Beef en Steak

BBQ controller Discussie

Hey Structor, ik heb al even pm geprobeerd, maar dat wil niet echt lukken heb ik het idee.

Je mag me de ruwe versie wel sturen, ga ik alvast wat jeenodes in elkaar solderen.
 
Ik ben nog een beetje herstellend van een griepje, maar verveelde me kapot mijn gehele harem was buiten de deur, dus toch maar even gaan knutselen. Dat had ik wellicht beter niet kunnen doen, want ik miste toch nog een beetje een scherpe blik. Kortom ik heb nu wel knopjes in mijn behuizing maar ze zitten niet helemaal waar ze moeten en ook nog scheef ook, ik noem dit gewoon een prototype en praat er verder niet over  ::).

20130713-_MG_9067.jpg


Daarna heb ik even een klein bordje in elkaar gezet met 4 x deze schakeling erop
2013-07-13_2153.png


Dat ziet er dan zo uit:
20130713-_MG_9069.jpg


En als je dan alles in het doosje hebt gefreubeld ziet het er ongeveer zo uit:
20130713-_MG_9074.jpg


Het is al met al weer een aardige volle dradenbak. Het ziet er allemaal heel ingewikkeld uit, in de praktijk valt het echt mee hoor!

De oplettende lezer ziet op rechts links (bedankt jjbakker) 2 dingen. Ten eerste een batterij op een printje. En ten tweede dat deze nog niet is aangesloten ;). Het leek mij handig om deze module op batterijen te laten draaien. Maar zoals je ziet is de ruimte beperkt in het kastje, maar laat ik nu nog net een printje hebben liggen van jeelabs waarmee je met een AA batterij 5V kunt genereren en deze batterij volledig leeg kunt zuigen. Ik had helaas geen deftig schakel knopje meer liggen dus heb deze nog maar even niet aangesloten, maar qua ruimte weet ik nu wel dat het past.

 
ik volg dit met grote verbazing, vind het knap
 
Zo he, ik was echt niet scherp gisteravond. Ik heb alle blauwe draden gewoon keihard op de gnd gesoldeerd, volgens schema hadden ze gewoon aan de digitale pin en de weerstand moeten hangen  :-[.

Nou ja hierbij dan het nut van je printjes netjes nameten aan de hand van je schema ahum.
 
Ik ben vanavond even aan het hobby-en geweest met de controller site.  Ik heb wat meer logging toegevoegd aan de site, zodat bij foutjes wat makkelijker analyses gemaakt kunnen worden.
Ik heb ook even een logo-tje aan de site toegevoegd:
logo.png


Maar de reden waarom ik vanavond een paar uurtjes besteed heb, is om straks later minuten te besparen  ;D Ik heb aan mijn test-forum de volgende bcc code toegevoegd:

2013-07-19_0031.png


En daarmee genereer je dan in 1x je steven&me lijstje, het getalletje tussen de stevenlist is dezelfde share-id die je genereert voor je steven & me count.

2013-07-19_0032.png


De volgende code werkt hier nog niet en ook de publieke controller server is niet geupdate, maar ik heb weer fijn gespeeld ;)
 
Lekker bezig :D Mooie uitbreiding!
 
Wat gaat er op?
 
Nice..... Ik komende week mn eerste test run draaien met de uds & controller
 
lekker Emiel
 
Ik heb vanavond even een nieuwe versie van de website neergezet. Hierin zit de verbeterde logging, het forum logo op de pagina's, het steven&me lijstje en je tags staan in je overzicht van je sessies. Er zitten verder nog wat kleine fixes in.

Het steven lijstje werkt nog niet hier daar moet nog een forum aanpassing voor komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan