Beef en Steak

BBQ controller Discussie

Ik heb de erg ingewikkelde tekst-editor toch maar vervangen door een simpelere. Ik heb nu een component geselecteeerd waar je gewoon BBCode net als dit forum kan typen, dat lijkt me ook in het kader van de herkenbaarheid makkelijk. Als je vanuit het overzicht van je vorige bbq sessies terug kijkt op je sessie ziet het er nu zo uit.

2013-02-14_2340.png


Normaliter zie je dus geen editor. Je ziet in het geval van een run met controller je temperatuur grafiek en kunt er dan een heel verhaal bij zetten. Ik heb om te testen even mijn verhaaltje van de macaroni fatty van dit forum bij de controller site er in geplakt. Die komt dus inclusief foto's over. Mocht je het verhaal nog willen bewerken dan zitten de acties voor het huidige scherm rechts boven onder actions (in dit geval edit). Ik heb er hier voor gekozen om een pop-upje te doen, ik had het ook op de pagina kunnen doen, wat vinden we handig?

 
structor zei:
Ik heb er hier voor gekozen om een pop-upje te doen, ik had het ook op de pagina kunnen doen, wat vinden we handig?
Ik vind het handiger als het in de pagina zelf is denk ik maar als het te veel werk is om te veranderen dan laat je het gewoon als pop-up ;)
 
Maakt me in principe niet veel uit, als het op mobiele apparaten ook maar lekker werkt. Met popups op de iPhone heb ik nog weleens het probleem dat ik niet kan schalen.
 
@chris dit is vanuit je overzichtenscherm, bij initieel aanmaken staat de editor gelijk voor en heb je net als hier een preview. Dit is meer om terug te kijken, mijn verwachting is dan dat je niet vaak gaat bewerken. Vandaar dat ik een popupje gekozen had. Mag ook inline hoor niet veel extra moeite.

Ik heb hem nog niet op de mobiel bekeken, wel op de ipad. Het temperatuurscherm was voor de ipad net iets te breed, dat gaat dus nog gefixed worden.
 
ik heb wat electronica besteld en inmiddels binnengekregen.
IMG_1155_zps970f2dee.jpg


Er is nog geen groepsbestelling gedaan.
Ik heb de ethernetcomponent niet via jeelabs besteld maar op ebay.
Als we die aan de pruttel krijgen dan scheelt dat weer wat euri (die kunnen we beter besteden aan lekker vlees...:-) )

 
Nee. Ik durf dat zelf niet te doen. Een vriend van me kan solderen. Eerst even de griep uitzieken.
 
FelixH zei:
Nee. Ik durf dat zelf niet te doen. Een vriend van me kan solderen. Eerst even de griep uitzieken.
Kun je wel, een van mijn jeenodes is inelkaar gezet door een jochie van 12 die graag een keer wilde solderen ;)

Ik kan ook helpen als je er niet uit komt, maar dan ga ik in de begeleidende rol zitten zodat je later wel kunt zeggen dat je het zelf gedaan hebt.
 
Hoplidop. Binnenkort kan je met het controller deel van dit forum automagisch je bbqcount in bbcode laten zetten.

Met deze bbcode:
Code:
BBQ-count dit jaar [color=red]| [bbqcount]2[/bbqcount] | [/color]

Krijg je dit:
2013-02-27_2218.png


Let op dit werkt nu alleen nog in Huize structor, volgende stappen zijn het een en ander op Kloenies server te installeren....

Aanvulling:
Ik tel hier dus jouw bbq runs van het huidige jaar. Dit zijn niet alleen de controller runs, maar ook de runs zonder controller die je met het handje aan kan maken (zie eerder in dit draadje). Op deze manier kun je hier pochen met hoe vaak je hebt gebbq-ed en kun je ook per bbq-sessie je aantekeningen bij houden.
 
zal vandaag even kijken naar de SQL server.
Nog even ( nu ) een gesprekje met de stagebegeleider van mijn stagiair... dan wel even tijd..
Zou het bijna klaar moeten zijn op de server..
 
structor zei:
FelixH zei:
Nee. Ik durf dat zelf niet te doen. Een vriend van me kan solderen. Eerst even de griep uitzieken.
Kun je wel, een van mijn jeenodes is inelkaar gezet door een jochie van 12 die graag een keer wilde solderen ;)

Ik kan ook helpen als je er niet uit komt, maar dan ga ik in de begeleidende rol zitten zodat je later wel kunt zeggen dat je het zelf gedaan hebt.

Komt goed...:-)... thnx voor het aanbod.
Ben bijna over de griep heen; verwacht volgend weekend eea in elkaar te hebben.
met een klein beetje mazzel is de el-cheapo ethernet shield ook binnen.
 
ChrisMaes zei:
Mooie vooruitgang structor
Thanx, maar er moet nog wel behoorlijk wat gebeuren. Ik verwacht ook nog wel wat bugs straks, ik hoop dat er straks een paar goede beta-testers gaan helpen ;)


kloenie zei:
zal vandaag even kijken naar de SQL server.
Zou het bijna klaar moeten zijn op de server..
Tot nu toe de discussies met Kloenie en Dennis een beetje achter de schermen gehouden. Maar we zijn dus druk doende om een eerste versie op de server te krijgen. De domein naam met goede dns entry is geregeld door Noskos. Kloenie heeft de server ingericht, we zijn nu met wat vallen en opstaan deze aan het inrichten zodat de software gaat draaien. Kloenie doet het systeembeheer daarvoor, waarvoor mijn enorme dank. Op dit moment staat de software versie van gisteravond op de server, echter de software faalt op de verbinding met de sql server (een configuratie dingetje).

Hopelijk na die hobbel hebben we een werkende server. De vervolgstappen worden dan een test van mijn kant en daarna wil ik met een selecte groep gaan beta testen. In het begin zullen er vast wat bugs in zitten, dus als je mee wilt doen met testen moet je hiermee kunnen omgaan. En idealiter ook via een reproductie scenario van de fout kunnen opschrijven en deze dan mailen of hier posten of in een beta test thread (?), wat mij betreft mag het hier ook.

Ik heb ook veel input nodig op de labels, ik ben een techneut dus dat is niet mijn sterkste kant ;). Verder is de nederlandse vertaling in zijn geheel afwezig en staan daar alleen maar nummertjes.

FelixH zei:
met een klein beetje mazzel is de el-cheapo ethernet shield ook binnen.
Ik ben het even kwijt had je al die ventilator besteld? Ik wil nog wel een grotere, dus als je gaat bestellen graag ook een voor mij mee bestellen. Daar aan gerelateerd, ik ben van het weekend spareribs aan het maken geweest en heb behoorlijk lopen vloeken op de controller. Hij deed het niet, nou ja.... Hij deed wel temperaturen doorgeven. Maar hij stuurde de ventilator niet aan, na veel zoeken bleek de min draad van de ventilator geknapt te zijn, dat was snel hersteld. Maar een goede trekontlasting op de draad van de ventilator is dus wel belangrijk :D.
 
Mooie vorderingen allemaal! Helaas heb ik geen WSM of UDS, en ik zie mezelf ook nog niet snel een gat boren in mijn OTP ;) Maar ik zou bijna al die controller gaan maken omdat het zo'n mooi project is :)
 
Rocker zei:
Mooie vorderingen allemaal! Helaas heb ik geen WSM of UDS, en ik zie mezelf ook nog niet snel een gat boren in mijn OTP ;) Maar ik zou bijna al die controller gaan maken omdat het zo'n mooi project is :)

Er zit sinds kort een mogelijkheid in om sessies die je zonder controller hebt gedaan vast te leggen. Die tellen ook mee voor je bbq count van dit jaar, dus helemaal buitengesloten ben je niet hoor ;).

Wellicht maak ik ook nog wel een keer een handmatige invoer voor je temperaturen van je low and slow sessies zonder controller zodat je wel zo'n leuk grafiekje hier kunt includen.
 
Het vertalen wil ik wel voor mijn rekening nemen. En ook een grafische schil als die er omheen kan. Zou leuk zijn als we een beetje in de stijl van het forum door kunnen borduren.
 
noskos zei:
Het vertalen wil ik wel voor mijn rekening nemen.
Super!

noskos zei:
En ook een grafische schil als die er omheen kan. Zou leuk zijn als we een beetje in de stijl van het forum door kunnen borduren.
He het is custom software we hebben alles zelf in de hand ;). Dus de stijl van het forum kan er zeker op. Als het draait kun je bij de css-en. Heb je alvast behoefte aan een minimale pure html mockup? Ik heb namelijk 1 masterpage waar alles in zit, daar kan ik de css-en en plaatjes wel van leveren met een soortgelijke html pagina. Ik gebruik als basis de css van twitter bootstrap.
 
Eeeh, ja is prima. Ik ben met een aantal pagina's bezig, deze kan er wel bij :D
 
Je hebt het over een masterpage... gemaakt met webforms dus neem ik aan. Kan je hem niet beter gelijk in MVC of MVVM maken, eventueel in combinatie met Razor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan