te nemen.



Het einde komt in zicht....
eerste stap is de ventilator aansluiten op de UDS, daarna een echte lange run....

ik hoop dat ik hier deze week aan toe kom.
 
Zo weer een keertje aan de remote node gewerkt. De eerste schermpjes zitten min of meer in. Er is nog geen communicatie met de buitenwereld, dus alle temperaturen etc zijn even vast ingeprogrammeerd.

Het eerste schermpje is een overzichtsscherm waar de dometemperatuur (even geen idee meer waarom ik dit P genoemd heb  :-[), foodprobe1, de fansnelheid staan.
20130729-IMG_9188.jpg


Het tweede schermpje is het instelschermpje waarmee je straks een setpoint kunt instellen.
20130729-IMG_9189.jpg


Met de onderste twee knoppen kun je tussen de schermen wisselen. En straks moet je bij het setpoint scherm, je setpoint kunnen verhogen en kunnen verzenden naar je controller node. Dit moet nog. Voorlopig moet ik eerst nog even het geheugen gebruik een beetje terug snoeien en wat andere zaken regelen. Maar he er is voortgang ;)

O ja, om nieuwe firmware te kunnen uploaden moet de jeenode uit de behuizing gehaald, dat is wat je onder het kastje ziet liggen.
 
P van Pit, helemaal goed! ;)
 
Vandaag de lading vanuit concrad gekregen. Dus met een beetje mazzel kan ik vanavond al een start maken.

Nu DX en Jeelabs nog even afwachten :D
 
Vandaag de laatste stappen gezet; de beide nodes zijn dicht gemaakt en de aansluiting met de kogelkraan van de UDS gerealiseerd.
pitprobe, foodprobe, 12v aangesloten op controller; lijkt allemaal te werken. ethernet en 5v op de masternode; lijkt ook goed te gaan.

zojuist een testsessie op de controllerpagina gestart.
alle probes werken; controller reageert zoals verwacht.

Morgenavond een de kolenmand in de UDS vullen; paar hete kolen erop en kijken hoe de controller de temp stabiel gaat houden....
 
Yep; I know... Morgen ...
 
JaJa.... project gereed....
Toch wel trots moet ik zeggen... en ook blij dat het nu klaar is.
De eindstreep is bereikt door help van Structor (Emiel), Flamin Firefighter (Arwin) en Ernst (nog geen forumlid); heren: heel veel dank!!!

Onderstaande foto's zijn van het eindproduct.
Op verzoek kunnen er detail foto's worden verstrekt; ik hoor dat dan wel.
Aan het afwerkingsniveau kun je mijn technische vaardigheden zien (erg beperkt dus)..:-)


Dit is de Controller node; hierop wordt 12Volt aangesloten. op dit moment zijn er 2 ikea fantast probes aangesloten (pit en vlees). Ook wordt hierop de fan aangesloten.


Dit is de bovenkant van de masternode; de schakel tussen het internet en controller node.
Hierin gaat 5Volt en een ethernet kabel naar je router.


Zij aanzicht van de masternode.


De verbinding tussen de UDS en fan heb ik opgelost met een snoepblikje...:-)
In het deksel heb ik een gat gemaakt met daarin een nippel welke in de kogelkraan wordt geschroefd. In het bakje heb ik een sleufje gefreest waarin de fan past. Klein beetje lijm...klaar...


Achterkant van de fan aansluiting.


Constructie gemonteerd aan de UDS; controller node aangesloten op de fan


Overzicht van de fan gemonteerd aan de UDS



En nog een detail.


Als er nog vragen zijn dan zal ik proberen die te beantwoorden.
Na dit avontuur ben ik nog steeds geen electro goeroe of soldeerkoning... ik heb alleen wat ervaring gekregen.

Gisteravond al een lange sessie gehad.
Die bleef verrassend mooi stabiel op temperatuur. Zo af en toe springt de ventilator aan.... echt gaaf.....

Binnenkort tijd voor de eerste pulled pork....

Voor degene die zitten te twijfelen of ze wel of niet moeten gaan bouwen;
wel doen!! kost wat tijd; maar het is erg gaaf (athans; dat vond ik)...
 
Goed man!

Ik ga je de komende week nog wel even contacten denk ik :)

Heb de masternode in elkaar zitten, daar moet de software nog op
BBQ controller moet ik nog een paar draadjes solderen en doormeten
SPulletjes voor de remote zijn zelfs al binnen..

Nu nog wachten op de FAN van DX.
 
jjbakker zei:
Goed man!

Ik ga je de komende week nog wel even contacten denk ik :)

Heb de masternode in elkaar zitten, daar moet de software nog op
BBQ controller moet ik nog een paar draadjes solderen en doormeten
SPulletjes voor de remote zijn zelfs al binnen..

Nu nog wachten op de FAN van DX.

Dat is prima!
Ik hoop dat ik kan je kan helpen
 
Schitterend die red neck fan mod :D Daar word ik heel vrolijk van :D
 
@FelixH, dat gaat je vast lukken :)

Jij gebruikt nu nog fantast probes toch? Daar wil ik eerst ook even mee testen voor dat ik maverick probes bestel.

Tenzij ik met een plakbandje de huidige maverick probes even wat korter kan maken om te testen.

Ik ga straks de software even op de masternode zetten, die is klaar. Dan de plugjes op de bbq controller + een 12v voeding opsnorren.
FAN is vandaag ook binnen gekomen dus wie weet kan het nu snel gaat :D
 
Jij hebt ook lekker het tempo er in; mooi!

Ik gebruik inderdaad de fantast probes.
 
@FelixH

Gang is alles :) BBQ controller is ook gesoldeerd.

Even een vraagje.. wat geeft jouw 12V voeding voor spanning?

Ik heb er een paar liggen die allen boven de 13v uitkomen, en dat vind de jeenode niet zo hip geloof ik.

Ik heb al een goede voeding gevonden :) Met de usbbub eraan krijg ik ook netjes de probe waarden door.

Wat ik me even afvraag... De jeenodes communiceren in een group met een id.. Dit zie ik in de config nergens terugkomen.

Moet je met de RF12_demo ook eerst een bepaalde group + nodeid geven?



Zo, problemen lossen zich vanzelf op :)

Is er ook een stukje test software? Om te kijken of alles goed werkt? Of kan dit alleen via het forum?
 
Zo ging dat bij mij ook...:-)

Je hoeft geen group of node id's te zetten; deze zijn hard coded.

Heb je een account op de controller site en heb je al firmware?
 
Mijn account wacht op activatie, en ik heb de software gekregen van Emiel.

Ben alleen benieuwd of er ook wat te testen is zonder dat het al aan de controller site hangt.

Dus of de fan op de juiste tijd aangaat etc.. ik kan nu met de usb-bub wel de waarden zien op de bbq controller, maar niet of het ook naar de masternode gaat.

 
Helaas niet. Eea hangt samen met de API sleutel. Als je je account straks geactiveerd is moet je je config instellen op de controller site. Je nu nog een port forward instelling naar je node. 

Helaas nu niet meer dan wachten op de activatie. 
 
Terug
Bovenaan Onderaan