Ik ben nog een beetje herstellend van een griepje, maar verveelde me kapot mijn gehele harem was buiten de deur, dus toch maar even gaan knutselen. Dat had ik wellicht beter niet kunnen doen, want ik miste toch nog een beetje een scherpe blik. Kortom ik heb nu wel knopjes in mijn behuizing maar ze zitten niet helemaal waar ze moeten en ook nog scheef ook, ik noem dit gewoon een prototype en praat er verder niet over :
.
Daarna heb ik even een klein bordje in elkaar gezet met 4 x deze schakeling erop
Dat ziet er dan zo uit:
En als je dan alles in het doosje hebt gefreubeld ziet het er ongeveer zo uit:
Het is al met al weer een aardige volle dradenbak. Het ziet er allemaal heel ingewikkeld uit, in de praktijk valt het echt mee hoor!
De oplettende lezer ziet op
rechts links (bedankt jjbakker) 2 dingen. Ten eerste een batterij op een printje. En ten tweede dat deze nog niet is aangesloten
. Het leek mij handig om deze module op batterijen te laten draaien. Maar zoals je ziet is de ruimte beperkt in het kastje, maar laat ik nu nog net een printje hebben liggen van jeelabs waarmee je met een AA batterij 5V kunt genereren en deze batterij volledig leeg kunt zuigen. Ik had helaas geen deftig schakel knopje meer liggen dus heb deze nog maar even niet aangesloten, maar qua ruimte weet ik nu wel dat het past.