Beef en Steak

BBQ controller Discussie

Bedankt weer voor al je werk!

Nog een vraagje van show off aard ;) We hebben nu de counter, is het mogelijk om daar een link van te maken zodat mensen erop kunnen klikken en zien wat je dat jaar hebt gemaakt? Of is dat heel veel werk?
 
Nee dat is niet veel werk. En goed te realiseren. Eigenlijk zou je dan naar een equivalent van de geschiedenis moeten doorlinken.

Er zijn nog wel wat details waar ik dan mee zit. Het platform zou bedoeld moeten zijn om "social grilling" te bewerkstelligen. Maar ik wil zeker ook dat je zelf in controle blijft over wat je deelt. Dus als jij bezig bent met je ultrageheime recept dan moet dat kunnen. Dus ik zou hier graag nog wel wat input voor willen hebben dan.

1) Het comment veld

We hebben nu de comment bij een sessie. Voor mijn gevoel zou je die voor je eigen notities moeten gebruiken. Ik kan me voorstellen dat we ook nog een veld beschrijving toevoegen, wat je dan deelt als je door klikt bij het bekijken van de sessie.

2) Geheime sessies

Hoe ga je die weergeven. Gewoon met een geinige titel en geen doorklik? Of niet? Ze tellen namelijk wel mee in de sessiecount.

3) Recepten

Door je vraag schoot dit in mijn gedachten. Ik weet dat we hier een recepten deel op het forum hebben. Maar je zou op de controller site een recepten entiteit kunnen maken. Deze kun je dan koppelen aan je sessie. Je kunt dan weer leuke grafiekjes van meest populaire recepten e.d. maken. Ik kan me dan ook voorstellen dat we een bbcode tag hiervan maken, zodat je deze dan weer in dit forum onder het recepten deel kunt plaatsen, zodat je geen dubbelonderhoud hebt.

Code:
[recept]{getal}[/recept]

Zou dan vervangen moeten worden door het recept.

 
Klopt, maar neem het voorbeeld van Leo zijn kipvingers .

Ik vind dat je dat prima mag loggen in de site en mijn insteek nu is zolang jij niet op delen klikt. Zou dit item niet gedeeld moeten worden. Met het voorbeeld van Dennis kom je een beetje in de knoei, want je toont een lijstje. De vraag is dan laat je de niet gedeelde items leeg of zet je er een grappige titel neer....
 
Of je maskeert hidden items met *************** of <secret> oid en niet doorklikbaar.
Dan hoef je als gebruiker geen fake titel op te geven, en is het enkel voor jou zichtbaar. Als jij naar je sessies toegaat is het gewoon leesbaar en kan je je eigen aantekeningen erbij houden.

Een andere optie is om dat je die geheime sessies gewoon niet in de lijst toont. Dus enkel de publiek toegangelijke toont. Dan zit er een mismatch in aantal, maar dat kan je hiermee prima verklaren. Desnoods nog een teller eronder van +5 geheime sessies ofzo
 
met klamme handjes ga ik zo aan mijn eerste jeenode beginnen.
soldeerervaring?

ja; ik heb net voor het eerst in mijn leven  draadjes vertint.... :) :)
gelukkig een geduldige leermeester
 
Structor: graag een paar pica's van het carrierboard...TIA
 
zou erg fijn zijn!
de jeenodes en de usb-bub zitten in elkaar.
nu maar hopen dat eea goedd werkt.

ik verwacht wat problemen met ethercard die vandaag is binnengekomen.
morgen post ik een pic van de ethercard zodat jullie kunnen meedenken.
 
Hier zijn de pica's, als je meer of van een specifieke hoek / kant wil hoor ik het wel. De carrierboard is niet zo spannend hoor, is gewoon een doorgeefluik...

In afbrekende volgorde, de masternode in zijn behuizing:
20130308_232828.jpg


De netwerkkaart er af gehaald en vanaf de bovenkant (daar waar de netwerk kaart zat) gefotograafeerd:
20130308_232859.jpg


Dan het carierboard van de jeenode af:
20130308_232951.jpg


Als laatste de onderkant van de jeenode:
20130308_233005.jpg


Maaruhm, jij hebt spullen in elkaar zitten en nog geen foto's geplaatst  ::) ::) ::)
 
noskos zei:
Bedankt weer voor al je werk!

Nog een vraagje van show off aard ;) We hebben nu de counter, is het mogelijk om daar een link van te maken zodat mensen erop kunnen klikken en zien wat je dat jaar hebt gemaakt? Of is dat heel veel werk?

Even twee screenies.

Dit overzicht zouden we ergens op dit forum kunnen plaatsen (disclaimer ik heb wat random personen in mijn ontwikkeldbtje gegooid en wat resultaten gegenereerd):
toppitmasters.png


En dan een doorklikje naar de persoon:
pitmaster.png


Het laatste scherm zouden we ook in het klik event onder de bbq sessies kunnen gebruiken. Op dit moment doet de bbcode bbqcount alleen het getalletje terug geven, dat linkje kan ik inserten alleen dat werkt dat alleen op het getalletje. Dat is op een ipad of mobiel een beetje krap. Dus of je moet zelf de link maken of we moeten een vast formaat maken.... Wat vinden we???

Zo nu ga ik eerst even de bbq aansteken :D
 
En hop, ik heb een vanity url :). Versie 0.2.6 staat live. Het overzicht van top pitmasters zit er ook bij in, als iemand een betere naam heeft.....

Nu ben ik benieuwd voordat ik ingehaald wordt, met het aantal bbq sessies ;)

O ja de balkjes zijn klikbaar en dan kom je op je vanity overview.
O ja 2 er zit nog een onvolkomenheidje in de site, je kunt de niet controller sessies nog niet delen. Deze zijn (nu) dus (nog) altijd geheim. Dit staat op mijn oplos lijstje...
 
Ik heb wilde gister een sessie opstarten en toen bleek mijn ISP mijn ip adres verandert te hebben, ik was hier van uit gegaan dat dit bijna nooit voor kwam. Verkeerde aanname dus, ik heb dus maar even ingebouwd dat bij het opstarten van een sessie de server controlleert of je ingestelde ip adres nog gelijk is aan je huidige. Zo niet dan wordt onderstaand stukje proza aan het creatie formulier toegevoegd:

ipchanged.png


Als je niks doet wordt automagisch je adres bijgewerkt, gemakt dient de mens tenslotte...

Verder zou ik wel een recepten deel toe willen voegen. Je kunt dan lijstjes maken welke recepten populair zijn. Dat lijkt me wel een leuk lijstje als je dat voor het forum kunt maken.

Wat zouden we op recepten willen bijhouden, 1 commentaar vak waar het hele recept op staat of meer uitgesplit, dus ingredienten, bereiding, commentaar?

Wat me ook wel leuk lijkt is het taggen van je  bbq sessies. Ik merk nu dat ik dat doe met prefixes [weber] of [steven&me], daar zijn dan ook weer leuke lijstjes van te maken....

Wat vinden we ervan??
 
Ik zou de recepten gewoon graag op het forum willen houden indien mogelijk.
 
structor zei:
Maaruhm, jij hebt spullen in elkaar zitten en nog geen foto's geplaatst  ::) ::) ::)

bij deze.. :)
Van het in elkaar zetten zijn geen foto's.
De handleiding op jeelabs is meer dan duidelijk hierin; verdient geen verduidelijking; kind kan de was doen.
Een handig persoon heeft een node in een minuut of 15/20 in elkaar zitten. Ik deed er bijna een uur over...maar wat wil je met 0 ervaring. Het eindresultaat van de eerste sessie:

jeenode_v6_zps822e88b8.jpg

De jeenode in al eenvoud.

jeenodecarrierboard_zpsf5664f8d.jpg

jeenode+carrierboard in casing

USB-BUB_zpsd7876c84.jpg

USB-BUB om image te uploaden

ethercard_zpsaa73d904.jpg

De low cost ethercard.
Heb nog geen idee hoe ik dit moet gaan mappen op het carrierboard.

op dit moment zijn mijn volgende stappen:
1. bbq-controller: protoprint in elkaar zetten. Ben eigenlijk op zoek naar een progje om eea goed visueel inzichtelijk te hebben wat er gedaan moet worden.
2. masternode: uitvinden hoe de ethercard verbonden moet worden (Nurd01/Structor?).
3. masternode: voeding erop. Structor; gewoon 5V op het carrierboard?

Tot zover...
Helaas veel minder tijd ter beschikking op dit moment dan ik zou willen..:-(
 
Leuk project.
ALs techneut will graag weten of er nog een bouwtekening(als bij IKEA ;D) komt van het geheel?

Blijf dit draadje volgen
 
EHH zei:
Leuk project.
ALs techneut will graag weten of er nog een bouwtekening(als bij IKEA ;D) komt van het geheel?

Blijf dit draadje volgen
zou ik zeker doen  :)
het is straks wel de bedoeling dat er goede handleiding komt.
 
noskos zei:
Ik zou de recepten gewoon graag op het forum willen houden indien mogelijk.
Duidelijk, ik wilde een aantal bbcodes voor de beginpost in dit forum hebben die de startpost vast vormgegeven importeren van de controller site. Ik wil de discussie absoluut op het forum laten. Op deze manier kan ik de overzichtjes per recept genereren. Als jij / de mods het anders willen, dan hoor ik dat graag. Heb je dus bij deze gedaan ;)

Oja waar is jouw vanity link  ;)

EHH zei:
Leuk project.
ALs techneut will graag weten of er nog een bouwtekening(als bij IKEA ;D) komt van het geheel?

Blijf dit draadje volgen
In principe is alle informatie in het draadje, het is wat verspreid ;) Als je wat specifiek wilt weten willen we je graag van info voorzien. Ik kom ook naar de meat and greet en wil daar ook wel de controller meenemen. Als er dan mensen zijn die soldeer hulp nodig hebben kan dat daar wellicht ook, als er daar stroom is...

@felix ziet er goed uit, had je de printjes al nagemeten? Ik zou op zijn minst even met een multimeter in diode meting stand even alle aardes controleren. Ook even tussen de 3.3v en aarde, die moeten dus los hangen ;) en de 3.3v los.

Heb jij de spanningschasis deel op de carierboard gezet? Grappig ik zie nu pas dat dat kan. Heb je ook gemeten of er een verbinding licht tussen de gnd en de power? Ik wil het anders nog wel even voor e nakijken in het schema op de jeenode site.

Ik heb wel zitten kijken hoe jij de jeenode onder je carierboard hebt zitten ik heb hem precies andersom zitten. Het deel waar je de usb bub op aan sluit heb ik op rechts en ik heb daar een gaatje voor in het kastje gemaakt, kan ik hem in het kastje aansluiten.

Voor je netwerk kaartje moet ik even kijken of deze lekker te plaatsen is opde carierboard, lees met een harde pin verbinding en dat deze nog in je kastje past of dat je met draadjes op connectoren aan de gang moet. Daar moet ik even mijn laptop voor opstarten, ik mis even wat overzicht op mijn ipad..
 
Terug
Bovenaan Onderaan