Maarten-B
Vuurmaker
Waar heb je die damper besteld?
Bij thermapen.nl
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waar heb je die damper besteld?
Bedankt voor de info.
Ik ben niet verder ingegaan op het aangehaalde argument dat het de prijs van de Billows omhoog zou stuwen en dat klanten die het niet nodig hebben (volgens hen de meerderheid) 'te veel' zouden betalen. Ze verkopen die damper zelf voor $3 vraag me af wat voor hen de winstmarge daarop is.Dat ding kost in de VS drie dollar. Dat maakt op dat bedrag ook het verschil niet.
Ik was met verzenden en invoerrechten mee uit het VK 32 euro kwijt…
Mss als ik wat meer sessies had gedaan, dat het wat meer onder controle zou zijn. Maar nu de damper er is, maar direct besteld. Kan ik daarna nog zien of ik het gebruik of niet.ik heb zo de indruk dat mensen die de temperatuur niet goed onder controle krijgen zonder damper hun top vent gewoon teveel laten open staan.
Mijn daisy wheel is net niet dicht, je moet goed kijken om te zien dat hij open is en ik heb helemaal geen probleem met overschoots of instabiliteit.
@Barbeknoei , jij hebt er ook geen last van, hoe staat jou top vent?
Nope inderdaad ook geen last van.ik heb zo de indruk dat mensen die de temperatuur niet goed onder controle krijgen zonder damper hun top vent gewoon teveel laten open staan.
Mijn daisy wheel is net niet dicht, je moet goed kijken om te zien dat hij open is en ik heb helemaal geen probleem met overschoots of instabiliteit.
Je topvent bijna helemaal dicht doen lijkt me niet slim. Je rook moet wel kunnen ontsnappen.ik heb zo de indruk dat mensen die de temperatuur niet goed onder controle krijgen zonder damper hun top vent gewoon teveel laten open staan.
Met m'n Kamado zet ik de top vent een klein tikje verder dicht dan dat ik normaal zou doen wanneer ik zonder controller zou werken. Zodat de bbq de neiging heeft om een klein beetje te zakken met temperatuur. Hierdoor hoeft de ventilator af en toe maar een klein pufje op lage toeren te geven om de boel op temperatuur te houden. Dus hoever de top vent openstaat ligt aan de gewenste temperatuur. Ja, ik zou er ook voor kunnen kiezen om de top vent verder dicht te zetten en de ventilator meer het werk laten doen.Je topvent bijna helemaal dicht doen lijkt me niet slim. Je rook moet wel kunnen ontsnappen.
hmm 13 euro vind ik toch nog aan de prijs voor dit stukje plastic (7 euro + 6 euro verzendkosten).
Het zal wel helpen met de regeling, maar over het algemeen krijg ik hem netjes stabiel zonder. Enige keren dat het fout ging stond de top vent te ver open. Zal eens kijken of ik hem in de VS kan bestellen en daar naar een collega kan sturen. Kost dan maar 6 dollar.
Laat de uitkomst vooral weten. Mocht het goed bevallen dan ga ik ook een poging wagen.Damper vandaag toegekomen. Binnenkort eens testen
Laat de uitkomst vooral weten. Mocht het goed bevallen dan ga ik ook een poging wagen.
Voornaam bij zulke sessies is dat ge razendsnel het deksel terug sluit.Bij mij gaat het vaak mis na een lange sessie, met een constante mooie temperatuur.
Ik open dan de deksel om bijv om in te wikkelen in aluminium folie of papier of in te smeren met bbq saus.
Daarna pas komen de problemen. Terwijl de stand van de topvent niet is verschoven.
Zal mijn ervaringen hier ook posten
Ah ha, goed idee.als je de thermometer achteraan, of tussen de stukken plaatst dan werkt de open lid detectie niet heb ik al gemerkt.
op die moment begint hij dan te blazen en ben je gezien.
Ik trek in zo een geval even de probe uit en plug die terug in als het deksel dicht is.
Dit is mijn huidige sessie met een Boston Butt die ik zojuist in folie heb gewrapped. Dan zie je korte overschoot van ongeveer 3 graden wat snel vanzelf wordt gecorrigeerd. De "lid open dection" van de Fireboard 2 werkt prima. Ik heb alleen vanochtend 120 graden ingesteld, verder heb ik niks hoeven doen.Bij mij gaat het vaak mis na een lange sessie, met een constante mooie temperatuur.
Ik open dan de deksel om bijv om in te wikkelen in aluminium folie of papier of in te smeren met bbq saus.
Daarna pas komen de problemen. Terwijl de stand van de topvent niet is verschoven.
Zal mijn ervaringen hier ook posten