Beef en Steak

BBQ controller Discussie

De info in lokale stand hoeft wat mij betreft niet door naar de server, sterker liever niet. De meeste teams houden sommige dingen graag voor zichzelf, voor sommige is dat dome temperartuur ;)

Als je even terug leest Nurd, we zouden e.e.a. graag aan social media koppelen en het zou het mooiste zijn als je een sessie start dat je dan een URL van je grafiek krijgt, die je hier kunt neerzetten en dat die je voortgang laat zien. Zo kunnen anderen zien wat je op dat moment aan het doen bent.
 
In de huidige software deel wordt standaard niets gedeeld. Jij (eigenlijk jouw controller) uploadt verschillende data naar de server. Jij kunt deze sessie volgen op de server en vooralsnog verder niets. Ik heb al wel een keer een kleine demo gegeven hoe je heel snel de grafieken op dit forum kan krijgen.  Wil je ook deze grafieken automatisch refreshen dan voldoet dit al niet en zal je dus iets van een uitbreiding op de ubb code van dit forum moeten doen.
In principe heeft simple machines deze optie om plugins te installeren dus dat zou kunnen. Maar dat is wat mij betreft nog een stip op de horizon. Eerst maar even het deel dat je met een url je grafiek kan posten die niet ververst. Je hebt ook nog een tweede dingetje, stel je voor dat je wel je grafiek realtime kunt delen dan staat deze in een vaste post (b.v. de topic start) en naarmate er commentaren geplaatst wordt des te verder deze voor de meeste mensen uitbeeld komt....

Op de middellange termijn zou ik het wel leuk vinden om wellicht een dagboekje voor jezelf er bij te zetten. Je kunt dan hiermee je bbq-counter voor dit jaar 'voeden' en voor jezelf kun je dan je comments op je sessie plaatsen. Ik merk dat ik toch ook veel sessies zonder controller doe en dat ik het wel jammer vind dat ik deze niet in de overzichten terug zie....

Het bluetooth deel staat wat mij betreft ook op de agenda (als extra), maar dat is omdat ik het gewoon een technisch leuke uitdaging vind ;). In principe is dan een complete sessie upload api wel handig.

Wellicht is het ook nog wat om de server software zo op te zetten dat je ook met de hand een sessie kan invoeren. Dat is dan voor de mensen die geen controller hebben, maar wel een grafiekje willen hebben.

noskos zei:
De info in lokale stand hoeft wat mij betreft niet door naar de server, sterker liever niet.
Volgens mij bedoeld Wouter ook dat je de sessie offline kunt bewaren / bekijken en dan kan versturen naar de server. Daarbij komt ook dat standaard niets gedeeld wordt, jij *mag* je sessie delen maar ik zou er niet voor zijn dat je standaard alles deelt....
 
mooi zo! ik ga de bestellijst opnieuw maken.
 
Felix loopt de inschrijving nog? Of is het wachten op een totaalpakket?
 
Inschrijving loopt nog. Ik zal de data aanpassen.
 
@Felix, laat jij het ff weten, als de bestellijst compleet is, zodat we dan in kunnen schrijven.

Mac
 
Vandaag wordt er weer verder gewerkt aan de server.
( bijna week ziek geweest )
Dus kunnen de heren snel ook de server side proberen en testen.
 
nou ja,nee weet ik nog niet...
ben zelf nog bezig met de raspberry en een temp meter te maken alla de heatmeter.
weet niet wat de kosten zijn maar kan altijd mee doen natuurlijk :)
 
kloenie zei:
nou ja,nee weet ik nog niet...
ben zelf nog bezig met de raspberry en een temp meter te maken alla de heatmeter.
weet niet wat de kosten zijn maar kan altijd mee doen natuurlijk :)

Je kunt natuurlijk ook je temperatuur readings uploaden naar de server, doe je voor de helft mee :)
 
Ik merk dat ik behoorlijk wat bbq-sessies zonder controller doe, deze houdt ik nu een ouderwets in een papieren boekje bij. Ik zat me te bedenken dat ik dit ook in de software zou kunnen verwerken. Nu is een bbq-sessie een titel met een setpoint en een verzameling temperaturen. Je zou ook de notities van je run hierbij kunnen voegen en een optie om er geen controller sessie van te maken.

Je zou dan bijvoorbeeld je bbq count van het jaar die ik veel mensen in hun footer zie hebben mee kunnen voeden. Is hier animo voor?
 
Zeker!
Een soort online kookschrift!

Doen!
 
Doen+1
 
Ik heb thuis even een test forum geinstalleerd en ben even bezig geweest met de integratie, ik heb hiervoor een bbc tag gedefinieerd en hier tijdelijk even wat prototype code achter gehangen het enige wat het nu doet is dat het id als titel ingesteld wordt. Dit moet uitgebouwd worden dat hetgeen wat je in de tag zet de share id is wat je van het controller forum gaat krijgen zodat je hiermee snel en eenvoudig je grafiekje kan delen, dit forum gaat dan aan de controller server website de temperaturen vragen.

Ok heel veel tekst even in een ploatie, "123" tussen de bbc tag resulteert in "123" in het grafiekje, nu even een echte grafiek er in genereren ;)
2013-02-13_2258.png
 
Cool!!!
 
Ok geen tegens, dan maar even wat code schrijven

CreateLog.png


En ja de editor heeft nu alle opties aan staan dat is wat overdreven.
En ja de uitlijning is nog niet perfect, maar je kunt dus nu 2 type bbq-sessies maken. Eentje met controller en eentje zonder controller. Bij diegene zonder controller hoef je wat minder spullen in te vullen en zie je meteen een editor om je comments in te vullen. De sessie met controller moet nog even uitgebreid worden maar ik denk dat daar de comment in een popup moet komen zodat je hem ook even weg kan klikken.

Het is zo ook niet helemaal veilig omdat ik alle html accepteer en je dus nu nog 'foute html' kan injecteren, maar het begin is er en we zijn hier toch allemaal eerlijk (dus voorlopig vertrouw ik op je blauwe ogen of je krijgt blauwe ogen :D)
 
Ja ik zie het.... ( geen notie, maar ik blijf positief)
 
Terug
Bovenaan Onderaan