Rocker zei:
De kans dat er hier binnenkort een WSM of UDS gaat komen hier wordt volgens mij steeds groter
Achterhaald ;D
Even over de soldeerskills die hoeven niet enorm hoog te zijn. Het is allemaal through-hole spul, geen smd spullen. Wat het project lastig maakt is:
- het bbq controller deel bevat een experiment printje, wat je zelf moet opbouwen
- de masternode bestaat uit 3 delen die juist gekoppeld moeten worden
- de documentatie is er, maar kan hier en daar aanscherping gebruiken en staat over 41 pagina's
Dus je opmerkingen om bestellijstjes / bouwinstructies / schema's te gaan verzamelen in b.v. de start post of ergens op de controller site zijn inderdaad uitermate zinnig. Op zich zou een wiki hier best handig voor zijn, zodat bij verbeteringen we het met zijn allen beter kunnen maken.
Wat je op dit moment in de huidige vorm wel moet hebben is doorzettingsvermogen en analytisch vermogen. Je moet er ook rekening mee houden, dat er op dit moment het systeem het voor 1 persoon echt werkt (voor mij). En afgelopen weekend werkte het systeem bij mij ook niet, ik had een nieuw wireless access point neergezet en daardoor werkte de netwerk stack niet meer. Sterker nog mijn controller doet het momenteel alleen op de publieke server, mijn debug omgeving doet het momenteel niet, reden onbekend. Ik moet even een hub hebben zodat ik met wireshark goed in de weer kan om te kijken waar de netwerk pakketjes kwijt raken. (ik moet even een hub vinden, ik heb alleen maar switches :-[)
Bij Felix is er ook zoiets aan de hand, hij komt binnenkort bij mij om zijn systeem ook volledig af te ronden en up and running te krijgen. Kortom dit is zeker nog geen afgerond project. Wat ik wel kan zeggen is dat ik er ontzettend veel plezier in heb om meerdere hobbies te combineren. Ik zou het ook ontzettend leuk vinden dat er meer mensen aanhaken en wil je daar waar ik kan verder helpen.
Ik heb onlangs met Leo ook even een korte discussie gehad hoe dit project meer bereikbaar te maken voor meerdere personen. Wat mij betreft zou je dan als allereerste toe moeten gaan naar twee printjes waarmee je de masternode en de controller mee opbouwt in plaats van een meerdere printjes. Op zich kan dat prima alleen bij elektronica is het wel zo dat je bij afname van 1 a 2 printjes de hoofdprijs betaald, je moet eigenlijk wat meer afnemen in een keer. Dat zelfde geldt feitelijk ook voor de onderdelen. Op dit moment is het uitwerken van een printje wellicht ook nog wat vroeg om eventuele verbeteringen, vanuit ervaringen mee te nemen.
Voor mezelf zit ik nog te denken aan een bluetooth uitbreiding, zodat je het systeem ook lokaal vanaf je smartfoon kunt instellen. Een tweede mogelijkheid zou nog een mogelijkheid zijn om lokaal b.v. het setpoint in te kunnen instellen met knopjes en het setpoint en de huidige temperaturen te displayen op een display. Dat zou je natuurlijk ook in een derde module kunnen regelen, zodat je het systeem modulair houdt.
Het grootste probleem bij mij in dit project is dat ik beperkte vrije tijd heb en dat voor dit project er nog best veel losse eindjes zijn. Dus als iemand stukjes werk op zou kunnen pakken zou dit handig zijn. Daarnaast vind ik features toevoegen ook te leuk (ik zit momenteel te broeden op de befaamde todo-lijstjes in de controller site zetten) en dat pakt ook weer tijd af van andere dingen die in dit project nog moeten.
@Koen: ook leuk dat je dit project tzt wilt oppakken! Ik zie ook dat je een goede achtergrond hebt om een bijdrage te kunnen leveren
. Het zou ook een mooie afstudeeropdracht zijn
.
Koen zei:
Voor zover ik weet meestal C en C++. Sommige applicaties vereisen stukjes assembly, maar dat is vaak maar een klein deel. De server applicaties worden vaak in een hogere taal geschreven zoals c#
Dit project is dan volledig volgens de moderne standaarden opgetuigd (C++ voor het embeded deel, C# voor de server)