Door omstandigheden de laatste maanden weinig kunnen lezen op het genootschap en daardoor ook weinig kunnen toveren op de BBQ. Eindelijk kon ik afgelopen weekend weer eens door de filmpjes van NOSKOS wandelen. Een dag ervoor de aflevering van Tootsie gezien bij Snow's BBQ op NETFLIX. En wat toevallig kom ik daar het recept tegen bij NOSKOS BBQ. Ik had nog een prachtige procureur liggen die ik al had laten ontdooien voor de wedstrijd PP, ook een geweldig recept. Maar besloten om aan de gang te gaan met de Pork Steaks. Aangezien ik geen WSM heb, is alles bereid op de Kamado indirect.
Allereerst de procureur een beetje opschonen, en in mooie dikke plakken snijden. Daarna kruiden met het peper en zout mengsel.
Het eitje aangestoken en op temperatuur laten komen, rookhout erbij en roken maar.
Daarna kon het vlees erop en de pret beginnen.
Klep dicht en aan de mopsaus beginnen.
Na 1,5 uur voor de eerste keer het vlees bevochtigen met de mopsaus, welke overigens heerlijk ruikt.
Klep weer dicht en weer een uurtje wachten. Daarna weer moppen en de steaks omdraaien.
Het ziet er al fantastisch uit, en de geur is ook geweldig! Nu om het half uur gemopt en door laten garen tot een kern van 85 graden.
En toen konden deze jongens er eindelijk van af om te rusten onder folie.
Ondertussen wat gebakken aardappeltjes gemaakt en wat boontjes gestoomd.
Het eindresultaat van het vlees was geweldig! Prachtige rookring en geweldige smaak.
Het was weer een heerlijke dag. Genieten! Bedankt voor het lezen.
Allereerst de procureur een beetje opschonen, en in mooie dikke plakken snijden. Daarna kruiden met het peper en zout mengsel.
Het eitje aangestoken en op temperatuur laten komen, rookhout erbij en roken maar.
Daarna kon het vlees erop en de pret beginnen.
Klep dicht en aan de mopsaus beginnen.
Na 1,5 uur voor de eerste keer het vlees bevochtigen met de mopsaus, welke overigens heerlijk ruikt.
Klep weer dicht en weer een uurtje wachten. Daarna weer moppen en de steaks omdraaien.
Het ziet er al fantastisch uit, en de geur is ook geweldig! Nu om het half uur gemopt en door laten garen tot een kern van 85 graden.
En toen konden deze jongens er eindelijk van af om te rusten onder folie.
Ondertussen wat gebakken aardappeltjes gemaakt en wat boontjes gestoomd.
Het eindresultaat van het vlees was geweldig! Prachtige rookring en geweldige smaak.
Het was weer een heerlijke dag. Genieten! Bedankt voor het lezen.
Laatst bewerkt: