Beef en Steak

Sashi beef cote de boeuf

Grimlord

Gemarineerd
Omdat vrouwlief ook een echte carnivoor is, besloot ik dat het voor moederdag net iets meer mocht zijn dan een standaard ribeye of cote de boeuf.

Een lokale slager heeft een goed gevulde rijpingskast, die vol hangt/ligt met heerlijkheden van verschillende rassen.
De uiteindelijke keuze viel op sashi beef die een rijping van 5 weken heeft gehad
ceb8145515209b1f72a8bfb88c5d7a77.jpg

Het vlees bestrooid met een steakmix die we beiden lekker vinden. Voor puristen zal dit waarschijnlijk not done zijn, die doen peper liever achteraf (maar las ook andere meningen) dus toch maar voor deze all in one mix gegaan.

Het vlees reverse sear bereid.
9aaff1b74b9a1a0af9d8f79d15b689b3.jpg

Dit gaf me de gelegenheid om nog even te abieritieven. Als abieritief is een oude geuze altijd wel een topper. Deze keer viel de keuze op een Oud Beersel
bfdcd83d14a81d3b0fd0a23a7799c016.jpg

Moest toch nog even terug naar binnen voor wat snijwerk. Bij het vlees kwamen een pico de gallo, ovengebakken champignons en hasselback aardappelen.
a32d328b1a81a1ed3d51ba88da41e5b9.jpg

Nadat het vlees op zijn ideale kerntemperatuur zat, dit even laten rusten en de Q opgestookt naar een 250⁰ om dan het vlees af te grillen.
ba10a5e5e1f62d85d35742bb59cf1f06.jpg

Dan aangesneden, omdat ik mooie grillstrepen wilde, is de grijze rand aan 1 kant wat dikker.
bd7de616e67e9b70a75e55189c10dd10.jpg

Het was een heerlijke maaltijd.
Het vlees was naast moeder de ster van de dag. Wat een smaakbom!
5a35de1b9a8906c2622de6629d23904b.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

wauw. wat een heerlijk bordje eten zeg
perfectie

Je hebt goed je best gedaan! De aardappelen zien er ook gaaf uit zeg!

Wat een prachtig stuk vlees ! mooi compleet bordje ook 🥲

Ziet er zalig uit.

Wat die peper betreft, heb ik me eens zitten inlezen.
Peper vooraf zou enkel een probleem zijn als je direct het vlees cremeert of een initial sear doet. De peper verbrandt dan.
Als je een reverse sear doet, vormt dat geen probleem. Tegen dat je gaat searen zou de peperine reeds haar werk gedaan hebben.

Jammie. Dat ziet er goed uit hoor!!

Dat ziet er inderdaad errug smakelijk uit. Van pico de gallo had ik nog niet eerder gehoord (heel fijn dit forum :), je blijft lekker dingen zien) dat ziet er ook wel lekker uit voor d'rbij.

Ziet er heerlijk uit mooie garing, Pico de Gallo is heerlijk deze versie is meer als salade
Hasselback heeft ook een mooi korstje, Top.
Ik denk dat ik 1 van de weinige Hollanders ben die kan genieten van een Oude Geuze. In NL niet zo bekend ik heb altijd Boon.
Deze Suske en Wiske Geuze (de Schat van Beersel) ken ik niet;);)

Fantastisch, en dan ook nog zo’n heerlijk biertje erbij.

Dit ziet er mooi uit. Lekker stukje vlees, met een mooie garing. Aangevuld met fijne bijgerechten. Je vrouwlief heeft het getroffen.

Heerlijk z’n mooie steak. Cuisson lust ik zo ook wel. Zeker vergezeld met een oude geus. Ik ben helemaal gek van die combi. Mijn favoriete Geuze is Mariage Parfait van brouwerij Boon. Staat hier altijd op voorraad

Terug
Bovenaan Onderaan