BasBQ
Beef en Steak

Ugly Drum Smoker afmetingen

  • Onderwerp starter JoostdeMan
  • Startdatum
Hermanusb zei:
Aangezien ik ook hogere temperTuren wil kunnen halen en de mogelijkheid wil hebben om zonder heatermeter te werken kies ik voor 3 luchttoevoeren.

De kraan kan NL altijd dicht......
Dat is ook de reden dat ik er 3 op heb zitten  ;)
 
Wat is de maximum temp die je kan krijgen met je UDS 200l?
Vandaag kwam ik tot 140? C. Ik heb 3 inlaten 22mm en de deksel van een weber 57 cm erop. Alles open met pan water erbij boven de kolen ook om het vet op te vangen. Dat viel een beetje tegen. Later heb ik de pan er nog even afgehad en toen kreeg ik hem tot 170. gestart met de minion methode.
 
https://www.dropbox.com/sh/5ek0vpqp8dgmlq7/AAA0eY3tlSeHuaVo0oWMGg1ha?dl=0
Werkt dit? Want van die photobucket word ik een beetje gek.
Dit is/ wordt mijn UDS! Dit is wel een grote!
 
Edel zei:
Wat is de maximum temp die je kan krijgen met je UDS 200l?
Vandaag kwam ik tot 140? C. Ik heb 3 inlaten 22mm en de deksel van een weber 57 cm erop. Alles open met pan water erbij boven de kolen ook om het vet op te vangen. Dat viel een beetje tegen. Later heb ik de pan er nog even afgehad en toen kreeg ik hem tot 170. gestart met de minion methode.
Die pan water zorgt ervoor dat je temperatuur niet hoger wordt. Bij een low&slow sessie zorgt dit ervoor dat je temp stabiel blijft.
Met een UDS heb je een smoker voor lage temperaturen in huis, voor high en fast zul je een kamado of een ketel moeten gebruiken  ;)
 
Ceriel zei:
Edel zei:
Wat is de maximum temp die je kan krijgen met je UDS 200l?
Vandaag kwam ik tot 140? C. Ik heb 3 inlaten 22mm en de deksel van een weber 57 cm erop. Alles open met pan water erbij boven de kolen ook om het vet op te vangen. Dat viel een beetje tegen. Later heb ik de pan er nog even afgehad en toen kreeg ik hem tot 170. gestart met de minion methode.
Die pan water zorgt ervoor dat je temperatuur niet hoger wordt. Bij een low&slow sessie zorgt dit ervoor dat je temp stabiel blijft.
Met een UDS heb je een smoker voor lage temperaturen in huis, voor high en fast zul je een kamado of een ketel moeten gebruiken  ;)
Ja ik weet dat ik hem niet heel heet zou kunnen krijgen. Maar ff naar de 200? trekken, misschien 250 had ik toch wel op gerekend. Vol starten zonder waterpan zal een heel ander verhaal zijn! Maar dit was de eerste sessie en het resultaat was goed. Het gaat hierbij tenslotte om low&slow.
 
Terug
Bovenaan Onderaan