Beef en Steak

BBQ controller Discussie

Ik zit al op 36x dit jaar, geen idee wat en wanneer, dus ik sla dit jaar over ;)

Er is stroom op de meating, sterker er zijn lokalen waar je gebruik van kunt maken met tafels stoelen etc.
 
noskos zei:
Ik zit al op 36x dit jaar, geen idee wat en wanneer, dus ik sla dit jaar over ;)

Er is stroom op de meating, sterker er zijn lokalen waar je gebruik van kunt maken met tafels stoelen etc.
Ik dacht dat jij alles noteerde in evernote. Nou ja drop je de eerste 36 random er in en ga je het nu bijhouden, kun je het gelijk ook naar je blog linken :). Hoef je het daar ook niet meer bij te houden..
 
Nee, ik noteer recepten en idee?n in Evernote, maar niet wat ik allemaal maak ;)
 
@Structor; ik heb geen idee hoe ik met een multimeter moet gaan controleren... ???
ben allang blij dat ik mezelf en mijn huis niet in de fik heb gestoken met het solderen... ;D
heb bij bol.com een electronica voor dummies besteld....;-)

daarom wil ik voordat ik met de bbq controler verder ga een begrijpelijk schema maken via virtual breadboard ofzo.


 
FelixH zei:
@Structor; ik heb geen idee hoe ik met een multimeter moet gaan controleren... ???

Onderstaande link heeft een kort verhaal hoe te meten met een multimeter.
http://magazine.schematheek.net/0905/0905-002/0905-002.pdf

Op pagina 5 heb je een concreet voorbeeld hoe je een printplaatje doormeet (ik gebruik hier meestal de diode meting voor, dan piept hij als het goed is, je kunt ook net als het voorbeeld je multimeter op weerstand zetten). Wat ik dus altijd doe voordat ik spanning op het bordje zet is ergens op het bordje een gnd pin op zoeken en daar de zwarte draad van je meter op zetten. Dan ga ik vervolgens alle gnd pinnen op het bord af en kijk of die correct aangesloten zijn (dus 0 aangeven bij de weerstand meter. Daarna doe ik hetzelfde met de voeding. Bij de jeenode heb je 2 voedingen. Eentje is pwr daar sluit je een externe spanningsbron varierend tussen de 5-12V op aan. Deze spanning wordt omgezet door de jeenode naar 3.3V die je ook overal op het bordje ziet. Wat ik je aanraad om daar dezelfde procedure voor te volgen. Je weet dan of je alles correct gesoldeerd hebt. Daarna meet ik altijd ook nog even of je nog een verbinding tussen gnd en 3.3 hebt (mag dus niet). Soms zie je wel even korstondig een 0, dat kan geen kwaad.

Felix had je deze posting ook gelezen:
http://jeelabs.org/2010/05/26/good-news-and-bad-news/

Meet dus opdezelfde manier even of de pwr op de carierboard netjes aan de centrale pin zit. En meet daarna ook even de gnd na... Je netwerk kaartje moet ik nog even nakijken, ik heb hiervoor gisteravond even geen tijd gehad.
 
Heldere uitleg, dank !
Posting over het carrierboard had ik niet gezien.
Op mijn carrierboard waren geen draadjes aanwezig.

Ik zal jeelabs vragen of hetgeen in die post vermeld wordt niet van toepassing is op recent geleverde carrierboards.
 
FelixH zei:
Heldere uitleg, dank !
Posting over het carrierboard had ik niet gezien.
Op mijn carrierboard waren geen draadjes aanwezig.

Ik zal jeelabs vragen of hetgeen in die post vermeld wordt niet van toepassing is op recent geleverde carrierboards.
Even de multimeter er op en je weet het zeker.....
 
Gatver...
Stoute schoenen aangetrokken; USB-BUB aangesloten... Jeenode erop...
Windows 8 herkent het USB device niet.... >:( >:( >:(

Mijn fout met solderen? fout van Windows 8???

nu maar van USB disk booten in Ubuntu ofzo; kijken of het aan het OS ligt...
 
FelixH zei:
Gatver...
Stoute schoenen aangetrokken; USB-BUB aangesloten... Jeenode erop...
Windows 8 herkent het USB device niet.... >:( >:( >:(

Mijn fout met solderen? fout van Windows 8???

nu maar van USB disk booten in Ubuntu ofzo; kijken of het aan het OS ligt...
Ik heb ook windows 8, maar heb mijn jeenodes geflashed vanuit een virtual met windows7. Meestal als in het in w7 werkt, werkt het ook wel in w8.

Heb je de 3.3V goed gezet? Zie:
http://cdn.shopify.com/s/files/1/0038/9582/files/USB_BUB_instructions.02.pdf?1262060842

Ik zag hier:
http://forum.jeelabs.net/node/809.html

Dat je soms eerst even een driver moet installeren van hier:
http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm

O ja, zie je wel ledjes flashen???
 
ik heb de USB-BUB v2.... ::)
als de BUB op USB wordt aangesloten dan flashen de leds op de BUB twee keer.
 
Ik moest op w8 ook de drivers installeren, daarna werd hij pas herkend:

2013-03-11_2154.png


Foto is wel een beetje donker, maar ik denk dat je het nog wel kunt zien.
 
ik heb uiteindelijk (na installatie van drivers en verwijderen van de jumpers) wel een USB serial Converter (op Com8).
Helaas nog geen sjoege van de arduino IDE....
 
FelixH zei:
ik heb uiteindelijk (na installatie van drivers en verwijderen van de jumpers) wel een USB serial Converter (op Com8).
Helaas nog geen sjoege van de arduino IDE....

Had je spanning op de juiste plekken? Dus de multimeter even op gelijkstroom zetten en kijken of je 3.3V meet.
 
via Putty op Com8 voor het eerst kennis gemaakt met de node..;-)
 
Cool h?...:-)

volgende stap:
DSC_16261_zpseae82b9e.jpg


headers zijn aangesloten; weerstanden geplaatst.
Begrijp nog niet helemaal wat je bedoeld met dat 3,3V lijntje.
 
Felix even vanaf mijn werk, dus ff heel snel

Alle punten waar schematisch 3.3V staat moeten met elkaar verbonden worden (evenals gnd). Dit moet je op zo'n bordje zelf doen. Dit kun je met de draadjes van een weerstand doen danwel gewone draadjes. Op mijn bordje lagen een paar vaste lange lijnen die ik hier voor deels gebruikt heb, zodoende bouw je een 3.3V lijn op ;) Zie onder:

2013-03-12_1611.png


Ik hoop alleen dat ik nu de 3.3V lijn en gnd verwisseld heb, omdat ik het er even snel opgekladderd heb ;)
Als ik het niet duidelijk uitgelegd heb, hoor ik het graag dan probeer ik het nog een keer anders te verwoorden ;)

 
c0b0fb19-3734-4964-8018-68dd3bf17a51_zps2d9b76a5.jpg


Is dit wat het zou moeten zijn?
De rode draadjes zijn verbonden met de 3,3v zijde van de 10k weerstanden.
 
Je moet de 3.3v lijn ook op 1 van de 3.3v pinnen van de header aansluiten. Ik heb hem op h3 van het 'stikkervel' zitten. Zo krijg je de 3.3v van de spanningsregulator op het jeenode printje op je controllerbordje.

Dit geldt ook voor de Gnd, waar e ook zo'n lijntje voor opbouwd. De 12v is wat simpeler, maar die moet je wel op een van de pwr pinnen zetten van de poorten.


O ja ziet er verder netjes uit  ;D. Leuk puzzeltje he, je moet er even de tijd voor nemen, maar dan ontstaat er wel wat...
 
helder; dank je wel.
ondertussen verder gegaan met fan control.... leuk; allerlei dingen in handen die ik nog nooit gezien had.... :)

klopt onderstaande een beetje voordat ik de boel aan elkaar ga plakken?

A64AD15B-2AA5-4BE8-946F-CDF3669E3783-1431-000001A88CCF4BB1_zpsd375b493.jpg


 
Terug
Bovenaan Onderaan