Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
dennis zei:Ik heb ook nergens gezegd dat je sterft.
Maar de ADI ligt toch echt st?kken lager...
Niet dat ik er bang voor ben overigens.
Bram zei:Mooi werk Ewald. Duidelijk verhaal. Zeer leerzaam en vooral interessant.
De botulisme groei start toch ergens na 3 dagen ongeveer?
Ik wil nu ganzenborst gaan pekelen. En heb jou formule er op na geslagen. Het recept klopt precies. Eea met de weegschaal na gemenen. Nu wil ik die dingen niet langer dan 48u in de pekel leggen. Ze zijn ook maar maximaal 2cm dik. Zou volgens tabel ook moeten kloppen. Wat is jou id/advies hier over.
Alvast bedank Bram.
Ewald zei:persoonlijk durf ik het aan in de koelkast te pekelen zonder nitriet voor max. 3-4 dagen, maar vanaf die tijd zou ik zeker Colorozo gebruiken.
Bram zei:Voor bacon en andere lange pekel sessies ga ik zeker de formule en grafiek gebruiken. Echt heel handig om zeker van je zaak te zijn. Beter safe dan de pijp uitEwald zei:persoonlijk durf ik het aan in de koelkast te pekelen zonder nitriet voor max. 3-4 dagen, maar vanaf die tijd zou ik zeker Colorozo gebruiken.
Dat snap ik en zoals gezegd moet je thuis zeker lekker doen wat jezelf wilt.Ewald zei:Vis mag in de EU NIET gepekeld worden met Nitriet, waarschijnlijk omdat het geen Myoglobine bevat. Persoonlijk en voor huishoudelijk gebruik volg ik liever het standpunt van de FDA.
Maar dat is puur persoonlijk en na het lezen van heel veel artikelen, iedereen moet daar zijn eigen ding mee doen, en niet klakkeloos overnemen.
SilverFox zei:Daarom staat er ook duidelijk bij dat dat de PERSOONLIJKE mening is, toch?
DanBras pakt een quote en reageert op het stukje dat hij specifiek quote. In die quote staat het letterlijk.dennis zei:SilverFox zei:Daarom staat er ook duidelijk bij dat dat de PERSOONLIJKE mening is, toch?
Waar staat dat?
Tot post #22 staat er nog dat het "gewoon klopt".
Wat bedoel je met "dat rapport"?noskos zei:Het zou dan fijn zijn als jullie in plaats van commentaar te leveren op dit draadje met een werkbare EU formule komen. Dat rapport, en meer is het niet, geeft aan dat er niet genoeg studie is gedaan naar wat er achterblijft aan nitriet na het pekelproces.
Daar ben ik het helemaal mee eens, en ik heb mijn reacties dan ook geenszins als negatieve kritiek bedoeld, want eea is z?ker erg verhelderend.noskos zei:Laten we gewoon constructief zijn en werken naar een mooi eindresultaat.