BasBQ
Beef en Steak

Thermoworks Signal roostertemperatuur verandert

Free_ltd

Gerijpt

M

Mwoah garantie is zelf met brexit niet zo moeilijk, kost gewoon meer om dingen van hot naar her te versturen.
Wat was de setup dis je hebt gebruikt? Kan het zijn dat de rooster sensor direct boven de kolen lag (evt op de rand van de deflector)? Want als dat niet zo was dan is er iets mis, of jn de nieuwe firmware of in je tempsensor. Kan zijn dat er wat vocht in is gekomen bij het schoonmaken, dan willen ze nog wel eens gek doen, paar uur op 150 graden in de oven wil dan wel eens helpen. Overigens moet het volgens mij niet kunnen, dus als het vocht zou zijn zou ik alsnog garantie claimen. Voor de zekerheid zou je de ip rating kunnen checken.
Zoals je op de foto ziet, is de sonde vooraan op het rooster geplaatst

A487A832-A6AD-4D5F-AA60-84E2008D5AAB.jpeg

Barbeknoei

Gemarineerd

Het blijft een bbq met houtskool en geen oven . Het zou ook kunnen zijn dat je houtskool een keer niet gelijkmatig brandt.

Free_ltd

Gerijpt

Het blijft een bbq met houtskool en geen oven . Het zou ook kunnen zijn dat je houtskool een keer niet gelijkmatig brandt.
Maar is nu al 2 sessies na mekaar. Ben vergeten van de laatste 2 x een screenshot te maken van de grafiek. Die gaat op en af gelijk een leugendetector :D

cold_as_ijs

Pitmaster

Zet hem in het midden van het rooster en check of de temperatuur nog steeds zoveel varieert. Als dat het geval is kan het de sensor zijn. Je kan dat testen door de vlees sensor te gebruiken in het midden va het rooster, wel temperatuur niet boven de 120 laten gaan.

Free_ltd

Gerijpt

Zet hem in het midden van het rooster en check of de temperatuur nog steeds zoveel varieert. Als dat het geval is kan het de sensor zijn. Je kan dat testen door de vlees sensor te gebruiken in het midden va het rooster, wel temperatuur niet boven de 120 laten gaan.
Zal ik de volgende sessie eens doen

noskos

Administrator
Forumleiding

Ik kan het niet helemaal goed inschatten maar zo zit je wel erg dicht met je voeler bij de buitenkant van je platesetter. Daar heb je meer kans op directe hitte van het vuur. Iets waar voelers over het algemeen niet zo blij van worden.

Free_ltd

Gerijpt

Ik kan het niet helemaal goed inschatten maar zo zit je wel erg dicht met je voeler bij de buitenkant van je platesetter. Daar heb je meer kans op directe hitte van het vuur. Iets waar voelers over het algemeen niet zo blij van worden.
Dennis, in dit geval kon ik niet anders omwille die bak. Maar normaal probeer ik de sonde meer naar het midden te plaatsen. De vorige keer ging hij nog heviger op en af en toen zat hij meer naar het midden.

Free_ltd

Gerijpt

Als er iets aan scheelt, hoop ik dan toch aan de sonde ipv aan het toestel, want heen en weer met de UK zitten klooien heb ik geen zin in.

Nu, ik heb ook nog een inkbird en vraag me af of ik daar de probes ook van kan gebruiken bij de Signals?

mrooding

Administrator
Forumleiding

Als er iets aan scheelt, hoop ik dan toch aan de sonde ipv aan het toestel, want heen en weer met de UK zitten klooien heb ik geen zin in.

Nu, ik heb ook nog een inkbird en vraag me af of ik daar de probes ook van kan gebruiken bij de Signals?

Geen idee of dat werkt maar is zo getest. Tevens heeft thermapen ook gewoon een nederlandse officiele webwinkel waar losse probes verkocht worden: https://www.thermapen.nl/Probes-clips

Ridevi71

BBQ Junkie

Gebruik ze eens tegelijkertijd. Samen naast elkaar
Als ze er beide last van hebben Is er waarschijnlijk geen defect

Barbeknoei

Gemarineerd

Een vraag die mij even te binnen schiet. Gebruik je op dit moment (op het moment van problemen) ook de billows?

Bovenaan Onderaan