BasBQ
Beef en Steak

Wagyu Picanha

Da’s een heel fijn stukje koei zo! 😍
 
Lekker Chef Bram, dat heb je weer heel mooi gemaakt!

Enne, met dat Zweedse kersenhout maak je dus echt alles lekker, zelfs Wagyu rund, zo zie je maar! :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Wil Wagyu ook nog een keer proberen alleen prijs voor een stukje Wagyu gaat al snel over mijn psychologische grens die ik heb gesteld voor de aanschaf van een stuk vlees. Misschien toch maar eens die grens gaan verleggen ;-)
Dit valt dus, in verhouding, reuze mee.
65 euro per kilo voor picanha bij de Hanos. Maar in verhouding he.... Is nog altijd bijna 3x zoveel als voor een ander stuk picanha., alleen niet de 300+ euro als voor ribeye 😉😜
 
Allereerst gefeliciteerd 🥳 met zowel je verjaardag als dat mooie stuk vlees. Ziet er echt uit als een feestje! Misschien toch ook eens proberen hoewel de prijs toch enigszins een belemmering blijft.
 
Nog van harte Bram, dat we nog vele jaren dit soort schitterende posts mogen zien.
Heeerlijk!

Goed om te onthouden om eens te bestellen voor een verjaardag inderdaad.
 
Dit valt dus, in verhouding, reuze mee.
65 euro per kilo voor picanha bij de Hanos. Maar in verhouding he.... Is nog altijd bijna 3x zoveel als voor een ander stuk picanha., alleen niet de 300+ euro als voor ribeye 😉😜
€65 per kilo voor picanha vind ik schappelijk. Bij mijn turkse slager ligt er Wagyu van €125 tot €350/kg.
 
Het water loopt me spontaan in de mond bij het lezen van je verslag en het kijken van de plaatjes.
Hier staat er dit weekend 'maar een gewone' picanha op de planning.
 
Heerlijk stukje vlees! Picanha staat toch wel bovenaan mijn lijstje met favoriete stukjes vlees en dan nog eens Wagyu :love:

€65 per kilo voor picanha vind ik schappelijk. Bij mijn turkse slager ligt er Wagyu van €125 tot €350/kg.
Valt eigenlijk nog beter mee dan ik dacht.
Heb ooit eens een ribeye (dry aged) van €65/kg gekocht en die was elke eurocent waard.
Alleen was dat geen 2kg vlees :ROFLMAO:
 
Heerlijk stukje vlees! Picanha staat toch wel bovenaan mijn lijstje met favoriete stukjes vlees en dan nog eens Wagyu :love:


Valt eigenlijk nog beter mee dan ik dacht.
Heb ooit eens een ribeye (dry aged) van €65/kg gekocht en die was elke eurocent waard.
Alleen was dat geen 2kg vlees :ROFLMAO:

Maar met Wagyu heb je ook nog gradaties wat de prijs bepalen. €350/kg geef ik er ook niet aan en een ribeye van 300gr voor meer dan €100 terwijl die 2cm dik is, heb ik ook geen zin in.

Een vriend van een vriend heeft als hobby Wagyu koeien en laat er elk jaar 2 slachten en verkoopt het dan onder vrienden voor €17/kg. Maar hij laat het in een slagersschool versnijden omdat ze dat daar gratis doen en die kinderen leren dus de supermarkt snitjes. Dus de lekkere stukken vlees die wij hier kennen, kennen ze daar niet. Die vriend van me ging nu eens proberen om de volgende keer short ribs en een aantal andere zaken vast te krijgen. Ik ben zelfs bereid om er wat meer voor te betalen. Dus ben benieuwd.
 
Lekker je verjaardag gevierd zo 👍🏻👍🏻, ziet er geslaagd uit.

laatst Japanse wagyu entrecote op vanuit een gietijzeren pan. Van het gas, niet gebeurd dus 😁
Maar ga ook zeker de Australische proberen. Het minder doorregen lijkt mij lekker d’r.

door jou verslag gaat het niet zo lang meer duren, thanks
 
Bedankt voor de felicitaties allen.
Het was echt een hele fijne ervaring.

En zo als je leest voor Wagyu best te doen. Let wel op de prijzen die m’n Broer noemt zijn exclusief de BTW. Dus er komt nog wat bij. En het zijn de prijzen in België.
Ik heb eea ook moeten trimmen. Waarvan ik 100gr “schoon” vet heb bewaard. De rest was vlies met vet enz. Ik heb van de 2085g ongeveer 1700g over gehouden. Dat is vrij normaal als je groothandel stukken koopt. En dat verschilt ook enorm per stuk vlees dat je koopt.
 
De rest heb je toch zeker ook bewaard? Mooi voor de worst 😁.

Ik denk dat die stukken niet zoveel verschillen als een andere online slager of elders waar je hele delen koopt .. Kan me vergissen
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Nog gefeliciteerd Bram en wat een manier om jezelf te trakteren. De Picanha ziet er heerlijk uit maar de aardappels en paddestoelen mogen er ook zijn. Leuke bijgerechten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan