Beef en Steak

BBQ controller Discussie

Nuttig nee, gewoon omdat het kan ;) Een eerste begin van een android app:

Een splash screen, die nog niet af is...
device-2013-03-30-170702.png


En een eerste lijstje wat van de controller site afgehaald wordt, de sorteer volgorde is nog niet zoals ik hem wil maar dat moet ik op de server regelen en dat was me teveel werk...
device-2013-03-30-170752.png
 
structor zei:
Arwin wilde jij nog een van je controllers integreren?

Ooit wel een keer denk ik, maar heb voorlopig nog geen tijd om er mee aan de slag te gaan. (hoewel, zeer binnenkort ga ik bij felix langs om te kijken of we die van hem samen aan de praat kunnen krijgen dus wie weet hoe besmettelijk het dan weer is om thuis ook aan de slag te gaan :) ).
 
Volgens mij is het niet mogelijk om achteraf nog notities van een sessie te wijzigen, of wel?
Bij een dubbelklik kan je enkel tags toevoegen, naam aanpassen of datum wijzigen, maar geen notities.

Verder snap ik het nu van de checkbox in de eerste kolom niet als je in de overzichtspagina staat.. Wel gedrag zet je daarmee aan/uit? Als ik een regel selecteer en op edit klik, dan krijg ik een popup waarin enkel die ene checkbox staat, ook zonder toelichting oid verder..
 
Rocker zei:
Volgens mij is het niet mogelijk om achteraf nog notities van een sessie te wijzigen, of wel?
Bij een dubbelklik kan je enkel tags toevoegen, naam aanpassen of datum wijzigen, maar geen notities.

Verder snap ik het nu van de checkbox in de eerste kolom niet als je in de overzichtspagina staat.. Wel gedrag zet je daarmee aan/uit? Als ik een regel selecteer en op edit klik, dan krijg ik een popup waarin enkel die ene checkbox staat, ook zonder toelichting oid verder..

Achteraf notities wijzigen:
1) Ga naar geschiedenis
2) kies je sessie
3) Ga naar acties (in het menu)
4) Kies edit (niet echt goed nederlands  :-[)

Checkboxen bedoeld voor bulk acties (wederom uit het menu en dan acties), momenteel is de enige actie 'verwijderen'.

De lege edit box is een bug, de javascript library die ik daar gebruikt (jqgrid) biedt de mogelijkheid je entries in een popupje te bewerken, dat moet ik nog een keer uitzetten (ik heb hem even opgeschreven).

Als je verbeterpunten hebt hoor ik ze graag, normaliter doe ik niet het design en de gebruikers interactie ;)
 
Ik krijg bij actions alleen de optie 'Delete'.. en dat is toch niet echt mijn bedoeling :D
 
De Steven & Me wijziging heb ik doorgevoerd. En de teller is nu ook actief! Bedankt weer Emiel!

Wat is er nodig om een printje te maken van het deel dat nu problemen oplevert? Dus wat nu op gaatjesprint moet worden gemaakt? Gaatjesprint is geinig voor prototypes, maar als we het toegankelijk willen maken dan is een print natuurlijk een stuk handiger.
 
Ik ben er ook nog niet achter hoe ik een Steven & Me kan toevoegen aan een sessie. En ik zie ik het goed, ik heb een Steven sessie (zonder de tag) toegevoegd aan mijn sessies, iets dat ik vorig jaar heb gemaakt, en die wordt niet mee geteld? Dat zou heel erg mooi zijn :D
En als dat zo is hoe pas je dat dan aan voor volgend jaar of gaat bij iedereen zijn teller weer op nul op 1 januari? En is er dan een mogelijkheid om van dit jaar het total en het nieuwe totaal van 2014 samen weer te geven?!?

Vragen, vragen, vragen :D
 
noskos zei:
Wat is er nodig om een printje te maken van het deel dat nu problemen oplevert? Dus wat nu op gaatjesprint moet worden gemaakt? Gaatjesprint is geinig voor prototypes, maar als we het toegankelijk willen maken dan is een print natuurlijk een stuk handiger.
In principe is er niet echt een deel wat problemen oplevert, maar dit is Felix zijn eerste electronica project en dan is een gaatjesprint best lastig. Felix had niet alles correct aangesloten en op afstand is het best lastig om te helpen. Felix moet alles 'on the job' leren (b.v. hoe je elektrische circuitjes moet nameten). Ik vind dat hij het tot nu toe goed snel opgepikt heeft!

Om het project eenvoudiger te maken, zou het handig zijn om de controller print met 1 print te vervangen. Ik ga wel even met de geestelijk vader van de Jeenode mailen (is een Nederlander) om te kijken of we er een print van kunnen maken. In principe is het voor iemand die vaker gesoldeerd heeft niet ingewikkeld om het op een oefen printje te maken.

Ik merk alleen dat het allemaal best veel werk is om af te krijgen ;).


noskos zei:
Ik ben er ook nog niet achter hoe ik een Steven & Me kan toevoegen aan een sessie. En ik zie ik het goed, ik heb een Steven sessie (zonder de tag) toegevoegd aan mijn sessies, iets dat ik vorig jaar heb gemaakt, en die wordt niet mee geteld? Dat zou heel erg mooi zijn :D
En als dat zo is hoe pas je dat dan aan voor volgend jaar of gaat bij iedereen zijn teller weer op nul op 1 januari? En is er dan een mogelijkheid om van dit jaar het total en het nieuwe totaal van 2014 samen weer te geven?!?

Vragen, vragen, vragen :D
Ik was al van plan om hem anders in te kleuren, hierin wordt ik nogmaals bevestigd. In principe kun je klikken op het gebied van de tag (zie onder), dan krijg je een panel waar je kunt vinken:
viewsession_tag.png


Controle dat het gelukt is gaat via deze route:
steven.png


De steven and me sessies worden niet gelimiteerd op jaartal, alleen op eigenaar en aanwezigheid van de "steven and me tag".  Je krijgt dus altijd al je steven and me sessies. Dit geldt voor zowel de grafieken en de bbcode, dit leek mij het meest logisch. In principe is de variant begrensd op jaartal eenvoudig toe te voegen, voor de bbcode moeten we dan even een attribuutje toevoegen dus iets van:

Code:
 [stevencount onlythisyear='true']1[/stevencount]

De twee pagina's onder sociaal, zijn anoniem te bekijken. Deze kunnen dus ook met een iframe op een pagina op dit forum getoond worden (b.v. op de statistieken pagina).
 
OK, wist niet dat Tags, klikbaar was op die pagina, dat is inderdaad niet erg duidelijk zo. Ik heb nu de S&M tag aangevinkt bij mijn Steven recept maar hij verschijnt niet bij Social. Zie ik iets over het hoofd?

En dat S&M niet per jaar wordt weergeven is prima, precies zoals het hoort.
Waar ik vrolijk van werd is dat in de meest actieve pitmasteren bbq counter alleen de resultaten van het huidige jaar worden getoond, als ik het goed heb gezien. Op die manier starten we ieder jaar allemaal met een schone lei.

Printje zou mooi zijn. Ik heb ook geen probleem met gaatjesprint, alhoewel ik het altijd een beetje rommelig vind staan. En een printje is voor mensen zonder elektronica achtergrond een stuk makkelijker bij het zelf bouwen van de controller.
 
Chris droeg deze variant aan om de tags vast te klikken, daar ga ik dus een variant van proberen te maken.
ChrisMaes zei:
Misschien is het een idee om de tags los te koppelen van de titel? Het is niet omdat ze in (of voor) de titel worden weergegeven dat je ze ook in de titel zelf moet invoeren?

Ik zou dus een apart schermpje voorzien waar je tags kan ingeven, eventueel met een historiek of overzicht veelgebruikte tags ofzo. De manier waarop Wordpress  (blogsoftware) het doet vind ik aangenaam werken:
27-03-20139-20-30_zps85be067f.png

Dat je niet op het steven & me scherm komt kan een bug zijn. Ik ga vanavond even kijken, ik kan vanaf mijn werk niet bij de server.

In principe hebben we twee soorten tags (publieke gedeelde en tags behorend bij de persoon), volgens mij werkte daar ook iets niet zoals het hoort. Ik zag namelijk een brood tag, waar ik de eigenaar denk ik wel kan raden ;).
 
er is even onderhoud op de server.
sorry voor het ongemak.

dit doe ik zodat ik hem straks kan verplaatsen naar de plek waar die voor altijd komt te staan...
 
noskos zei:
Wat is er nodig om een printje te maken van het deel dat nu problemen oplevert? Dus wat nu op gaatjesprint moet worden gemaakt? Gaatjesprint is geinig voor prototypes, maar als we het toegankelijk willen maken dan is een print natuurlijk een stuk handiger.

Wat Emiel ook al schreef; het is mijn eerste elektronica project; nog nooit gesoldeerd of een spanningsmeter vast gehouden.
Mijn focus ligt op het eindproduct; ik heb geen idee wat er allemaal bij komt kijken. Gevolg is dat ik te snel dingen wil doen.

Hoe ik tot het eindproduct moet komen is een grote zoektocht.
Solderen, meten, arduino dingen, steinhart-hart coefficienten... heel leerzaam allemaal maar tijdrovend.
Ik weet niet wat er fout kan gaan; als er iets het dan niet doet ... geen idee wat ik dan fout heb gedaan of (sterker nog) wat ik moet doen om het op te lossen.
Gelukkig zijn Emiel en Arwin geduldige leermeesters....

Een printje zou zeer zeker makkelijker zijn geweest.
Maar de kennis die ik nu opdoe vind ik zelf waardevol.

Ik vind het ook leuk om mijn grens op te zoeken.
 
kloenie zei:
er is even onderhoud op de server.
sorry voor het ongemak.

dit doe ik zodat ik hem straks kan verplaatsen naar de plek waar die voor altijd komt te staan...
Geen probleem, mooie test dat het forum dus echt niet plat gaat. Bedankt voor je melding en je server!!!!

FelixH zei:
Gevolg is dat ik te snel dingen wil doen.

Maar de kennis die ik nu opdoe vind ik zelf waardevol.

Ik vind het ook leuk om mijn grens op te zoeken.
De eerste: is mij niet onbekend.
De tweede: kudo's voor dit, soms is de weg waardevoller dan de eindbestemming ;)
De derde: here here

Voor mij persoonlijk is dit een van de redenen die dit project leuk maakt. Ik zal niet zo snel op bbq gebied de meest zinvolle bijdragen leveren, dus dit is mijn bijdrage aan dit cluppie :)
 
hij doet het dus weer...

Morgen nog even aan de firewal werken en de server verplaatsen als het goed is naar zijn oorspronkelijke plek :D
 
De steven & me grafiek zat wel een filter op het huidige jaar, dus een bug, bij deze opgelost:

Steven & me count:
Noskos: [stevencount]8[/stevencount]
Structor : [stevencount]1[/stevencount]

Bbqcount:
Noskos: [bbqcount]8[/bbqcount]
Structor : [bbqcount]1[/bbqcount]
 
Emiel, ik ben heel blij met je bijdrage! En van de andere natuurlijk ook!
 
Terug
Bovenaan Onderaan