BasBQ
Beef en Steak

Ugly Drum Smoker afmetingen

  • Onderwerp starter JoostdeMan
  • Startdatum
En is een lengte voeler 35 mm genoeg of moet ik voor de variant van lengte voeler 50 mm voor een thermometer!?

 
Nog iemand tips waar ik een metaalboor kan aanschaffen voor mijn ondertussen ontvangen 3/4 inch kogelkranen. Bestaan er trouwens 'traploze' metaalboren om met ??n boor verschillende maten gaten te boren?
 
Yep, er zijn stappenboren waar je dat soort dingen mee kunt doen. Of anders voorboren en dan opboren.
 
Als ik grotere gaten moet maken, pak ik vaak een klein boortje dan aftekenen. Een paar keer prikken, dan even de dremel erbij en klaar. Soms vervang ik de dremel ook wel eens door een hamer  ;D. Daarna even rondvijlen klaar, kost niets. En ja ik weet dat goed gereedschap heel wat waard is, maar als ik weet dat ik het niet veel ga gebruiken, werkt de jbfmh methode ook goed (jan boere fluitjes met hamer)
 
Zie op internet thermometers van het het merk River Country voor mijn UDS, in het bijzonder de 2" River Country Stainless Steel Adjustable BBQ, Smoker Thermometer (RC-T2SS).

Wie heeft er ervaring met dit merk? Vooral qua nauwkeurigheid en waterdichtheid.

http://www.rivercountry101.com/servlet/StoreFront
 
River country smoker thermometer ontvangen via de pakketdienst! En volgende week ik mijn Ugly Drum Smoker monteren, dan heb ik eindelijk ruimte in mijn agenda.
 
jaaaaa, ik wil ook foto's zien  :)
 
Die foto's komen er zeker! Alleen hoe plaats ik die op het forum?
 
Excuses, zie het al. Ga me zo direct aanmelden bij Photobucket!
 
Ik heb afgelopen weekend wat modificaties gemaakt. Zal morgen nieuwe gegevens plaatsen.
 
Beste Felix,

De lezers, ik dus ook zijn benieuwd naar je modificaties. Zit nog na te denken over de positie van mijn vlammendemper.

Groet,

JoostdeMan
 
In mijn huidige setup ligt het rooster op 17 cm van boven en de deflector op 30 cm vanaf de bovenkant.

Kan je hier wat mee?
 
En ga je hier nog wat aan wijzigen? Of zijn er andere zaken die gemodificeerd gaan worden?
 
Nee, eigelijk niet.
UDS doet het prima zo. Straks een controller uiteraard...:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan