Beef en Steak

BBQ controller Discussie

Even een publieke update ik ben gisteravond even op mijn test forum + test controller site aan het testen geweest.

SMF (dit forum) heeft geen opties om netjes de scripts op het eind toe te voegen, dus dan maar via de skin. De integratie op met de controllersite wordt nu volledig asynchroon geladen. Ik gebruik yepnope als scriptloader (deze wordt o.a. ook gebruikt in modernizr), deze script loader wordt vanaf het forum geladen en is erg klein (lees dus laadt snel). Na het volledig renderen van de pagina, gaat deze de integratie scripts halen (2 van google voor de grafieken en 1 van de controllersite). Deze loader haalt de scripts in volgorde en zodra ze binnen zijn wordt een callback afgetrapt (standaard functionaliteit). Ik heb gisteravond het forum integratie script herschreven, zodat alle start code in 1 functie staat.

Ik heb daarna getest, als beide (test)websites in de lucht zijn werkt het als voorheen. Als ik de testcontroller site de lucht trek, blijft alles draaien zonder merkbare hickups. Er wordt dan ook niet gepoogd om iets van verder communicatie richting de controller site op te starten.

De enige merkbare impact is dan dat mensen met een b.v. bbqcount even een leeg vakje hebben, zoals ik nu.

Noskos gaat binnenkort dit op het publieke forum installeren en hopelijk gaan we de echte werking nooit testen ;)
 
netjes hoor!
misschien binnenkort meerdere gebruikers.... :P
 
En als het goed is werkt alles nu naar behoren met de vernieuwde versie. Ik ga nog wel van de week even simuleren dat de andere kant eruit ligt om zeker te weten dat de problemen van van de week zich niet meer herhalen!

 
Wellicht kan Kloenie zijn stagair nog even een opdracht geven ;)

Zonder gekheid, Kloenie kan wel in IIS even de controller site stoppen. Ons account heeft die rechten niet. Dan heb je de beste check dat we geen herhaling kunnen krijgen.
 
Heb even de URL van de controller site veranderd in de index.template en dan laad het Genootschap gewoon. Alleen je BBQ count stopt er meteen mee. Dus ik denk dat we wel goed zitten met deze methode.
 
Alle hulde aan Emiel voor het oplossen en aan jou voor het idee Chris!
 
Zo back to business. Met een oplossing voor de problemen, tijd voor wat nieuwe features and fixes. De hoogste prio bug om op te lossen is dat het notificatie mechanisme dat je grafiek automagisch bijwerkt niet echt multi-session is, met Felix goed onderweg moet dit hoognodig opgelost worden. Om dit te kunnen testen heb ik eerst een virtuele controller gemaakt, dit is een stukje software waarmee je de controller kan nadoen.

virtualController.png


Daarna heb ik de bug opgelost, meerdere browsers opengezet en met meerdere accounts op mijn test omgeving ingelogd, daarna ben ik met 2 virtuele controllers aan het klooien geweest en kon ik aantonen dat deze bug opgelost is. Ik zeg Felix kom maar op! Voor liefhebbers voor een virtuele controller, stuur maar even een mailtje. Let op dit is windows only!

Daarna mocht ik van mezelf een feature toevoegen, deze is nog niet af, maar het begin is er. Ik heb een optie toegevoegd om tags aan je sessie toe te kennen, ik merkte dat ik mijn eigen sessies ging pre-fixen. En het hebben van tags biedt weer mogelijkheden :)

Namelijk nieuwe social grafiekjes:
stevenAndme.png



Ook makkelijk voor modereters die straks virtuele medailles moeten uitdelen ;) Hiermee heb je in 1 x het overzichtje.

Ik zag bij nosmo dat hij een steven & me tag in zijn footer had, cool idee! Maar zou het niet makkelijk zijn als dit automatisch aangevuld wordt. Dus mijn volgende stap wordt om een bbcode toe te voegen waarmee je steven&me counts kunt tellen.

O ja deze release staat nog niet live...
 
Welcome back....:-)
Het lijkt erop dat je een tweede job naast je "gewone" dagtaak hebt...

Kom maar op met de firmware!!... :P
 
Felix ik had je toch al de masternode firmware gestuurd? Of is dat door de toestanden er even bij gebleven? De controller firmware wil ik nog 1 keer rustig doornemen om te kijken of er geen Emiel specifieke code in zit die jouw in de weg gaan zitten. Ik was daar vanavond niet echt voor in de stemming, daar moet ik iets meer focus voor hebben.

Enne over die dagtaak, ik moet van mijn baas bij blijven, maar zit wel op een klus waar ik niet de latest and greatest techniek kan gebruiken, dus dit is een mooie kapstok om wat aan zelfstudie te doen ;)

 
nope; nog niets ontvangen.
F5 toets vandaag wel vervangen.... :P :P
 
FelixH zei:
nope; nog niets ontvangen.
F5 toets vandaag wel vervangen.... :P :P
Check mail, gedeeld via google-drive. Let op de api-key is al specifiek voor jouw controller. Ik zal morgen hier even een posting doen hoe je het verhaal upload naar je jeenode, met de stappen. Ik hou je niet tegen om het alvast te proberen ;)
 
Mooi zo; ben erg benieuwd.
Je moet me alleen toegang geven tot de file.
 
klopt helemaal.
zip is binnen.... :)

Morgenavond verder.

 
Mooie uitbreidingen weer :) En mooi dat je de bug hebt gevonden.
 
En de fans zijn ook binnen:
60B7C54A-BFEF-42AA-B392-5FCEE03B97E3-147-00000004F2EFF3B4_zps93445146.jpg

 
Jij ook... Jouw fan zit er ook bij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan