BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork

 
 
 
 

R@lph

Kooltjesharker
Berichten
193
Gisterenochtend vroeg opgestaan om de WSM aan te slingeren. Vrijdagavond de voorbereidingen voor pulled pork reeds getroffen.
Stuk procureur van de Hanos, Van der Zee vlees.
Injectie (wedstrijd pp noskos recept) + rub Franky's pork prank.
D01sO22.jpg

EDCJZlS.jpg

haisvDl.jpg

Na 5 uurtjes, ca 73C in de glaze gezet (noskos wedstrijd pp recept)
6KIPjXA.jpg

Na 2 uurtjes ingepakt en weer terug erop.
4ItsFhs.jpg

De DIY CAC werkt na 4 jaar nog steeds prima :)
Na wat prikken, het vlees bij 92C eraf gehaald
8ueEYu5.jpg

Eerst even laten uitdampen, daarna uurtje rusten.
qw0Qd25.jpg

Bak vol pulled pork, met de eindsaus erbij.
xTc5wZT.jpg

Tijdens deze run de Meater+ meteen uitgeprobeerd.
UOUy1y0.jpg
 
Ziet er heel goed uit, smaakte zeker net zo goed?
Wat bedoel je met een DIY CAC?
 
Ziet erg goed uit.
Procureur ligt in diepvries en WSM staat klaar.
Nu nog plannen wanneer ik hetzelfde hier ga doen.

Mooie deur in WSM. Waar heb je die gekocht?
 
Mooi stuk vlees, dat zal lekker gesmaakt hebben! Soms vind ik de dingen die je kunt doen met de leftovers even leuk als het oorspronkelijke gerecht 😎.
 
Ziet erg goed uit.
Procureur ligt in diepvries en WSM staat klaar.
Nu nog plannen wanneer ik hetzelfde hier ga doen.

Mooie deur in WSM. Waar heb je die gekocht?
Deurtje heb ik vervangen door een Cajun Bandit rvs variant. Deze is toen in de UK besteld bij : https://gocookoutdoors.com/product/wsm-replacement-doors/ Maar deze bestaat blijkbaar niet meer.
Zie onderstaand.
 
Lekker pulled pork! Ziet er goed uit. Ik had wel een broodje gelust.
 
Lekker broodje gemaakt en nog over gehouden
 
Deurtje heb ik vervangen door een Cajun Bandit rvs variant. Deze is toen in de UK besteld bij : https://gocookoutdoors.com/product/wsm-replacement-doors/ Maar deze bestaat blijkbaar niet meer.
Zie onderstaand.
Waarom heb je de deur vervangen? Ze voelt inderdaad niet zo stevig maar bij mij sluit ze perfect.
 
Als de alu het begeeft zal ik hem ook vervangen, tot die tijd laat ik hem zitten. Zo vaak hoeft hij eigenlijk niet open.
 
In mijn 47cm WSM zit ook een Cajun Bandit RVS deur. Waarom? Omdat het kan :D Is gewoon een mooi degelijk deurtje in tegenstelling tot dat flubberding van Weber.
 
Die deur is toch alleen maar bedoeld als kolen glijbaan?
Wel een mooie deur die RVS. Dat moet gezegd.
 
Misschien ben ik te praktisch ingesteld 🙃
 
Nee, zeker niet. Lekker relaxed ook eigenlijk 😄 Die 'flimsy'alu deur van jouw WSM is toch ook al jaren oud.
 
Nee, zeker niet. Lekker relaxed ook eigenlijk Die 'flimsy'alu deur van jouw WSM is toch ook al jaren oud.

Ik had die laatst per ongeluk in de vaatwasser gedaan om die eens flitsend schoon te maken. Niet bij stil gestaan dat je dat beter niet kunt doen met aluminium. Kwam eruit met een soort koper kleur
Heb flink moeten schuren met een messing borstel om er weer een beetje alu kleur op te krijgen. Beetje passend gemaakt door te buigen en past nu prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan