Beef en Steak

BBQ controller Discussie

Ik heb je account toegelaten, dus je zou verder moeten kunnen.
 
Nou..... Kom maar door...
 
Thx, er gebeurt wel wat, hij roept waiting for device to configure, en ik zie op de masternode send (nummertje) en forward web to wireless
 
Dan gaat het de goede kant op. Heb je ook je ip langs zien komen op de masternode ?


Ff ter controle; heb je de API van de config pagina overgenomen in de arduino code,
 
Jep, of te wel, ik had al een api gekregen van Emiel, dus die heb ik daar ingevuld

Ik zie ook netjes dat er een setpoint gezet wordt.

Hoevaak update hij naar de site?

Ik hebn nl het idee dat na een 20 uitlezingen de bbqcontroller er mee stopt.

Heb je ook iets van skype / hangouts?
 
Mijn ervaring is dat het meekijken bij een actieve sessie via de usb- bub na 20 regels hangt. Als je dat niet doet loopt de sessie verder normaal.

De refresh rate van de site ben ik nog niet achter....

Op dit moment geen Skype of hangpunt.


Moet nu ff offline; pizza deeg voor morgen maken.
 
Voor mij wel
 
jjbakker zei:
Jep, of te wel, ik had al een api gekregen van Emiel, dus die heb ik daar ingevuld

Ik zie ook netjes dat er een setpoint gezet wordt.

Hoevaak update hij naar de site?

Ik hebn nl het idee dat na een 20 uitlezingen de bbqcontroller er mee stopt.

Heb je ook iets van skype / hangouts?
Update snelheid is zo om de 40 seconden dat had 60 moeten zijn, maar ik vond dit al mooi genoeg.

De 20x en dan hangen zegt mij niets.

Het bericht forward web to wireless, geeft aan dat hij berichten (bv een setpoint) doorzet vanaf zijn netwerk kaart naar zijn radioverbinding. Even uit mijn hoofd moet hij ook zoiets roepen als hij vanaf de radio ontvangt en naar het netwerk doorzet.
 
Na even een poosje debuggen met Emiel het onderstaande:

[bbqsession]30[/bbqsession]

Ik is blij, volgende week even de aansluiting op de WSM regelen en dan los :D

 
Mooi man!!
Wat was de oplossing?
 
De status callbacks dmv de interrupt timer gaan om de 1 of andere reden niet goed.
Er zit nu een workaround in de sketch voor de BBQ controller.

Ik zal morgen nog even wat foto's plaatsen van het soldeer werk enzo.
 
Even in iets meer lekentaal. De temperatuur en fanmeldingen worden met een timer doorgegeven die om de minuut afgaat. Als de timer afging liep de boel vast. De reden hiervan is mij nog onduidelijk. Wellicht hangt de timer samen met een hardware pin of iets anders.
We hebben er maar omheen gewerkt, in de code zit ook functionaliteit die de status van de controller via de seriele poort door geeft. Dit is wat je op de usb bub ziet. Op die plek waar dat gebeurt roepen we nu ook het raporteren naar het radionetwerk aan. We hebben even getest en in principe kom je dan bijna op hetzelfde resultaat, je raporteert dan met een frequentie van 1 minut en 20 seconden.
Ik ga deze aanpassingen verwerken in de code base, zodat we weer 1 gemeenschappelijke codebase hebben!
 
helder!
 
Wat voor materialen heb jij gebruikt om de fan op de WSM aan te sluiten Emiel? En welke maten?
Ik heb ook een oplossing gezien met een drinkbakje voor een hond/kat, ziet er ook nog wel leuk uit. Alleen met de kraan heb je nog de mogelijkheid om te finetunen denk ik?

 
Ik heb dat ook in de bouwhandleiding staan. Ik heb aluminium bij de bouwmarkt gescoord (dikte 1mm). Vervolgens met een stukje dun karton een uitslagje om de fan gevouwen en deze uitgezaagd. Daarna de alu gevouwen. Voor de fan een uitsparing gemaakt ala kleuterschool methode (gaatjes prikken). In de voorkant een waterleidingbuis geplaatst en deze met een brander gesoldeerd aan het alu.

20121216_160517.jpg


Het aansluiten van dit geheel is dan eenvoudig, de afsluiter aan een koppelstuk fabrieken(met een heel kort stukje waterleidingbuis er tussen) zo een met aan beide kanten een schroefdraad. Het koppelstuk steek je vervolgens door het luchtgat en dan aan de binnenzijde schroef je de moer weer op het koppelstuk.

20121216_160807.jpg


Ik had ook alle spullen voor een drinkbakje gescoord even shoppen bij de action / xenos doet wonderen ;), maar uiteindelijk voor deze oplossing gekozen, zodat je snel de luchttoevoer kunt afsluiten / knijpen. Bij een drinkbakje oplossing moet je in de weer om een afsluitklepje te maken en daar had ik even weinig inspiratie voor.
 
Net het spulletje even in test opstelling gezet.. Helaas de BBQ controller doet niet wat ie moet doen.

Nu ben ik even aan het meten en de handleiding nog een keer aan het doorlezen.
Maar ik zie nergens een verbinding van de GND van de jeenode met iets anders (behalve met de verbindingen naar de probes.
Moet er niet nog ergens een verbinding met gnd liggen?


pomptidomptidom... gevonden :P

Nu weer verder testen
 
Terug
Bovenaan Onderaan