Beef en Steak

BBQ controller Discussie

Mooi werken zo op dat kleetje :o
Hoop dat het van katoen is. Anders grote kans dat straks je printje het niet meer doet.
Een ESD veilige werkplek zou beter zijn.
 
Als je dat rode kleedje bedoelt, dan is het van plastic zou ik zeggen.
 
EHH zei:
Mooi werken zo op dat kleetje :o
Hoop dat het van katoen is. Anders grote kans dat straks je printje het niet meer doet.
Een ESD veilige werkplek zou beter zijn.

Helemaal mee eens; alleen niet in bezit.
Kleedje is kidproof tafelzeil...:-)
 
FelixH zei:
Helemaal mee eens; alleen niet in bezit.
Kleedje is kidproof tafelzeil...:-)

Neem dan een gewone houten tafel zonder kleetje en trek zelf ook katoen aan.
Wordt het risico al een stuk minder.
 
Thnx voor de tip.
 
EHH heeft gelijk, maar ik ben er ook een slordervos in  :-[ :-[

@FelixH: net plaatje heb je gemaakt van het controller printje. Zo kun je ook in 1 keer zien, dat het absoluut geen moeilijk ding is.

 
thnx!

Ben benieuwd wat er gebeurd als de firmware erop zit.
Hopelijk komen de fans snel binnen.

 
Mail is onderweg. Kijken we eea deze week in de lucht krijgen.
 
Ben ik de enige die problemen heeft om het forum te laden? Het forum blijft heel lang (grootte-orde: minuten) wachten op controller.bbqgenootschap.nl tot die in time-out gaat (kan de controller site ook niet bereiken)
 
ChrisMaes zei:
Ben ik de enige die problemen heeft om het forum te laden? Het forum blijft heel lang (grootte-orde: minuten) wachten op controller.bbqgenootschap.nl tot die in time-out gaat (kan de controller site ook niet bereiken)
Nee server ligt er uit denk ik (mijn bbqcount is ook leeg), ik ga even met Kloenie mailen thanks!
 
structor zei:
ChrisMaes zei:
Ben ik de enige die problemen heeft om het forum te laden? Het forum blijft heel lang (grootte-orde: minuten) wachten op controller.bbqgenootschap.nl tot die in time-out gaat (kan de controller site ook niet bereiken)
Nee server ligt er uit denk ik (mijn bbqcount is ook leeg), ik ga even met Kloenie mailen thanks!
Om te vermijden dat de controllersite het hele forum plat trekt zou ik volgend stukje code verplaatsen naar onderaan de pagina:
Code:
<script type="text/javascript" src="http://controller.bbqgenootschap.nl/Scripts/forum.js"></script>

Javascript wordt, in tegenstelling tot afbeeldingen, niet parallel gedownload en als die externe pagina niet kan worden geladen blijft het forum dus hangen tot er een time-out optreedt.
Of het javascript bestand op de forumserver zelf hosten natuurlijk...
 
ChrisMaes zei:
structor zei:
ChrisMaes zei:
Ben ik de enige die problemen heeft om het forum te laden? Het forum blijft heel lang (grootte-orde: minuten) wachten op controller.bbqgenootschap.nl tot die in time-out gaat (kan de controller site ook niet bereiken)
Nee server ligt er uit denk ik (mijn bbqcount is ook leeg), ik ga even met Kloenie mailen thanks!
Om te vermijden dat de controllersite het hele forum plat trekt zou ik volgend stukje code verplaatsen naar onderaan de pagina:
Code:
<script type="text/javascript" src="http://controller.bbqgenootschap.nl/Scripts/forum.js"></script>

Javascript wordt, in tegenstelling tot afbeeldingen, niet parallel gedownload en als die externe pagina niet kan worden geladen blijft het forum dus hangen tot er een time-out optreedt.
Of het javascript bestand op de forumserver zelf hosten natuurlijk...
Het laden van het script is welbewust op de controller site gezet.

Qua plaatsing ben ik het met je eens dat deze beter onder aan de pagina moet komen, voor het laden van javascripts heeft simple machines een array waar je je scripts in kunt plaatsen. Deze komen dus deze in de head tag helaas. Ik ga vanavond even kijken of dit ook anders kan...
 
De server ligt er om onbekende reden even uit.
ik ben helaas buiten school geweest en kan dus niet zien wat er aan de hand is.
schijnt dat er nog andere site's van mijn werk er ook uit liggen, kan een dns probleem zijn.

ik ga straks nog even bellen naar mijn werk en kijken of ik het via de telefoon kan oplossen.
anders wordt het morgen.

sorry voor de overlast.

( ging tot nu toe erg goed )
 
En de server doet het weer.

stagiair had ruimte nodig en pakte mijn server...
Dus stroom er af...

klap op zijn kop... en nu werkt die weer.
 
kloenie zei:
En de server doet het weer.

stagiair had ruimte nodig en pakte mijn server...
Dus stroom er af...

klap op zijn kop... en nu werkt die weer.

Haha, ik zeg een leer momentje :D. Nu nog even met Noskos overleggen hoe we de integratie tussen het forum en de controller site wat minder vatbaar maken voor dit soort issues.

Qua laadsnelheid had Chris goed input, scripts moeten omlaag in het forum. Dan nog bij een happerende verbinding, blijf je problemen houden dat javascripts time-outs geven. Bij CDN's maken we ons daar niet zo druk over, maar bij deze oplossing moeten we er wat mee. Voorlopig zie ik 2 opties
1) Het javascript bestand wat de integratie verzorgt op het forum hosten.
2) Een javascript script loader gebruiken, deze op het forum plaatsen. Deze laadt in de achtergrond het integratiescript van de controllersite. En zodra deze klaar is geeft hij een callback om de integratie plaats te laten vinden. (zie https://gist.github.com/andergmartins/3797854)

1 heeft als pro's simpel.
2 heeft als pro als de site niet te benaderen is, gaat hij ook de integratie niet uitvoeren. Optie 1 gaat dan wel de calls op de server uitvoeren, dit zullen in de praktijk meer dan 1 call zijn. Dus meer vergeefse calls.

Als iemand nog meer opties heeft, met wat onderbouwing neem ik deze graag mee. De integratie is leuk, maar mag nooit (grote) impacte op het forum hebben.


 
structor zei:
scripts moeten omlaag in het forum. Dan nog bij een happerende verbinding, blijf je problemen houden dat javascripts time-outs geven.
Je pagina zal inderdaad blijven laden tot time-out, maar als dit het allerlaatste script onderaan de pagina is, zal de hele pagina wel gerenderd zijn EN werken. Dus de pagina blijft wel laden maar is eigenlijk volledig klaar (met uitzondering van de controller-integratie).
 
Daarom dus opties 1 & 2 en deze wil ik zowieso combineren met jouw input. Op de controllersite staan ze ook onderaan. Voor het forum zul je moeten integreren met simple machines. Ik hoop dat er dus ook een nette optie is, om javascripts vlak boven je sluit body tag te krijgen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan