BasBQ
Beef en Steak

Relaxt avondje BBQ

 
 
 
 
 

Bram

Gerijpt
Berichten
4.966
Beste BBQ genoten,

Na die overheerlijke chocolade boterkoek was ik weer helemaal zen en had ik zin dat door te zetten voor de avond. In de vriezer lag nog een mooie reep staartstuk. Welke ik betwijfel of het echt Picanha mag heten. Maar de smaak is er iig niet minder om. Deze had ik na de koffie wat getrimd en voorzien van een mooi laagje zeezout. Deze ging voor de rest van de dag onafgedekt de koelkast in voor een dry brine. Een maaltijd is niet compleet zonder de groentjes. Dus lekker wat krieltjes en groene asperges gehaald. Ook hadden we nog een paar maïskolven liggen die konden ook mooi mee liften. Het geheel had zulke lekkere plaatjes opgeleverd dat ik jullie deze niet wilde onthouden.
Daar gaan we

Het vlees kwam heel mooi uit de koelkast. Mooi rood van kleur. Dit stuk ging mooi indirect bij 107gr op het ei. Met een klein blokje eik voor de rook.

dEVbHxAh.jpg


KuUZ5thh.jpg


Nu kon de weber aan voor de aardappels. Die hebben ongeveer een uur+ nodig. Dus konden mooi gelijk met het vlees op de BBQ.
Aardappels zijn ingesmeerd met knoflook, ui, tijm, zout peper en een wolkje paprika poeder. De ui en knoflook had ik geraspt. Tijm had ik goed klein gehakt.

7hG4iA7h.jpg


Het laatste half uur ben ik uiterst relaxt de groene asperges gaan grillen. Ook de maïskolven heb ik nu indirect bij de aardappels gelegd.
Zodra de asperges goed waren heb ik die in een rvs bakje gedaan en indirect bij de groentes gelegd. In dat bakje zat wat zout, peper en citroensap om de asperges iets mee te geven. (kek tum genieten die ouwe)

7ZyqWr1h.jpg


bSJ1J95h.jpg


Stukje vlees was ondertussen ook mooi op temperatuur. Deze kon nog even wat strepen krijgen op de WGA. Niet helemaal gelukt. Stuk vlees was wat rond. Maar een paar kruisjes en wat kusjes van de vlammen later zat het mooi op 50gr kern en kon het er af en op tafel. Groentes er bij gehaald, aansnijden en aanvallen maar.

fQBGRC7h.jpg


i5MzYJ3h.jpg


ZmKE8S5h.jpg


Niet helemaal tot perfectie, iets klein grijs randje. Het smaakte er iig niet minder om. De meiden mochten het dessert kiezen. En dan is er maar een ding dat altijd naar boven komt... Marshmallows !! Omdat we toch in het chocolade thema zaten gelijk maar s'mores gemaakt. Meiden super blij.

0lDTNtph.jpg


zKx6Covh.jpg


HlFFWRah.jpg


Dat was echt een heerlijk dagje. Heerlijk gegeten en zitten snoepen, het kon niet op :cool:
Vlees had enkel zout gehad. De smaak van Rubia gallega kwam zo nog beter naar voren. Wat is dat toch een heerlijk stuk vlees. Mooi vergezeld met de groentes was dat helemaal TOP. En dan een zoet dessertje na, lekker uit het pannetje lepelen. We hebben ons goed vermaakt zo als jullie zien.

Bedankt voor het lezen en kijken
Bram
 
Laatst bewerkt:
Die mails kolven, hoe smaken die :p :ROFLMAO: (autocorrect?)

Ziet er heerlijk uit en dan die mooie XXX erop. Prachtig.

Hoe doe jij de chocolade met de marshmellows? Heb het eens gewoon gedaan, maar werd snel hard om in te soppen. Toen kreeg ik hier het advies om eerst de chocolade te smelten en te mengen met boter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Ziet er werkelijk top uit! En omdat 1 BBQ niet voldoende was heb je er maar 3 gebruikt? :) Mooie dag grillen zo, zijn de betere dagen/avonden!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Ziet er heerlijk uit en dan die mooie XXX erop. Prachtig.

Hoe doe jij de chocolade met de marshmellows? Heb het eens gewoon gedaan, maar werd snel hard om in te soppen. Toen kreeg ik hier het advies om eerst de chocolade te smelten en te mengen met boter.
Roomboter in de pan, dat smelten. Daarna de chocolade er bij. Roeren tot het smelt. Daarna verdunnen met melk. Zo blijft de chocolade vloeibaar en brand ie niet aan de pan vast. Het schoonmaken van de pan gaat hierdoor ook een stuk makkelijker. Op dat bedje van chocolade leg je dan je spekkies.
 
Mooi verslag met idem Q resultaat.
 
Bram, dit ziet er verrukkelijk uit. En gelijk weer eens alle drie de Q's van net stof kunnen ontdoen. 🤣
Het stuk vlees ken ik van naam niet. Ziet er wel fraai uit met een mooie garing. Tja en dat randje, niet druk over maken.
Smakelijk.
 
en na het eten een lekkere borrel en even op de bank gaan liggen..... om laat in de avond wakker te schrikken :ROFLMAO:

Het is genieten geweest Bram, dat zie aan de foto's.
Lekker man.
 
Vlees ziet er heerlijk uit. Groene asperges zijn ook erg lekker van de Q.

Zal vast en zeker gesmaakt hebben.
 
Fantastisch Bram, leuk je weer eens in actie te zien... al is het slechts een foto. Het ziet er allemaal zalig uit, dat heb je erg goed gedaan zo!
 
Tjo.ge, met 3 BBQ 's zelfs, en dan zeggen de meesten dat bbqen voor luie mensen is, totdat ze er iets van proeven, dan snappen ze het pas lekkerrrrrr

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Mooie maaltijd Bram, je bent lekker bezig geweest met 3 bbq's en mooi om te zien dat die meiden van jullie precies weten wat ze als toetje willen van de bbq😃
 
Wat een feest Bram. Heerlijk op je gemak met de asperges garen. Dan is zo'n go anywhere toch wel onwijs handig. Meiden blij. Jij blij. Wat wil je nog meer
 
Ziet er weer geweldig uit Bram. Vooral die xxx grilmarks. Moet gesmaakt hebben. En ook goud die marshmellows. Mooie manier om het te bereiden. Op de WMT vond ik zo'n stokkie met een marshmellow niet erg. Maar bij de Bastard word ik er toch niet blij van. Dit maar eens op jouw manier maken.
 
Roomboter in de pan, dat smelten. Daarna de chocolade er bij. Roeren tot het smelt. Daarna verdunnen met melk. Zo blijft de chocolade vloeibaar en brand ie niet aan de pan vast. Het schoonmaken van de pan gaat hierdoor ook een stuk makkelijker. Op dat bedje van chocolade leg je dan je spekkies.
Kijk hier was ik ook benieuwd naar, thnx voor de tip!
 
Terug
Bovenaan Onderaan