Beef en Steak

BBQ controller Discussie

Rutger goed bezig, leuk dat je het een en ander bij gaat houden. Wellicht jat ik tzt terug voor de beschrijving, waar ik alweer te lang mee bezig ben ;)

Ik heb Kloenie om hulp gevraagd ik kan er vanaf afstand niet meer bij.
 
Had je trouwens de sketch code van Github?? Of heb je nog een link? Hoef ik niet het hele topic door te zoeken :D
 
Helder en herkenbaar verhaal Rutger!
Pas op met een aangesloten USB bub en de 12V ....
 
Yep, die dus...:-(
 
Dat zal ik in gedachten proberen te houden.. De Jeenode heeft natuurlijk wel een regulator, maar je blaast je bub gewoon op dus? Vreemd dat er dan zo high voltage op de serial gezet wordt eigenlijk
 
bub blijft heel; USB poort niet....
el cheapo usb hubje ertussen kan volgens mij de schade beperken.
 
Ai... dat is een wat duurder grapje dan! Dan kan je beter een hubje opblazen ja :D
 
ach...door schade en schande ...:-)
 
Als je het niet doet wordt je hele goede vrienden met je hardware boer :D

Voor wat betreft de sketch code die hangt nu nog op mijn google drive, ik zal hier een download linkje van toevoegen op de controller site. Had je die nu al nodig dan  ???

In dat geval hoop ik dat mijn bestelling snel land, anders heb jij idd eerder je remote node code. Ik heb daar gister mijn eerste 10 regels code aangewaagd, maar mijn kinderen eisten te veel aandacht & er moest ook nog ge-bbq-ed worden.
 
Vooralsnog moet ik nog wachten op mijn display vanuit China :) maar wilde de sketch al wel vast erop zetten om de RF communicatie met de Arduino alvast op te gaan zetten ja :)
 
Kijk aan echte progress, goed bezig Rutger!

Ik ben gisteravond ook nog even bezig geweest met de remote node, het is slechts wat ruw codeerwerk om wat gedachten te vormen, maar het is een begin. Ik kan ook niet echt beginnen, mijn display is nog steeds niet binnen  :o
 
Hoe is jouw ervaring met het RF protocol trouwens? Want het viel mij wat tegen hoeveel verminkte berichten ik binnen kreeg...  Als ik 3x achter elkaar een '1' verstuurde bijvoorbeeld, dan gaf mijn Serial.print aan de andere kan de ene keer de waarde 49 (wat overeenkomt met de ASCII waarde van 1), maar een volgende keer bijvoorbeeld 0.
Nu weet ik dus niet of ik dan te snel was? Of dat er stoorzenders in de buurt zitten? Of dat er een soldeer/verbindingsfout aan mijn kant zit? Of dat mijn code om te versturen/uit te lezen niet goed is...
 
Als ik kijk wat de temperaturen zijn die ik gedurende een sessie door krijg zijn die heel consistent, wat duidt op een stabiel geheel. Ook tijdens debug sessies zie ik geen gekke dingen. Ik heb in mijn huis behoorlijk wat RF (iets met veel domotica) en vooral in de 866Mhz band.. Hieronder zie je een voorbeeld transmissie van de fansnelheid over RF.

Code:
reportKind = 0;
                print_P(PSTR("wcomms F callback\n"));
                //create some dummy payload
                MessageFanspeed payload;
                payload.DestNodeId = 0;//
                payload.DeviceType = DEVICETYPE;
                payload.SendNodeId = WIRELESS_ID;
                payload.MessageType = WCOMMAND_GETFANSPEED;
                payload.Fanspeed = pid.FanSpeedAvg;
                byte len = sizeof payload;
                rf12_sendStart(0, &payload, len);
[/doe]
 
ik zie wel dat jij bijv. een rf12_sendStart functie gebruik, en mijn code een rf12.send, welke ook maar enkel 1 byte verstuurd.
 
Ik ben vanavond even bezig met wat scherm ontwerpjes voor de remote node, ik heb een 16 character met 2 regels scherm besteld en die zijn best klein. Dat valt me nog tegen (gelukkig heb ik ergens nog een 20x4 scherm liggen). Hieronder een paar ascii mockups voor

Het start-up scherm komt even voorbij bij het opstarten. Ik gok dat ik 3 knopjes ga gebruiken, 1 mode knopje, 1 up knopje en eentje voor down. Met het mode knopje kun je tussen schermen wisselen (Temperature mode1, temperature mode2, set setpoint). Het alarm schermpje komt alleen op als er een alarm komt, het zou dan ook logisch zijn dat je de alarmen kunt instellen, maar daar heb ik nog geen idee-en voor 3x een alarm scherm in de cycle mode lijkt me een beetje veel van het goede. Als er nu al goede input is hoor ik het graag.

Code:
Start up 
            1
  0123456789012345
  ________________
0|Bbq genootschap |
1|remote control  |
 ------------------

Temperature mode1
            1
  0123456789012345
  ________________
0|P=110,1  1=021,3|
1|FAN 010 T1=088,0|
 ------------------

Temperature mode2
            1
  0123456789012345
  ________________
0|P=110,1 1=021,3 |
1|2=032,2 3=045,6 |
 ------------------
 
 Set setpoint
            1
  0123456789012345
  ________________
0|Setpoint        |
1|110             |
 ------------------
 
  Active Alarm
            1
  0123456789012345
  ________________
0|Alarm probe 1   |
1|057,3 / 57      |
 ------------------
 
En ik heb mijn programma nu wat aangepast, maak gebruik van een rf12_initialize en rf12_canSend()/rf12_sendStart() icm rf12_recvDone() en nu is de verbinding ook stabiel... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan