Heb de 34 kg besteld ! Mooie dozen en stukken. Van het weekend even goed testen !@Jeffievb : dat was voor mij ook de aanleiding. Maar ben er zeer tevreden van.
Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heb de 34 kg besteld ! Mooie dozen en stukken. Van het weekend even goed testen !@Jeffievb : dat was voor mij ook de aanleiding. Maar ben er zeer tevreden van.
Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
De Gamhar was vroeger hun paradepaardje, alleen toen kwam corona en beschikbaarheid. Een wat harde houtsoort dan black wattle, maar geen quebrancha. Neutraal van geur.Veel mensen hebben het over de vieze chemische bijsmaak van Quebracho maar dat heb ik nou juist bij Marabu.
Een keer de rode doos van F&F gehad en een zak van The Bastard. Die laatse heb ik na 1 keer gebruik weggeflikkerd.
Waar ik wel over te spreken ben zijn de blauwe en zwarte dozen van F&F. De blauwe, blijft mooi constant en geeft een lichte rooksmaak. Prima sortering ook.
De zwarte (eucalyptus) zo goed als reuk en smaakloos. Brand ook mooi lang. Wel behoorlijk grote stukken (duh bigblocks). Meestal breek ik een paar stukken voor beter contact.
Vorige week bij BBQ experience centre een zak Smokin Flavours europees eiken en gamhar meegenomen.
De eiken bevalt erg goed moet ik zeggen. Mooi snel op temperatuur en reageert ook lekker vlot op zuurstof.
Gamhar staat nog dicht...
Ik ben benieuwd...aankomend weekend maar eens proberen. Beercan chicken staat op de agendaDe Gamhar was vroeger hun paradepaardje, alleen toen kwam corona en beschikbaarheid. Een wat harde houtsoort dan black wattle, maar geen quebrancha. Neutraal van geur.
Ja stapelt beter. De blauwe hebben mij positief verrastGisteren zijn mijn 34kg Namibiaans hardhout aangekomen, even vlug gespiekt en zien er mooie brokken uit.
De doos is ook praktisch, de 2 dozen nemen minder beslag in dan een zak van 10kg.
De Gamhar vanavond pas geprobeerd. Op zich prima houtskool. Duurde ff voordat het goed aan was maar geeft een neutrale geur/smaak. Het knettert echter wel als een malle. Nog niet eerder zo gehad.De Gamhar was vroeger hun paradepaardje, alleen toen kwam corona en beschikbaarheid. Een wat harde houtsoort dan black wattle, maar geen quebrancha. Neutraal van geur.
Ik noem het gruis als het niet meer op mijn kolenrooster blijft liggen en ik het dus niet meer kan gebruiken.Vraag me overigens af wanneer je het gruis kan noemen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik gebruik al jaren een kick-ash kolenmand. Die heeft ruimte van zo'n 3cm tussen de spijlen schat ik.Ik noem het gruis als het niet meer op mijn kolenrooster blijft liggen en ik het dus niet meer kan gebruiken.
De kleinere stukjes gebruik ik meestal bovenop om het vuur te beginnen. Ze hebben reletief meer oppervlak en maken onderling meer contact dus brandt mijn vuurtje sneller.