Beef en Steak

BBQ controller Discussie

inmiddels een paar stappen verder.
het valt niet mee, maar ook niet tegen:

41D0253B-01D3-4550-879A-57621EEFB7D6-2415-000003E599B9DFA3_zps9df60133.jpg


morgen testen...
 
Ziet er goed uit!

Ik was vanavond even de mogelijkheid om je setpoint tussentijds te veranderen aan het toevoegen vanuit de site. Ik misbruik daar nu nog altijd het testformulier voor ;).
Ik kwam er toen ook achter dat er nog een naar bugje in zit. Op dit moment worden temperatuur veranderingen naar alle aangemelde browsers gestuurd. Dat is nu niet ernstig aangezien ik de enige gebruiker ben, maar straks als we met meer gebruikers zijn is dit lastig. Nou ja lastig, de server wordt zwaarder belast. Want bij een notificatie van een nieuwe temperatuur ga ik naar de server om jouw temperaturen op te halen. Je gaat dus alleen veel te vaak nieuwe temperaturen halen. Dit bugje moet dus maar even met spoed geplet worden.

Ik zal je binnenkort ook even de firmware sturen en het testformulier, ik zal dan alhier wel even posten hoe je de firmware kunt uploaden. Mag jij dat reviewen en eventueel aanscherpen.

Enne moet je er zo van zweten dat de deo erbij op de tafel moet liggen :D

Oja beetje mosterd na de maaltijd, maar voor je opvolger wel handig. Ik had mijn proto-printje eerst op maat gezaagd voor ik hem ging opbouwen. Dat is handiger dan als alles er op gesoldeerd zit  :-[ :-[
 
structor zei:
Ziet er goed uit!

Ik was vanavond even de mogelijkheid om je setpoint tussentijds te veranderen aan het toevoegen vanuit de site. Ik misbruik daar nu nog altijd het testformulier voor ;).
Ik kwam er toen ook achter dat er nog een naar bugje in zit. Op dit moment worden temperatuur veranderingen naar alle aangemelde browsers gestuurd. Dat is nu niet ernstig aangezien ik de enige gebruiker ben, maar straks als we met meer gebruikers zijn is dit lastig. Nou ja lastig, de server wordt zwaarder belast. Want bij een notificatie van een nieuwe temperatuur ga ik naar de server om jouw temperaturen op te halen. Je gaat dus alleen veel te vaak nieuwe temperaturen halen. Dit bugje moet dus maar even met spoed geplet worden.

Ik zal je binnenkort ook even de firmware sturen en het testformulier, ik zal dan alhier wel even posten hoe je de firmware kunt uploaden. Mag jij dat reviewen en eventueel aanscherpen.

Enne moet je er zo van zweten dat de deo erbij op de tafel moet liggen :D

Oja beetje mosterd na de maaltijd, maar voor je opvolger wel handig. Ik had mijn proto-printje eerst op maat gezaagd voor ik hem ging opbouwen. Dat is handiger dan als alles er op gesoldeerd zit  :-[ :-[

Thnx.
Tja, solderen en electronica blijft spannend.
om het kwartier ff refresh... 8) 8)


Eerste test volgens mij niet succesvol.
ik krijg geen prik op mijn 3,3v circuit.
wel op 12v.

ik het als volgt aangesloten:
Untitled_zpse5b5a14d.jpg


hmm
 
Tenslotte zorg je nog dat vanaf dit punt een draad richting de power pin. Ik heb een draadje gesoldeerd van dit punt naar de meest rechtse pin op H4. (staat niet op het stikkervel). Wel op onderstaand plaatje.

IMAG0311.jpg


Op dit chasis deel sluit je nog een blauwe draad aan en breng deze naar de andere kant van de diode.

Even ter inspiratie zo ziet mijn onderkant er uit:
IMAG0313.jpg
Ik mis volgens mij het draadje uit dit stukje vd beschrijving. Dat is dat dunne rode draadje uit het bovenste plaatje wat loopt van de diode naar de printheader links onder (h4)
 
Straks ff checken.
Was je al wat verder met de ethernet aansluiting?
 
ok; heb nu 12V op rechterpin van H4 zitten...
 
Ok ik ben er uit het was een 2 uur durend puzzeltje. Heb je nog van de print headers over? Dan zou ik als ik jouw het onderstaande schema deels met draadjes aan headers solderen.

Aangepast plaatje
hoofdpijn.png


Even ter verduidelijking als het plaatje door het perspectief net niet duidelijk genoeg is.
geel - si zit op carierboard mosi
bruin - cs zit op carierboard B0
rood - vcc zit op carierboard 3.3V

blauw / paars - int zit op carierboard irq
oranje - so zit op carierboard miso
groen - sck zit op carierboard sck
roze / paars - reset zit op carierboard rst
zwart - gnd zit op carierboard gnd

Qua montage zou ik de carierboard recht op in het doosje zetten in zo'n slot inclusief de jeenode. De netwerk kaart zou ik plat in het doosje plaatsen. Ik denk dat ik 4 m3 boutjes zou vastlijmen met hotglue in het doosje. Initieel met 4 moertjes hoog op het boutje dan printje en dan 4 boutjes om de boutjes te fixeren, dan plakken. Dan kun je de 4 moertjes onder het printje verwijderen en het printje in het kastje fixeren
 
Now we're talking!!
Soldeerbout is aan het voorverwarmen.

Ik heb nog wat headers over.

TOP!
 
O ja waar ik erg over heb zitten twijfelen is de Vcc op de pwr of de 3.3V.

Jean-Claud zegt dat het bordje 3.6V nodig heeft de logica kan wel communiceren op 3.3V, op zijn ethercard heeft hij een 5V regulator geplaatst. Die zit niet op jouw bordje!!! Dus als je het op deze manier aansluit, absoluut een 5V voeding aansluiten en niet hoger!!!!!!

http://jeelabs.net/projects/hardware/wiki/Ether_Card

Een ander alternatief is de Vcc in plaats van de pwr op de 3.3V te zetten. Volgens onderstaande link werk dat, maar als JCW zegt dat het niet werkt denk ik dat je met de Vcc op pwr in eerste instantie beter af bent.

http://www.ebay.com/itm/ENC28J60-Ethernet-module-Arduino-Compatible-/130544874582

Het kan dus nog zijn dat je de pwr om moet solderen naar de 3.3V, dat moet je even proef ondervindelijk vast stellen. Ik denk dat zoals ik hem nu getekend heb goed komt!
 
Dit is voor mij een stapje te ver op dit moment om dit te doorgronden.
ik hou me aan jouw schema en zet er max 5V op.
 
Ik zit nog in de spec sheets te lezen van de ENC280J60 chip, daar staat duidelijk dat deze chip gevoed moet worden met 3.3V. Dus de Vcc toch niet op pwr maar op 3.3V plaatsen!

edit:
Ik heb mijn ogen nog eens ingespannen en op mijn ethercard zit ook een 3.3V spanningsregulator!

Ik heb het plaatje bijgewerkt!
 
22CEAC3A-C106-4186-85A1-F66D60E4C884-2860-0000049957CFB26E_zps909b6835.jpg



Toch wel nerdy op de vrijdagavond.

Emiel:
Klopt die 12V op H4?
 
dat geeft hoop!
ik zal morgen een schema maken m.b.v. virtualbreadboard; dat is wat beter leesbaar dan een foto (ook goed voor de documentatie).

soldeerwerk van de ethercard is klaar; wat een prutwerk...


Laten we maar denken dat het gaat om de functionaliteit.
Zit er nu al aan te denken om alles opnieuw te doen; maar dan met goede draad-lengtes en mooie verbindingen.


 
FelixH zei:
dat geeft hoop!
ik zal morgen een schema maken m.b.v. virtualbreadboard; dat is wat beter leesbaar dan een foto (ook goed voor de documentatie).

soldeerwerk van de ethercard is klaar; wat een prutwerk...


Laten we maar denken dat het gaat om de functionaliteit.
Zit er nu al aan te denken om alles opnieuw te doen; maar dan met goede draad-lengtes en mooie verbindingen.

Niet om zout in de wonden te wrijven, maar met de ethercard prik je het zo in. Hetzelfde geld voor de ingewikkeldheid van het controllerbordje, als hier een net printje van maakt dan is het in 1 x een heel simpel apparaatje om te solderen.
 
Ach, het is een leuke soldeeroefening. Als het werkt dan werkt het. Als ik een nieuwe setup zou maken dan zou ik voor de ethercard van jeelabs kiezen. Meerkosten van  16 euro wegen niet op tegen het werk en de langere besteltijd van bijna 5 weken.
 
Dit is het plaatje.
bb4_zps54d9cdb4.png



Voor het documenteren is dit een handige tool.
Ik zal later ten behoeve van de documentatie de experimenteerplaat stap voor stap opbouwen en tussenstijds wat printscreens van bakken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan