BasBQ
Beef en Steak

Rooster schoonmaken/branden?

SandyMan

Pitmaster

Ik gebruik de,,
Barbecue schoonmaaktray
Ja die heb ik ook!
Gebruik hem niet vaak, maar gewoon af en toe alles weer mooi glimmend.
Gewoon lekker laten weken in heet water met dreft oid. daarna met klein schuursponsje is alles er zo vanaf.
daarna altijd wel gehannes hoe ik het water weer uit deze tray haal, maar meestal gaat bijna alles in een emmer daarna haha!
Verder gewoon een roosterborstel eroverheen na/voor het bbq'en met heet vuur eronder.

Smokie

Vuurmaker

Uurtje in een vuilniszak met warm water en dreft. Daarna met de borstel schoonmaken en wat er niet afkomt met de borstel met een staalborsteltje (of met aluminium folie, werkt ook)

Scoozy

Kooltjesharker

Uurtje in een vuilniszak met warm water en dreft. Daarna met de borstel schoonmaken en wat er niet afkomt met de borstel met een staalborsteltje (of met aluminium folie, werkt ook)
laat hem een paar uur in de zon/nachtje zitten in die vuiniszak goed afgesloten met een flinke scheut Amoniak en je zal versteld staan ;)

Smokie

Vuurmaker

laat hem een paar uur in de zon/nachtje zitten in die vuiniszak goed afgesloten met een flinke scheut Amoniak en je zal versteld staan ;)
Zal ongetwijfeld meer effect hebben maar het idee dat iets wat met ammoniak in aanraking komt ook weer direct met mijn vlees in aanraking is weerhoudt me ervan.

Scoozy

Kooltjesharker

Zal ongetwijfeld meer effect hebben maar het idee dat iets wat met ammoniak in aanraking komt ook weer direct met mijn vlees in aanraking is weerhoudt me ervan.
Je spoelt hem toch af nadien dus is niets meer van te bespeuren hoor :)

cold_as_ijs

Stoker

Je spoelt hem toch af nadien dus is niets meer van te bespeuren hoor :)
En wat dan nog, ammoniak is redelijk basic spul. Het is in hoge concetraties niet gezond en kan reacties geven, maar zelfs als zou je het laten drogen dan blijft er te weinig achter op je rooster om er iets van te merken.
Je moet ook niet vergeten dat afwasmiddel ook niet heel gezond is als je het drinkt :D. Ammoniak reageert overigens heel goed met vet, geeft rare grijze smurrie. Tenminste dat was zo op mijn weber rooster dat ik slecht had onderhouden (lees was heel smerig :ROFLMAO:)

Imker

Kooltjesharker

Ik koop iedere keer een nieuwe... :)

Vaak na gebruik ga ik nog met een stuk aluminiumfolie over het rooster en daarna met zo'n krabber. En voor de volgende keer maak ik hem voor gebruik met een sopje schoon.

Bovenaan Onderaan