Beef en Steak

BBQ controller Discussie

FelixH zei:
@Mac: goed idee.

Lijkt me ook leuk/gezellig om een keer samen te komen en samen te bouwen.
Het ontbreek mij aan de soldeer skills...

Voordeel van samen bouwen is dat we gelijk een (bouw) handleiding/fotorepportage kunnen maken.

@Structor:
Voor mij staat de lokale server component toch wel hoog op de lijst omdat er niet altijd een internet verbinding is waar ik bezig ben.
Als de server component een fixed IP nodig heeft om te werken vanuit de code dan is dat natuurlijk geen probleem.
Je hoeft er dan geen extra tijd in te stoppen om de code aan te passen.

Ik wil ook best documentatie maken hoe eea opgezet moet worden op lokaal te draaien (IIS, MS-SQL (Express), en andere zaken).

Bij deze ben jij hoofd documentatie. Met IIS (Express) en MS-SQL kun je het vrij snel lokaal aan de praat hebben.

Het stappen plan is:
- pak de {te maken}.zip uit in een folder
- maak een nieuwe site wijs de juiste folder aan en zet de hostname
- maak een nieuwe app pool aan en zet deze op .net versie 4 (4.5) doet het dan ook

Dan open je sql-manager:
- creeer en nieuwe database
- run {het te maken sql}script

Dan ga je naar de site en open je de web.config en configureer je de juiste connectiestring (naar de database)

Zo even uit de losse pols is dat het. Als jij dan een keer nette screenshots maakt en er een verhaaltje om heen dicht dan is dat voor een andere liefhebber ook geregeld ;)
 
Komt dik voor elkaar!!!
 
Werkt dat ook voor Apple's?!? ;)
 
noskos zei:
Werkt dat ook voor Apple's?!? ;)
Nou uhm, je kunt .net applicaties op mac's draaien. Voor mac en linux kun je met behulp van mono .net programma's draaien. Er zit hier echter wel een maar aan vast, niet alles werkt en je moet vaak je code er wel op aan passen. Ik heb deze code nog niet geprobeerd onder linux, maar ik vrees dat ik dit keer wat te  nieuwe dingen gebruikt heb. Dus ik vrees het niet ;)

Maarrrr je kunt natuurlijk altijd een virtuele computer gaan draaien...

 
Heren een heel erg mooi project.
Als je mee wilt doen, wat is dan de bedoeling?

Is er al een elektrisch schema?
Kan misschien op mijn werk wel voor een paar printjes zorgen.
 
Hmmm misschien toch kijken of het in php en mysql vertaald kan worden.
 
is voor mij allemaal abacadabra, ik volg het wel, en vind het hartstikke knap en geweldig, maar hier heb ik echt geen kaas van gegeten
 
Nog niet eerder gereageerd omdat het meeste boven mijn pet gaat, maar ik vind het zeker een mooi project om in de gaten te houden!
Maar mochten jullie behoefte hebben aan AutoCAD tekeningen van schema's e.d. voor de documentatie, dan kan ik deze wel voor jullie uitwerken indien deze als schets aangeleverd worden.
 
Ik hou dit project ook al een tijd in de gaten en vind het echt mooi om te zien!
Zeker nu het tot een gezamenlijk project begint te worden zou ik hier graag aan meedoen.

Probleem is alleen, ik kan niet solderen en niet programmeren.
Wel heb ik via mijn bedrijf toegang tot acces, hosting en netwerkzaken.

Ik heb hosting beschikbaar voor gebruik alleen is dit geen .net omgeving.
Mocht er ruimte en dataverkeer nodig zijn biedt ik dit graag aan!!

Server beschikt over o.a :
HP5.2.3, MySQL5, Apache, PostgreSQL, Perl, Python, apache-ASP, Tomcat 5 java server, CGI scripts incl. control panel (PLESK) voor beheer

Zou kunnen kijken of ik ergens .net hosting kan regelen maar dan moet ik even wat specs mbt versie, db's, diskspace en dataverkeer weten.
Al denk ik dat dataverkeer en diskspace wel mee zullen vallen.
 
Mooi aanbod Daan! Dank je.

Is er hier misschien iemand die thuis is in zowel .net/sql en php/mysql en de software zou kunnen aanpassen?!?
 
aanpassen van sql -> mysql zal op zich niet zo'n punt zijn, die twee verschillen weinig qua sql syntax. Echter .net code (C# of VB?) zet je niet zo 1..2..3 om in php. Zeker niet als de db onsluiting gedaan wordt via het Entity Framework bijv..
Hosting voor .Net is vaak iets duurder omdat je vast zit aan een Windows server, en bijkomende licenties dus. Ben je ook nog gebonden aan MS-SQL dan drijft dat de prijs ook weer iets op. Qua diskspace zal het allemaal niet zoveel zijn schat ik in
 
Inderdaad bedankt voor je aanbod. De ms-sql eis aan mijn kant is niet heel hard. Ik werk met een zogenaamde OR-mapper en kan dus relatief eenvoudig een andere database vasthangen. Ik weet niet of het zo eenvoudig is om het signalr deel om te schrijven (dwz realtime pushes van de server naar de browser).

Ik heb geen idee hoeveel data we gaan trekken. Op zich gaat dat waarschijnlijk best meevallen, omdat we geen dikke plaatjes heen en weer duwen.

Voor wat betreft de eisen van mijn software ik heb .net 45 nodig bij voorkeur op een omgeving die websockets ondersteund.

Rocker zei:
aanpassen van sql -> mysql zal op zich niet zo'n punt zijn, die twee verschillen weinig qua sql syntax. Echter .net code (C# of VB?) zet je niet zo 1..2..3 om in php. Zeker niet als de db onsluiting gedaan wordt via het Entity Framework bijv..
Hosting voor .Net is vaak iets duurder omdat je vast zit aan een Windows server, en bijkomende licenties dus. Ben je ook nog gebonden aan MS-SQL dan drijft dat de prijs ook weer iets op. Qua diskspace zal het allemaal niet zoveel zijn schat ik in
Je komt er tussendoor maar ik gebruik idd entity framework. Ik heb gister een hosting club gevonden die voor 4.95 per maand (ex) het spul kan hosten (1Gb schijfruimte, 50Gb dataverkeer, inclusief subdomeinen, ook met php ondersteuning, eventueel ook wordpress (kan er ook geblogged worden onder de vleugels van het forum)). Ik vind dat qua prijs erg mee vallen.
 
Dat is geen verkeerde prijs volgens mij... Ik heb mijn eigen site gehost bij web-oke.nl, dit is op een linux bak... maar ze hebben ook windows hosting waar ik de intranet site van onze kerk naartoe wil verplaatsen. Prijzen zijn dan vanaf 36,- per jaar (3,- per maand) voor 4GB hosting, inclusief .Net en mogelijkheid voor MS-SQL db.
Op een windows hoster is mysql en php bijna altijd standaard ook included. Andersom uiteraard niet ;)
 
nogmaals... ik bied gratis space aan...
Configureer het zo als jij het wil...
heb genoeg ruimte op me werk... kan nog wel een servertje bij ;)
 
Maar is dat ook inclusief .Net ondersteuning? Of gaat het om linux gebaseerde hosting?
 
Ik heb niks, ik pak een goede pc en installeer er op wat jullie willen ;)
Heb op het werk nog een vrij ip adres welke gebruikt kan worden.
Heb zelf ook nog space nodig voor mijn eigen domein naam www.kloenie.nl deze staat nu even gereserveerd.
maar binnen kort gaat die dus online.

Server 2008 R2 met Sql is zo geregeld natuurlijk.
 
noskos zei:
Wat hosting betreft zou ik het graag aan het forum koppelen indien mogelijk. Het zou inderdaad handig zijn je direct met je forum password toegang zou hebben, maar heb geen idee hoe we dat op moeten zetten.
Gezien het van een php omgeving van ??n server naar een .net omgeving op een andere server moet gaan kan je geen gebruik maken van de ingebouwde SMF functionaliteit die controleert of je ingelogd bent.

Hoe ik het zou aanpakken is een link van dit forum naar de nieuwe omgeving met een hash in de URL. Die hash is dan een gehashte waarde van bv de gebruikersnaam + een secret key + huidige datum oid. Op de nieuwe omgeving kan je dan dezelfde hash berekenen zonder dat de secret key ooit publiek wordt. Hierdoor is de hash voor iedereen anders en kan je op de nieuwe omgeving toch controleren of iemand was ingelogd. Door het toevoegen van de datum in de hash heeft het ook geen zin om de URL incl. hash door te geven aan iemand anders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan