Beef en Steak

BBQ controller Discussie

Zet je multi-meter op 0-20V gelijkstroom. >> check
Druk de zwarte meetprobe op een gnd aansluiting (b.v. de 3e pin van links op h1).
En meet nu de spanning nog een keer, ik ben met name geinteresseerd naar de 2e pin van rechts op H1. >> check:
lastig om een constante waarde te meten.

soms is de meting < 10 en gaat dan stijgen.
in een andere meting is de waarde rond de 25 en gaat dan langzaam zakken.



 
Ik heb weer een update live gezet. Changes in deze release:
  • bij het starten van een nieuwe sessie wordt je ip-adres bij het starten van een controller sessie gecontrolleerd met je configuratie en bij verandering automagisch aangepast (met een vinkje kun je het tegen houden)
  • verschillende textuele aanpassingen
  • push berichten van server naar webbrowser zijn nu per sessie ipv iedereen notificeren
  • Je kunt in je historie nu je sessies tagen
  • Steven & me view gemaakt

Ik ben niet helemaal tevreden met hoe de tags nu aan de gebruiker getoond worden, graag zou ik jullie input horen. Om het jullie makkelijk te maken heb ik even een screenshotje gemaakt van een sessie waar je de inline edit van een titel ziet en tegelijkertijd het toevoegen van tags. Ik ben zelf niet helemaal tevreden als je nog geen tags hebt, dat ziet er lelijk uit en ook is het niet UI technisch helemaal duidelijk dat je iets kan toevoegen door op de tags lijn te klikken. Heeft iemand ergens een goed alternatief hoe dit op te bouwen?

historic_inline_edit.png


Nog even verder over de tags, ik heb een aantal site brede tags gemaakt, die worden door een admin gedefinieerd. Op deze kan ik dan fijne views of andere features doen. Je kunt ook je eigen tags toevoegen, deze verschijnen *niet* bij een ander in zijn lijstje, deze kunnen dus niet in algemene features gebruikt worden.

Het tags deels is nog niet helemaal af, je kunt ze nu alleen achteraf toevoegen. Ik heb deze release live gezet zodat er even mee gespeeld kan worden.

Verder wil ik nog steeds graag een of andere koppeling naar recepten hebben. Zo kun je mooie lijstjes maken van populaire recepten gedurende een jaar. Noskos heeft aangegeven de recepten op dit forum te houden, ik zit er dus nu aan te denken om een recept te laten bestaan uit een url (naar bijvoorbeeld het recepten deel op dit forum of naar een blog) en eventueel wat andere data. Ook hier heb ik nog geen idee hoe dit lekker in de gebruikersinterface op te nemen.

De befaamde todo-lijst lijkt me ook nog wel een grappige feature, is hier animo voor???

Oja, de steven en me view zit nog niet in een menu, dus klik hier
 
Misschien is het een idee om de tags los te koppelen van de titel? Het is niet omdat ze in (of voor) de titel worden weergegeven dat je ze ook in de titel zelf moet invoeren?

Ik zou dus een apart schermpje voorzien waar je tags kan ingeven, eventueel met een historiek of overzicht veelgebruikte tags ofzo. De manier waarop Wordpress  (blogsoftware) het doet vind ik aangenaam werken:
27-03-20139-20-30_zps85be067f.png
 
Klein stapje verder.
Nieuwe setup gemaakt op breadboard om soldeerfouten uit te sluiten.
Er is nu 1 probe ( pit probe) aangesloten.
Op de 3.3v pin staat nu 3,29v. Op de aio staat 0 volt.
Via de seriele monitor zie ik de. LidOpenCountdownTimer teruglopen.

Op dit breadboard zitten geen lange lijnen aan de  onderzijde.

nebe2e5u.jpg
 
Felix heb je wel spanning op de spanningsdeler staan?? Die spanningsdeler meet het verschil tussen de twee weerstanden (je probe is een variabele weerstand), maar heeft wel spanning nodig.

2013-03-27_1441.png
 
structor zei:
Felix heb je wel spanning op de spanningsdeler staan?? Die spanningsdeler meet het verschil tussen de twee weerstanden (je probe is een variabele weerstand), maar heeft wel spanning nodig.

2013-03-27_1441.png

nee, dat is dan waarschijnlijk de missing link.
wat is de bron van de 3,3v?
 
structor zei:
FelixH zei:
structor zei:

Komt die via h4 binnen ( vanaf de diode)?
Nee dan heb je namelijk 12V op je spanningsdeler staan en je jeenode kapot...
3.3V zit komt van je jeenode, dus 1 pin naast je aio pin uit mijn hoofd.

:-)
stapje verder.
op alle weerstanden zit nu 3.3v
pitprobe geeft een constante waarde aan (37,0) overige probes 0.
als de ik de probe in een glas lauw water plaats dan is de meetwaarde 34,6...
PitProbe aangeslo
 
FelixH zei:
structor zei:
FelixH zei:
structor zei:

Komt die via h4 binnen ( vanaf de diode)?
Nee dan heb je namelijk 12V op je spanningsdeler staan en je jeenode kapot...
3.3V zit komt van je jeenode, dus 1 pin naast je aio pin uit mijn hoofd.

:-)
stapje verder.
op alle weerstanden zit nu 3.3v
pitprobe geeft een constante waarde aan (37,0) overige probes 0.
als de ik de probe in een glas lauw water plaats dan is de meetwaarde 34,6...
PitProbe aangeslo
Dan zou je nu even de ikea waarden moeten inschieten, of via testform of ff in de code en dan opnieuw uploaden...
 
Gaat het testform over de masternode?
Die werkt nog niet; heb gisteren voor de zekerheid maar de jeelabs ethercard besteld.

Kan ik zelf de fantast waarden erin krijgen?
 
Volgens mij heb ik ze in de source code erbij gezet in commentaar, je moet dan wel de huidige waarden wegquoten. In theorie zou het ook via seriele commandos moeten kunnen, nog nooit geprobeerd...
 
Help me even een stapje verder.
Welke module?
 
Storage.cpp regel 47, nieuwe waarde
Code:
static const struct  __eeprom_probe DEFAULT_PROBE_CONFIG PROGMEM = {
	"p", // Name if you change this change the hardcoded number-appender in eepromLoadProbeConfig()
	PROBETYPE_INTERNAL,  // probeType
	0,  // offset
	-40,  // alarm low
	-200, // alarm high
	0,  // unussed1
	0,  // unussed2
	{
		//2.3067434e-4,2.3696596e-4,1.2636414e-7  // Maverick ET-72
			//5.36924e-4,1.91396e-4,6.60399e-8 // Maverick ET-732 (Honeywell R-T Curve 4)
			//8.98053228e-4,2.49263324e-4,2.04047542e-7 // Radio Shack 10k
			//1.14061e-3,2.32134e-4,9.63666e-8 // Vishay 10k NTCLE203E3103FB0
			4.37E-04, 0.000258396, 9.06E-08 //ikea fantast
			,1.0e+4
	}
};
 
storage.cpp r42 - r27 zien er als volgt uit:

static const struct  __eeprom_probe DEFAULT_PROBE_CONFIG PROGMEM = {
"p", // Name if you change this change the hardcoded number-appender in eepromLoadProbeConfig()
PROBETYPE_INTERNAL,  // probeType
0,  // offset
-40,  // alarm low
-200, // alarm high
0,  // unussed1
0,  // unussed2
{
//2.3067434e-4,2.3696596e-4,1.2636414e-7  // Maverick ET-72
//5.36924e-4,1.91396e-4,6.60399e-8 // Maverick ET-732 (Honeywell R-T Curve 4)
//8.98053228e-4,2.49263324e-4,2.04047542e-7 // Radio Shack 10k
//1.14061e-3,2.32134e-4,9.63666e-8 // Vishay 10k NTCLE203E3103FB0
4.37E-04, 0.000258396, 9.06E-08 //ikea fantast
,1.0e+4
}
};

code is opgeslagen en geupload.
nog steeds waarden > 30
 
Hmmm vind ik even lastig vanaf afstand.

Je zou even kunnen kijken of het seriele gebeuren werkt, dat heb ik even overgeslagen :)

Dus je zou kunnen proberen met de arduino ide met de serial monitor te kunnen communiceren met de jeenode

Code:
set?pc0

Zie voor extra optie zie serialcomms.cpp de methode waar je naar moet kijken is: HandleCommandUrl.
 
Oeps... dat was ff schrikken.
Alle metingen steeds verricht met USB-BUB aangesloten.
Net even stroom gemeten zonder USB-BUB; staat gewoon vrolijk 12v op de 1k weerstanden van de probes....:-(

ik heb R6 even weggehaald...


kwartje is nog niet gevallen waar de jeenode 3,3v vandaag moet krijgen.
komt later wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan