Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Iemand ervaring met de black wattle of the marabu van the bastard ? Gebruikte hiervoor altijd gele fireup zakken of dammers. Maar sinds ik een zak kamado joe bigblocks bij mijn bbq kreeg vind ik deze ook wel goed ( overigens niet hot en fast geprobeerd). Nu toe aan nieuwe houtskool, maar twijfel over dammers weer of dus de bastard/kamado joe.
Nee hoor, je bent niet de enige. Ik gebruik ook Best Charcoal Berk en Eik. Ik had in bet begin last van een vieze rooksmaak, maar dat bleek mijn onervarenheid in stoken te zijn .Ik heb maar 2 soorten die ik gebruik. Beide van Bestcharcoal. De ene is Marabu en de andere is Berk en Eik.
Ben over beide heel tevreden.
Vooral Berk en Eik is erg fijn. Makkelijk aan te steken. Is redelijk neutraal in smaak en brand mooi stabiel.
Grappig dat in t hele topic niemand berk en Eik noemt. Ben ik de enige?
Ook nu aan mijn tweede blauwe doos Namibian hardwood bezig.Ik heb gebruikt en de volgende ervaring:
Dammers: Meuk, knettert en knalt waar je bij staat. Bovendien voornamelijk gruis. Nooit meer.
Big Green Egg zak (4,5kg): Kreeg ik bij de Minimax. ik vlieg er doorheen, kleine stukken ook (dan weer minder erg voor de mx)
Flames & Flavour Blauw (Namibiaans hardhout): Mijn favoriet. Duurt wat lang voordat hij aan is, maar mega stabiel en kan er alles mee. brand langzamer op kan er lang mee doen. grote stukken.
Flames & Flavour Groen (Europees eik en beuken): Besteld omdat de blauwe er een lange tijd niet was.. brand sneller, dus sneller aan en sneller op. Wel weer mooie stukken en prima werkbaar.
Sta toch ook op het punt om de flames & flavours te bestellen. 67 euro incl verzending voor 34 kg is best een goede deal.Ook nu aan mijn tweede blauwe doos Namibian hardwood bezig.
Tot nu toe zeer tevreden.
Was eerst nog bang voor smaakjes maar top.
@Arie de Knaller : vonken bij aanmaken is me om het even. Bij mij was het tijdens het h&f een complete vuurwerkshow. Dus geen marabu meer zolang er andere opties zijn
Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Welke Dammers, black wattle of marabu?Ik heb gebruikt en de volgende ervaring:
Dammers: Meuk, knettert en knalt waar je bij staat. Bovendien voornamelijk gruis. Nooit meer.