BasBQ
Beef en Steak

Ugly Drum Smoker afmetingen

  • Onderwerp starter JoostdeMan
  • Startdatum
JoostdeMan zei:
Leuke dag gehad met bouwen van mijn Ugly Drum Smoker. En hier het beeldmateriaal:

27b32dfe-c01f-4d63-8fee-9b972400b218_zps57a8d7de.jpg


En binnenkort: Roken!!!
(met een quote van mijn bericht heb je de goede code ;))
 
Hierbij mijn set met foto's van MIJN Ugly Drum Smoker:

27b32dfe-c01f-4d63-8fee-9b972400b218_zps57a8d7de.jpg

Het kale vat.

102_zps76ea4554.jpg

Het vierendelen van het vat.

103_zpsdf77655f.jpg

Afplaktape als schietlood voor een rechte lijn.

104_zps09cf3cd9.jpg

Vastzetten voor de bokwieltjes.

108_zpsb12be1dd.jpg

Het vierkante kolenmandje.

113_zps18f9211e.jpg

Na het boren en passen dan tijd om de spuitcabine in te gaan.

116_zpsc3460ae8.jpg

Het eindresultaat moet nog even goed drogen.

P.S.
Foto staan op photobucket.com wel rechtop.
 
Netjes Joost! Hoe hoog is je kolenmand geworden incl. draagbeugel?
 
Goedwerk, mooi smokertje.....
Heel veel plezier er mee!
 
Gisteren mijn UDS in gebruik genomen. Om te beginnen kokosbriketten aangestoken en met lunchtijd mijn UDS gevuld.

201306302_zpsc3edaf05.jpg
 
Temperatuur laten zakken tot zo'n 200 graden Fahrenheit. Leuk om te experimenteren met luchttoevoer en rookafvoer.

5b33255b-f1be-4a21-8d9e-8313e36d1938_zps29888890.jpg
 
Afgezien van het aansteken van de kokosbriketten met de snelstarter amper rook of nare geur.

201306301_zps81ea9d34.jpg
 
Eerste stukje vlees gerookt in 35 minuten. Zag er in het echt nog beter uit.

201306306_zps6dae81fb.jpg
 
Verder heeft mijn UDS meer dan tien uur de temperatuur van 200 graden Fahrenheit vastgehouden. Ver ben ik erg te spreken over de kokosbriketten. Nu ben ik opzoek naar een simpel recept voor  het roken van spareribs en  vis bijvoorbeeld makreel.
 
Ik weet oude topic maar als ik het goed gezien heb liggen de roosters op 4 bouten die door het metaal geschroefd zijn.

Qua stabiliteit is het niet beter om 3 punten te gebruiken?

Bij 4 moet je alles exact op de mm monteren anders gaat het wat wiebelen.

 
Hermanusb zei:
Ik weet oude topic maar als ik het goed gezien heb liggen de roosters op 4 bouten die door het metaal geschroefd zijn.

Qua stabiliteit is het niet beter om 3 punten te gebruiken?

Bij 4 moet je alles exact op de mm monteren anders gaat het wat wiebelen.
Ik heb er 3 inzitten! Alleen nog niet getest. Ik heb ook 3 luchtinlaten. Met pijpjes omhoog. Weet iemand of dat een reden heeft? Dat zie ik veel op plaatjes,  vandaar. Ik heb de boutjes om de buizen mee vast te maken door laten steken voor de roosters. (tenminste 1 dan want de rest moet nog!-) ik heb ook pijpjes onder het mandje door laten lopen. Dat had ik gezien op een foto en ik zag met het uitbranden van de drum (ik had een pijp in de inlaat gestoken) dat rond het uiteinde vd pijp alles weggebrand was.
 
Ik ga ook 3 inlaten maken waarbij de 22mm pijp omhoog gaat en de kogelbanen op werkrooster zitten.
Ik doe er 3 omdat ik op 1 daarvan de ventilator Vd heatermeter permanent wil monteren.

De 2 andere kan ik dan gebruiken naar wens.

 
Edel zei:
Weet iemand of dat een reden heeft?
Dan hoef je niet te bukken om bij te regelen  #:-S

Hermanusb zei:
Ik ga ook 3 inlaten maken waarbij de 22mm pijp omhoog gaat en de kogelbanen op werkrooster zitten.
Ik doe er 3 omdat ik op 1 daarvan de ventilator Vd heatermeter permanent wil monteren.

De 2 andere kan ik dan gebruiken naar wens.

Als je de UDS gaat regelen met een HM, heb je aan 1 kraan genoeg is mijn ervaring
 
Ceriel zei:
Edel zei:
Weet iemand of dat een reden heeft?
Dan hoef je niet te bukken om bij te regelen  #:-S

Hermanusb zei:
Ik ga ook 3 inlaten maken waarbij de 22mm pijp omhoog gaat en de kogelbanen op werkrooster zitten.
Ik doe er 3 omdat ik op 1 daarvan de ventilator Vd heatermeter permanent wil monteren.

De 2 andere kan ik dan gebruiken naar wens.

Als je de UDS gaat regelen met een HM, heb je aan 1 kraan genoeg is mijn ervaring
Ik dacht al dat dat de reden was! ;-)
Ik wil het op de 'natuurlijke' manier proberen te doen. Een beetje spelen met en regelen met de inlaat. Voor nu probeer ik het ook zo goedkoop mogelijk te houden en dat lukt aardig. Ik moet alleen nog wel een rooster kopen...
 
Aangezien ik ook hogere temperTuren wil kunnen halen en de mogelijkheid wil hebben om zonder heatermeter te werken kies ik voor 3 luchttoevoeren.

De kraan kan NL altijd dicht......
 
Terug
Bovenaan Onderaan